The Duel: Test Drive II (1989)

PC / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Apple II / Amstrad CPC / Macintosh / MSX Series PC / Sinclair ZX Spectrum / Atari ST / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES

Ontwikkeld door Distinctive
Uitgegeven door Accolade en Dro

In het vervolg op het eerste deel van Test Drive moet je niet alleen uit de handen van de politie blijven en zo snel mogelijk proberen van a naar b te komen, ook kun je kiezen of je een directe tegenstander wilt om tegen te racen. Het aantal sportwagens om mee te kunnen racen is uitgebreid, en ook zijn er nu verschillende landschappen beschikbaar.

avatar van JonnieBrasco
Een mooi spel, met leuke auto's en goeie gameplay. Op de Commodore 64 waren er vier floppies met auto's en landschappen, het vele geswitch en gelaadt was toch wel een duidelijk minpunt. Het eerste deel van Test Drive voor de C64 is voor mij legendarischer.

Ik vind dit het beste deel uit de reeks. Het eerste deel had wat bugs (verplicht handmatig schakelen, je kon niet gassen en sturen tegelijk) die in dit deel verholpen waren. Het was wel vrij makkelijk uit te spelen, maar gelukkig kwamen toen de scenario expansion packs.

avatar van JonnieBrasco
Noem je verplicht handmatig schakelen een bug? Als autoracespel ben je juist stoer als er geen optie is voor automatisch schakelen... Dat tegelijk kunnen gassen en sturen was inderdaad wel vervelend, maar had ook wel weer zijn charme.

Nou ja een bug, irritant dat je niet kon kiezen tussen automatic en manual. Voor mij is de Test Drive serie toch altijd meer een arcade spel geweest dan sim, dus dan wil je zo min mogelijk moeite doen om de auto op snelheid te krijgen.