Indy 500 (1998)

PlayStation

Ontwikkeld door Tomy
Uitgegeven door JVC

Racespel waar je deel kan nemen aan verschillende races, waaronder de beroemde Indy 500. Je kan in je eentje spelen, tegen de computer of tegen de klok en met zijn tweeën. In de voorbereiding op de race moet je eerst je wagen afstellen en je kwalificeren. Ook kun je verschillende weersomstandigheden instellen.

avatar van harm1985
1,0
Dit spel was een behoorlijke tegenvaller. Het heeft geen dual shock, wat ik nu net zo fijn vond bij Gran Turismo en Formula 1 '98, om maar wat te noemen. Daarnaast, op Indy na, geen officiële circuits (in totaal maar 4 stuks, waarvan je er één moest unlocken) en geen officiële teams en coureurs. Bovendien waren er wat feitelijke onjuistheden: je kon bijvoorbeeld rijden om een nat Indy, terwijl dat in het echt nooit gebeurt op een Oval. Als klapper op de vuurpijl duurde de hoofdrace, Indy 500 geen 200 ronden, maar een stuk of 60! Qua gameplay: het spel is redelijk arcade, je hoeft geen crack te zijn in het afstellen, je rijdt zo met de wagen weg. De graphics waren op zich niet slecht, maar daar red je het niet mee... gelukkig wist IndyCar Series, een paar jaar later, wèl de gevoelige snaar te raken.