Half-Life 2: Episode One (2006)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh / Android

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Valve, Electronic Arts, Cyberfront en Buka

Half-Episode One gaat verder waar Half-Life 2 ophield. Je bent dus nog steeds in City 17, en je vecht nog steeds tegen de combine onder leiding van Dr. Breen. In dit deel zijn nieuwe vijanden toegevoegd, maar geen nieuwe wapens. Wel zal Alyx nu een een grotere rol spelen, aangezien ze je nu wel helpt met het vechten tegen de combine.

Je kan je lol op. Episode 2 heeft een epische bossfight.

avatar van LimeLou
Episode 2 ziet er beter uit, heeft veel A.I. verbeteringen, meer vijanden en veel meer van dat soort verbeteringen Toch goeie review, kiriyama.

kiriyama
BoordAppel schreef:
Je kan je lol op. Episode 2 heeft een epische bossfight.

Ik bedoelde dus een bos als in een natuurgebied met veel bomen. Maar een leuke boss fight is ook altijd goed nieuws.

Hehe. Dan kan je helemaal je lol op want die epische bossfight is ook in het bos .

avatar van Martijn
En was episch in epische proporties zo episch!

ik gebruik dat woord gewoon niet zo vaak en het bekt zo lekker.

Vooruit dan nog 1 keer, Epischode 2 is naast de bos(s)fight ook echt episch!

Martijn schreef:
En was episch in epische proporties zo episch!

ik gebruik dat woord gewoon niet zo vaak en het bekt zo lekker.

Vooruit dan nog 1 keer, Epischode 2 is naast de bos(s)fight ook echt episch!

epische reactie martijn

avatar van Spock
Naar mijn mening een vrij matig aftrekseltje van Half Life 2. De eerste twee levels zijn erg leuk om te spelen, maar de daaropvolgende twee vallen echt door de mand. Hoewel het grotendeels allemaal goed te doen is, word het na een paar minuten allemaal vreselijk saai. En ook de duisternis van die levels werkt na een tijdje op de zenuwen. Het laatste level is misschien wel het dieptepunt, waarbij je keer op keer terug moet keren om een groep soldaten van a naar b te brengen. De bossfight aan het einde van dat level is daarentegen wel weer goed, en ook met het einde is niks mis.

Ben al een heel eind door en ik vond tot nu toe alleen de eerste 2 levels heel leuk. Daarna kwamen die stomme zombies weer en daar had ik eigenlijk geen zin in.

Zojuist uitgespeeld. Eerste deel was leuk en daarna was het bijna alleen maar zombies knallen. Daar heb ik niet zo veel mee.

avatar van LimeLou
Deze was inderdaad zeker niet de beste, maar ik vond het moment in het ziekenhuis wel erg memorabel

avatar van Martijn
Omg de lift

avatar van dr channard
Ik weet nog dat ik in deze episode lang ben bezig geweest aan één ding Je moest in die garage een poort openen door aan een rood wiel te draaien, maar die ant-lions bleven maar komen. ik schieten;, schieten , schieten en vloeken ; godver! die blijven maar komen. Moest je dus een auto in die gaten stoppen zodat ze niet meer bovenkwamen

avatar van Awake78
Haha kostte mij ook een stuk of 5 game-overs...

avatar van Aazhyd
Ik krijg sterk de indruk dat hier een paar kliekjes bij elkaar zijn geschrapt om er een "expansion" van te maken. Helemaal niets nieuws en vooral irritante puzzeltjes. Teleurstellend.

avatar van Delloo
Moest even wennen om dit te spelen op de XBOX 360. Had hem al een keer op de PC gespeeld. Werd toch weer de game ingetrokken. Episode 2 vond ik wel een stuk beter.

nuf
Doet niet veel onder aan Half Life 2 maar bied ook niet heel veel meer. Er zijn wat nieuwe tactieken toegevoegd zoals het blokkeren van holen van die kruipende wezens. Ik zie verder weinig reden om deze uitbreiding een lager cijfer dan Half Life 2 te geven, behalve dat ik Alyx soms wat irritant is. Merendeel is met haar en dat geeft toch minder dat claustrofobe gevoel van alleen zijn. Barney is trouwens wel echt een baas. De handsome helper met een goed humeur in tijden van ellende. Meer van hetzelfde? Ja ik had wel graag een nieuw wapen gezien ofzo. Zie voor alle pluspunten mijn review van Half Life 2!!
Hij was kort. Maar dat was waarschijnlijk ook de bedoeling...
Gelijk door naar part 2 hier!

avatar van The_CrY
Half-Life 2: Episode One is het begin van wat het basisspel naar nog grotere hoogtes zou tillen. Echter, nog niet met deze uitbreiding. Ep1 is vrij kort, voegt niet veel nieuwe dingen toe, maar voor wie wat meer van hetzelfde wil, of wie benieuwd is naar het verhaal, kan hier best mee uit de voeten, want slecht is het geenszins. Ditmaal speel je de gehele tijd naast Alyx, wat op den duur wat irritatie kan veroorzaken omdat ze nog wel eens in de weg wil lopen. De levels zijn toch best aangenaam en van goede kwaliteit. Dan denk ik aan de terugkeer in het citadel, het frustrerend donkere, maar gelukkig niet te lange zombielevel onder de grond, alsmede een paar memorabele situaties in de stad, alvorens de finale waar wat meer op het spel staat en waar Barney zijn olijke kop weer eens laat zien. Vrij kort, en enigszins krachtig, maar Episode Two was nog beter!