Gargoyle's Quest (1990)

Alternatieve titels: Gargoyle's Quest: Ghosts 'n Goblins | Red Arremer: Makaimura Gaiden

Game Boy / Nintendo 3DS / Nintendo Switch
Platform / Action

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Het vredige Demonen Rijk is door vreemdelingen uit een ander universum binnengevallen bekend als de "Destroyers" en dreigen alle inwoners van Firebrands wereld uit te moorden. Firebrand is gekozen om het alternatieve universum binnen te dringen en de leider van de Destroyers, Koning Breager te verslaan. Om hierin te slagen moet hij eerst de heilige voorwerpen bemachtigen dat hem de bekwaamheid geeft om de vele hindernissen te overwinnen. Met hun bemachtigen van de diverse voorwerpen moet een opdracht voor verschillende leiders van het rijk uitgevoerd waardoor Firebrand verschillende missies te volbrengen heeft om uiteindelijk het geheim van het machtige vuur weer in handen te krijgen.

Pastichio Rocker
Dit was echt een enorm moeilijk spel. Hier heb ik toch wel aardig wat uurtjes aan gespendeerd in vakanties enzo. Dit was net zoals het 8 bit Nintendo spel Legend of Zelda een top down RPG, totdat je een dorpje inliep of een vijand tegenkwam, dan veranderde het spel in een 2D sidescroller. Nooit uitgespeeld deze. Ik zat dicht tegen het einde aan, maar zoals ik zei was het een enorm pittig spel. Zo worden ze nog maar zelden gemaakt. Hier zo dan ook best een HD update van mogen komen!

Deze lijkt mij echt cool

avatar van thoyouknow1980
Als kind ben ik helemaal betoverd door deze game en zijn unieke wereld
De spooky kastelen sfeer en de brute eindbazen zijn geweldig.
Een van de moeilijkste game boy games,ik kwam nooit echt ver.
Maar toch heeft dit spelletje mooie herinneringen achter gelaten

avatar van theo79
1 van de beste gameboy naar mijn bescheiden mening.
Vroeger als kind veel gespeeld en ook uitgespeeld.
Zoals hierboven ook al aangegeven is dit wel een moeilijk spel.