Warriors: Legends of Troy (2010)

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Koei
Uitgegeven door Koei

Warriors: Legends of Troy laat je vechten als Trojaan of Griek. Hierin heb je de keuze uit verschillende helden die je naar de veldslagen kan leiden. Het gevechtssysteem is uitgebreid met nieuwe grijp- en werpaanvallen en het is mogelijk om verschillende wapens, die op het speelterrein te vinden zijn, op te pikken. De wapens variëren van korte zwaarden tot speren. Je maakt gebruik van een schild dat je gebruikt als bescherming maar ook om de vijand te bestormen. Diverse uitwijkmanoeuvres geven de combat een tactisch kantje.

avatar van Zeertjuh
Klinkt vet, en de screens die ik heb gezien zagen er wel tof uit. Ben benieuwd.

blackhawk500
Dit lijkt me weer een soort slap aftreksel van God Of War.

hopelijk niet...

avatar van patenpac
Ziet er mij gewoon een ondermaatse hack en slash game uit.
wat gameplay YouTube - Warriors Legends of Troy - E3 2010 Gameplay - PS3 Xbox360

avatar van Tsjo-Wi
Op zich wel een aardige hack n slasher in de stijl van Dynasty Warriors, alleen trekt de setting van Troje mij wel een stuk meer dan het oude China. Het verhaal van Troje wordt duidelijk verteld aan de hand van leuke cutscenes tussen de missies door. Deze missies zijn ietwat onsamenhangend omdat je bijvoorbeeld op het ene moment met Achilles tegen de Trojanen vecht en een missie later met Hektor de Grieken aan het afmaken bent, maar zo krijg je wel een compleet beeld van de oorlog. De game is op zich niet veel anders dan je gewend bent van de Dynasty- en Samurai Warriors series, dat wil zeggen: vrij matige graphics en eentonige gameplay. Echter voelt het vechten best bevredigend, is het itemsysteem leuk uitgewerkt en zijn er een hoop uitdagende bossfights (helaas soms wel tot het frustrerend moeilijke aan toe), waardoor de game toch langer leuk blijft dan verwacht.