Normality (1996)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door Gremlin
Uitgegeven door Interplay, Funbox en Blue Moon Red Owl

Jij speelt Kent in een 3D geanimeerde first-person adventure. Kent is een jongen die leeft in het politiestaatje Neutropolis, waar iedereen 'normaal' is en waar de politie er dan ook alles aan doet om dat zo te houden. Maar Kent wil helemaal niet normaal zijn en wordt dan ook op zijn avondwandeling opgepakt en huisarrest gegeven omdat hij fluit op straat.

burningonsunday
Ontzettend leuke adventure-game. Vernieuwend omdat je Kent helemaal in het 3D bestuurd; je ziet alles vanuit zijn ogen, en door middel van een grappige 'Voodoo-doll' kun je acties als dingen oppakken, deuren openen, dingen gebruiken, dingen bekijken, etc. activeren. Op bepaalde momenten krijg je motion-capture videobeelden te zien, die het spelplezier enorm versterken. Ook is het verhaal super grappig, zijn de puzzels niet heel moeilijk, maar wel ontzettend origineel en wordt je helemaal vrolijk als je dit speelt. Mooie graphics, leuke muziek, goede geluiden en stemmen, en voor mij mijn favoriete spel allertijden. Ik raad het iedereen aan!

Duidelijke taal Het zier er leuk uit en klinkt erg grappig. Ik zal hem eens proberen op te zoeken.

burningonsunday
Yes! Zeker doen

Hij lijkt me wel leuk voorop de PC...net als Hadouken zeg ik:"Ik zal hem eens proberen op te zoeken"!

avatar van drezic
Ik heb dit spel nog wel liggen! ondergewaardeerde 3D point and click. Niet zo geweldig als de Lucas Arts 3D p.a.c.'s maar toch erg vermakelijk.

avatar van Zuzuu
DIt spel is alles behalve normaal oftewel TE normaal. Je wordt opgepakt omdat je fluit op straat... Leuk.

Ik vond deze game 10x niets.
Wist me totaal niet te boeien.

Ik vind dit juist een erg leuke originele adventure, het hoofd-verhaal lijkt mischien wat slapjes, maar is érg leuk uitgewerkt en de leuke sfeer, humor en characters maken alles goed. Ook de graphics vond ik een erg mooie stijl hebben, 3d wereld met 2d objecten, grof geblokt, maar leuk druk en gedetailleerd. De puzzels waren erg lollig en fris (I am Fat T-Shirt aantrekken om aan te tonen dat je toch echt wel dik bent) en de dialogen lekker droog en melig.

Op een of andere manier is dit echt een speciale game, de sfeer en algehele feeling van deze game heeft iets unieks, kan geen vergelijkbare game bedenken. Verhoog hem naar 5*, helemaal zin gekregen om eens te gaan hergamen.