Super Street Fighter IV (2010)
Nintendo 3DS / PlayStation 3 / Xbox 360
Fighting
single player / multi player / online (verschilt per platform)
Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom
Super Street Fighter IV bevat een groot scala aan vechters, waaronder zowel oude bekenden als nieuwe gezichten. In Street Fighter IV namen oude favorieten zoals Ryu, Ken en Chun-Li het op tegen debutanten als Crimson Viper, Abel, El Fuerte en Rufus. In Super Street Fighter IV zijn daar nog tien nieuwe personages aan toegevoegd. Onder de nieuwelingen bevinden zich een hoop bekende gezichten zoals Adon, Cody, Guy, Dudley, Ibuki, Makoto, Dee Jay en T. Hawk. Maar er zijn met de Koreaanse Juri en de Turkse olieworstelaar Hakan ook twee volledig nieuwe vechters. De gevechten in Super Street Fighter IV spelen zich af in volledig driedimensionale omgevingen, maar volgens een traditionele tweedimensionale opzet. Er zijn een hoop nieuwe combo’s en nog niet eerder vertoonde aanvallen te ontdekken en onder de knie te krijgen. Zo heeft elk personage zijn of haar eigen Focus-aanvallen, Super Combo’s en de keuze uit twee Ultra Combo's.
Super Street Fighter IV Video Game, The Next Level Trailer | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
Kon Capcom dit niet uitbrengen als een 20 euro update voor SF4?
Neen, dat kan dus niet.
Capcom heeft hier enorm veel tijd ingestoken en framedata van elk personage opnieuw herzien. Elk personage heeft een nieuwe ultra en sommige personages hebben zelfs nieuwe moves. En 10 nieuwe personages is natuurlijk sowieso al een nieuw spel waard.
@ Mafurios
Waarom zou je wachten?
Super Street Fighter IV is trouwens zo ontwikkeld dat Capcom de mogelijkheid heeft om in de toekomst wijzigingen door te voeren via downloads. Denk daarbij bijvoorbeeld aan nieuwe personages en achtergronden.
Het zou dus best kunnen dat dit de laatste versie is vooraleer Street Fighter 5 verschijnt.
Het zou dus best kunnen dat dit de laatste versie is vooraleer Street Fighter 5 verschijnt.
In, ik meen, PU stond dat dit inderdaad de laatste versie is voor SF5.
Ik vind het wel jammer dat er geen Championship mode meer is, dat speelde ik toch het meeste bij de vorige versie. Je hebt nu wel nog Ranked Match, en dan is er Endless Battle en Team Battle bijgekomen voor online te spelen.
Vanaf 15 juni zou er wel Tournament mode bijkomen, dat lijkt me ook wel interessant.
Helaas zijn ook Time Attack en Survival mode weggevallen.
In de plaats daarvan zijn er de bonus stages.
Ik heb het spel vandaag gehaald.
Heb je al het idee gekregen dat je een nieuw spel aan het spelen bent?
Heb je al het idee gekregen dat je een nieuw spel aan het spelen bent?
In SFIV waren bepaalde personages duidelijk te sterk. Met Sagat of Zangief had je echt een groot voordeel en kon je haast naar de G1 zonder moeite. Dat is nu weggevallen, ik ben in SSFIV nog geen enkele Sagat tegengekomen die ik niet aankon. De balans in het spel lijkt me nu beter, en dat is het belangrijkste.
Met de nieuwe ultra's krijg je natuurlijk ook heel andere mogelijkheden.
Ik vreesde er eigenlijk wat voor dat Ryu nu te zwak zou zijn. Zo is zijn Shoryuken is wat afgezwakt (erg jammer), en je kan geen super meer lanceren als er nog een hadouken op het scherm is.
Ryu is met die aanpassingen het meest verzwakt van alle personages. Maar hij heeft gelukkig nog genoeg mogelijkheden, dus het valt nog mee.
In al zijn opzichten beter dan het origineel!
Lijkt mij stug, er zijn wel diverse nieuwe dingen toegevoegd zoals characters, levels en finishing moves. Ik denk dat dit spel vooral completer (= bevat meer) is dan deel 4. Maar qua gameplay zag het er precies hetzelfde uit...
Online is het nu allemaal veel beter georganiseerd en bijna alle gespeelde potjes verlopen lagvrij. En de tournamentmode die er gaat aankomen, zal heel wat extra plezier toevoegen.
Ik mis een survivalmode, maar al de nieuwe toevoegingen en nieuwe balancering van de karakters maken dit deel het beste uit de serie.
Gameplay lijkt nog steeds dezelfde, maar al vlug zal je merken dat het toch nieuw en beter aanvoelt.
Alleen jammer van al die Kens en Ryu's online.
zoals in de trials, er komen moves die je moet doen achter elkaar, crouch punch-crouch punch-standing kick maar als ik de 2de crouch punch doe dan sta ik al veel te ver voor een kick te geven en dan als ik dichter loop dan moet ik al terug opnieuw beginnen...:) frustrerend:)
Net was ik een Dudley helemaal kapot aan het maken met Guile. Eerste ronde met een perfect gewonnen. Maar de tweede ronde kwam er natuurlijk niet omdat die sukkel het spel verliet.
Dat je achteraf hatemail krijgt van een gefrustreerd mannetje dat niet tegen zijn verlies kan, daar heb ik geen probleem mee. Dat is net leuk, zolang als ze maar gewoon het gevecht afmaken.
Maar dit spel is geen aanrader.. (Koop DOA4)
Ik ga geen cijfer geven omdat ik het al na 3 dagen heb opgegeven al die kutcombo's te gaan leren..
Haal dan je cijfer weg.
Zo is Street Fighter nu eenmaal. Hier is het niet gewoon knopjes rammen om wedstrijden te winnen. In Street Fighter moet je tijd steken vooraleer je iets kan.
Maar dit spel is geen aanrader.. (Koop DOA4)
Omdat jij het niet kan is het geen aanrader?
Nou ben jij misschien heel erg trots dat je 10 dagen lang op combo's hebt zitten oefenen totdat je er een wist die irritant genoeg zou zijn.. Om vervolgens online hele tijd dezelfde shit bij elke noob te doen? Nee dank je ik heb liever makkelijkere combo's waar het niet gaat OF je ze kent maar HOE je ze gebruikt..
Maar misschien is het maar beter dat zulke mensen wegblijven van DOA want ik betwijfel dat ze het snappen.. ("Waarom werkt mijn 10 hit-combo niet overnieuw en overnieuw..?" "Waar is mijn fireball?" "Waar is mijn crappy ultra-meter die zelfs bij een totale dominante ronde nog steeds alles kan verneuken?") Juist ja dat soort "Street fighter-bullshit"
Verder haal ik mijn cijfer niet weg.. Het spel was een ontzettende miskoop en ik ben er zeker van dat meer dan 70% het niet leuk heeft gevonden.. Deze overrated 4,72 mag best wat naar beneden en omdat ik weet dat zo'n game voor mensen die geen skill hebben maar wel goed combo's kunnen onthouden geef ik het nog een 3tje.. Voor graphics, characters en omdat het een fighting game is..
Erg triest.. DOA is 20 euro bij elke winkel. Dus als je ooit denkt "Hmm die Ryu die fireballs blijft schieten is best wel triest" dat is het juiste moment om een echte 3D-fighter te leren?
(Sowieso 2D man echt cheesy)
het spel is gewoon crap
Neen, dat is niet zo.
Nou ben jij misschien heel erg trots dat je 10 dagen lang op combo's hebt zitten oefenen totdat je er een wist die irritant genoeg zou zijn.. Om vervolgens online hele tijd dezelfde shit bij elke noob te doen? Nee dank je ik heb liever makkelijkere combo's waar het niet gaat OF je ze kent maar HOE je ze gebruikt..
Je hebt bij Street Fighter niets, maar dan ook totaal niets aan combos van buiten leren als je niet weet hoe je ze moet gebruiken.
Als jij telkens opnieuw door dezelfde combo gepakt wordt ligt dat trouwens enkel aan jezelf. Er bestaat namelijk zoiets dat blokken heet.
Online is leuk, maar dat moet je niet te serieus nemen anders wordt het al erg snel frustrerend. Het kleinste beetje lag kan het al verpesten, dus wat heb je dan aan die combos?
("Waarom werkt mijn 10 hit-combo niet overnieuw en overnieuw..?"
Alsof dat bij Street Fighter zo is? Zoals ik al zei, probeer eens te blokken, dan zal je zien dat je al heel wat minder last hebt van tegenstanders die telkens hetzelfde doen.
"Waar is mijn crappy ultra-meter die zelfs bij een totale dominante ronde nog steeds alles kan verneuken?"
Een ultra meter die nog alles kan verneuken? Enkel als je weet hoe je de ultra moet gebruiken. Aan een random ultra heb je totaal niets als je tegen iemand speelt die iets van Street Fighter kent.
Het spel was een ontzettende miskoop en ik ben er zeker van dat meer dan 70% het niet leuk heeft gevonden..
Hoe weet je dat zo zeker? Het enige wat zeker is is dat Street Fighter een enorm trouwe fanbase heeft. Veel Street Fighter spelers spelen ook enkel Street Fighter, en niets anders.
omdat ik weet dat zo'n game voor mensen die geen skill hebben maar wel goed combo's kunnen onthouden
Ongelooflijk hoe mis je het kunt hebben. Er is werkelijk geen enkel vechtspel dat zoveel skill en kennis vereist als Street Fighter. Heb je enig idee wat Framedata, FADC, plinking, cancellen, kara throw, blockstrings en vele andere termen betekenen? Misschien zegt het je niets, maar dit zijn zaken die het verschil kunnen maken tussen winst of verlies.
Er is dan ook geen enkel vechtspel waar er op zo een hoog niveau wordt gespeeld en waar de concurrentie zo groot is als bij Street Fighter. Je kan het draaien en keren hoe je wil, maar dit zijn feiten.
(Sowieso 2D man echt cheesy)
Er bestaat niets beters dan 2D vechtspellen.
Zie ik ben gek op arcade racers en zuig in Blur maar dat wil niet zeggen dat ik meteen opgeef, nee, blijf gewoon oefenen totdat ik het onder de knie heb.
Street fighter 4 is best een goed spel zodra je alles onder de knie hebt (oefening baart kunst was het bij mij), deze nieuwe versie (super street fighter 4) heb ik nog niet gespeeld maar er schijnt niet veel verandering in te zitten vergeleken met het originele SF4 dus crap zal het vast niet zijn.
Ik blijf mooi bij DOA4 net als Alexjaxx maar Street fighter 4 had ik veel plezier mee (SP en MP) zolang het duurde (hou van 2d vechten maar de online is niet echt voor mij weggelegd voor een lange houdbaarheid).
DOA4 blijft de king maar SF4 steekt wel dik boven tekken 6 uit.
Hey! waarom wordt Virtua Fighter 5 niet genoemd!
Dat vond ik toch wel één van de sterkste fighting games in tijden!
Hey! waarom wordt Virtua Fighter 5 niet genoemd!
Dat vond ik toch wel één van de sterkste fighting games in tijden!
Vond virtua fighter 5 wat houterig spelen, VF4 liep sneller en soepeler.
Tekken, dead or alive en street fighter zijn arcade fighters, virtua fighter is meer een soort van simulatie vechter (voor het race genre heb je forza motorsport, voor het vecht genre virtua fighter) dus er zit wel degelijk verschil in.
De eerste berichten zijn vooral berichten van teleurstelling.
Als je zo een toernooi met 8 mensen speelt duurt dat allemaal veel te lang omdat de gevechten niet tegelijkertijd plaatsvinden. Dan ben je al snel een halfuur bezig aan zo een toernooi. Stel je maar eens voor dat je dan je eerste gevecht al verliest, dan heb je natuurlijk niet veel speelplezier.
Ook erg jammer dat er geen punten te verdienen zijn met het winnen van die toernooien. Wel kan je speciale titels winnen. Ook is er geen ranking zoals bij Championship mode wel het geval was.
Ook zou er meer lag dan normaal aanwezig zijn.
Het allergrootste minpunt van SSFIV is toch wel de afwezigheid van Championship mode. Het zou me helemaal niets verbazen als er binnenkort online een petitie verschijnt om Championship mode terug te brengen.
Tournament mode is niet het enige wat met deze download komt.
Bepaalde moves van een aantal personages worden ook wat aangepast. Bison's ultra 2 maakt in sommige gevallen te weinig schade, dat wordt nu aangepast, hetzelfde geldt voor Sagat's angry scar, en zo zijn er nog een paar kleine aanpassingen.
Het is dus NIET het geval dat er personages sterker gemaakt worden, het zijn bugs die verbeterd worden.
En ook leuk is dat je nu kan zien welke mode je vrienden aan het spelen zijn. Op PS3 zou dat zo zijn, ik weet niet of dat ook op Xbox 360 zo is.
Maar belangrijker is dat er in september meer nieuws komt over nieuwe personages.
Er zijn de afgelopen dagen screenshots verschenen van het character select screen met enkele lege vakken. Duidelijk dus dat er enkele personages bijkomen. Maar zoals gewoonlijk doet Ono-san daar weer heel geheimzinnig over en laat hij ons tot september wachten op meer nieuws.