FIFA World Cup: South Africa 2010 (2010)

Alternatieve titel: 2010 FIFA World Cup South Africa

Nintendo Wii / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts

Kies uit één van de 199 landenteams en kwalificeer je voor het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika. Overleef de kwalificatie en grijp de titel in het eindtoernooi. Je kan wedstrijden spelen in tien officiële WK-stadions of in het nationale stadion van ieder willekeurig landenteam. Daarnaast is het mogelijk je eigen dreamteam samen te stellen. Door online wedstrijden te winnen is het mogelijk nieuwe spelers aan je team toe te voegen.

SvV_Ying
Trouwens, na de update is Nederland ook 5 sterren. Bijna alle spelers zijn beter gemaakt. Sneijder en Robben zelfs 87. Voor de rest ook de hele basiself bijna boven de 80.

avatar van rebeljel84
spanje heeft verloren hahahahahahahaha!

offday is het! zoals je al zei Eternal Thug

avatar van hectometersnor
1,5
SvV_Ying schreef:

Haha het klinkt een beetje als mijn vader die na een paar jaar weer een controller oppakte:P Maar misschien kan het op amateur-niveau proberen? Dan ben je veel in de aanval en kan je in de verdediging rustig oefenen. Tevens kun je ook trainen vanuit het hoofdmenu. Want als ik het zo lees is eigenlijk alleen het besturen je grote kritiek. Ik denk dat je dat best kan verbeteren en dan veel meer plezier zal beleven aan het spel.

Ow nee hoor, ik vind de twee lagere niveau's mega saai, dan win ik met 5-0 van iedereen. Ik heb ook 2 dagen lopen trainen op die corners te verdedigen. Het is niet de besturing waar ik problemen mee heb. Ik heb problemen met het feit dat ze het nodig vonden om dit soort kansloze opties toe te voegen aan de gameplay. Het maakt het onrealistisch en ook frustrerend. Ik vind het gewoon zo stom dat vrije trappen vanaf het middenveld erin kunnen gaan en dat je elke corner een halve seconden hebt om te reageren, doe je dat te laat, dan is het gewoon in 90% van de gevallen een goal. Ik vind dat niets aan. Ik wil gewoon lekker kunnen ballen, die dodenspel momenten en zoals EA dat heeft gedaan voegt niets toe. Maar goed ik ben niets voor niets van EA/Pro Evo naar Football Manager gegaan, dat vind ik veel leuker en realistischer. Ik had gewoon gehoopt dat het oude glorie zou kunnen doen herleven, maar helaas!

avatar van Timmy757
Leuk spel, lastiger dan Fifa 10.
Tot nu toe 1x het wk gedaan. Kwam goed de kwalificatie door met Israël, wel nodige moeite gehad met Zwitserland (gelijk en verlies). Maar uiteindelijk door als 1e dankzij een doelsaldo van +15.

Maar dan het WK...kansloos eruit. Eerste wedstrijd 3-0 verloren van Paraguay, tweede wedstrijd 2-0 van El-Salvador . Rest nog een wedstrijd tegen Brazilië. De cpu is super efficiënt terwijl ik er gwn niet doorkom...en als ik er al door kom willen de ballen er niet in.

Online World Cup moet ik nog proberen. Wel raar overigens dat je bij deze fifa dus 300 zoveel punten bij je account krijgt per offline wedstrijd, en bij fifa 10 maar +50. Speel ik amper online krijg ik straks als ik wel online speel gasten met 10, 20.000 punten tegenover me terwijl ik al moeite had met spelers rond de 1500 punten. Jammer.

avatar van jordandejong
Leuke game met goeie graffics alleen jammer dat het Nederlands elftal er zo verschrikkelijk uitziet.

avatar van kaholiic
Leuk voetbalspel. Al kan het natuurlijk beter. Vooral het sturen van de poppetjes moet wat vloeiender kunnen.

avatar van Timodude
Leuke game.
Mooie grafichs en ze hebben wat gedaan met de fouten uit fifa 10.
Maar zoals kaholiic al zei, het kan altijd beter.

Wel jammer dat deze game ook is uitgekomen op de wii....

Ik vindt dit echt een enorm irritant spel,alle ballen die erin horen te gaan en die er normaal ook in gaan bij bijv Fifa 10 gaan er nu opeens niet in:S en ik verlies of ik speel opeens gelijk met landen die ik in Fifa 10 met 5-0 versla:S

Halve ster verlaging. Het ziet er allemaal tof uit maar ik vind het minder lekker spelen dan Fifa 10. Zeker tegen CPU krijg ik altijd het gevoel dat zij meer kunnen dan de speler en altijd dat geluk mee hebben. Beetje erg storend.

Game_Kaza
Tot zover de leukste fifa. Gewoon omdat het hele south africa thema leuk is gedaan en je het vaak kan doen. Wat me mateloos stoort is de speler-onvriendelijke verdeling van functies. Het is erg onduidelijk en persoonlijk krijg ik geen zin meer om me erin te verdiepen. Bvb, ik probeer al een tijd mijn 3D face in het spel te krijgen wat maar niet wil lukken. Zoiets hoort gewoon makkelijk te vinden te zijn.

avatar van rockgamer
wat een stomme demo zeg, ik weet niet of het spel net zo is maar de demo vond ik gewoon vreselijk, is het zo interessant om elke 10 seconden de camera naar de coach toe te brengen of naar het publiek ?! ik houd het voorlopig maar op fifa 10

avatar van DonaldFortune
Pas een keer gespeelt, met wat vrienden.
Maar heerlijk spel zeg, jammer van de standaardsituaties die ze wat beter hadden mogen uitwerken.

hectometersnor schreef:
Ik zal wel als een oude lul klinken... Ik ben 2 dagen bezig geweest om uberhaupt een corner redelijk te verdedigen, ik snap dat hele systeem niet dat ik ineens allerlei knoppen moet indrukken/bewegen in een tijdsbestek van 1 seconde. Ook de vrije trappen verdedigen is stom...

Ik heb exact dezelfde "problemen"

Heb dit spel nu 2x gespeeld, maar hoe dat nu werkt met die corners is me nog steeds een raadsel.

Voor de rest is dit spel visueel wel erg netjes afgewerkt, al hadden sommige spelers wel een betere gelijkenis kunnen hebben.

Hele aardige game, Amateur niveau is gewoon met 16-0 winnen. Semi Pro is met 6-1 of 6-0 winnen en Professioneel is nu dus wel 'lastiger''

3x tegen Spanje met Nederland =
1 x winnen 4-3 (finale) de winnende goal paar seconden voor het einde met hoge steekpaas naar Robben die hem over Cassilas lobt.
1x Penalty Shoot Out verliezen. (alles mis) penalty's zijn moeilijk
en 1x verliezen met 4-2.

Veel keuzes aan landen. Ik irriteer me alleen mateloos aan het Nederlandse commentaar, De engelse hebben echt van ELK land wel minstens een speler die ze aanroepen en als je Noord Korea bent en je hebt Nederlands commentaar zeggen die commentatoren helemaal niks als een speler de bal krijgt.. Luiheid van Nederland denk ik dan?

4.0

avatar van jerom1234
Lijkt me een leuk spel, wat kun je allemaal?

avatar van threeohthree
Het WK spelen.

Zij het het WK in Zuid Africa of een WK naar keuze. Er zijn in ieder geval zat landen om uit te kiezen.

avatar van jerom1234
Wat zijn hier de ratings van goede spelers???
Spanje, Nederland, Brazillie en Duitsland?

Hoe kan je een loting doen op het spel?
Wie kan me dat uitleggen?

Alvast bedankt