Halo 3 (2007)

Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Bungie en 343
Uitgegeven door Microsoft

Halo 3 gaat verder op het verhaal van Halo 1 & 2. De Brutes hebben de macht overgenomen en de Elites zijn van hun plaats gestoten. De Covenant is in tweeën gespleten. Zullen de Elites en de mensen aan elkaars zijde vechten?

gamelord schreef:
Bedankt rockgamer.....over ODST..misschien is hij dan wat minder dan de vorige delen, maar na een trailer op XBOX-Live ben ik er wel igg. benieuwd naar.
Wat een trailer (of mijn ogen hebben me bedrogen)

Kunne we eens samen Firefight doen .

Is goed Kevin!!

gamelord
Halo 3 doorlopen op Normal!!

Maar wat was het einde nagelbijten zeg, vooral dat inmens parcours op het einde was indrukwekkend....alleen vond ik het igg wat te lang.
Ben wel verscheidene keren in zo'n gat gereden, wat me eerst frustreerde...maar dan besloot ik om effe te pauzeren en na het verdergaan..toch gehaald.
Ook het eindfilmpje was te gek, kreeg spontaan kippenvel van de memorial van de slachtoffers, dacht eerst dat de Master-chief ook gesneuveld was na die harde landing op aarde.
Had nog helemaal niet in de gaten dat het schip in 2en gebroken was

Maar ik hoop dat ze nog wel iets doen, met in mijn ogen weer een open einde!!

Maar heb flink genoten van deze afsluiter

avatar van rockgamer
laatste missie is erg vet en spannend inderdaad, ik vind het een van de leukste halo 3 missies

avatar van fabblwaps
gamelord schreef:
kijk ik al uit naar de dag dat ik Reach kan gaan halen. Maar de volle mep voor een game gaat er bij mij nog steeds niet in.
Dat hoeft bij Halo spellen gelukkig ook niet, die worden jaren later nog veel online gespeeld. Ik denk dat je over een jaar of vijf zelfs nog wel online terecht kunt voor een potje Halo 3.

avatar van Starmaster501
Halo 1 is word ook nogsteeds goed online gespeeld.
Dat is wel dikke fun in blood gulch met mods.

gamelord
Ja Halo 3 wordt veel online gespeeld idd.
Heb nu al in 3 dagen 22 ranked matches gedaan, maar als je ziet wat er nog online is, is dat echt inmens zeg. Ook leuk om te zien op de wereldkaart is waar de meeste activiteit is.

Alleen sword-slayer matches beginnen me een beetje tegen te staan...ik hak erop los en heb pas 2 of 3 swordkills.

Ben nu ook bezig met Heroic-campagne via online, maar wat moet ik hier veel pauzes inlassen zeg, is voor mij bijna niet te doen.

avatar van solidKevin
Ik heb alleen de eerste twee levels gehaald. Succes ermee!

avatar van fabblwaps
gamelord schreef:
Die moet je ook gewoon offline of online met vrienden spelen.

davidbmaster
gamelord en ik hebben halo odst uitgespeeld halo 3 is wel aardig goede game maar voor zijn tijd topper nu redelijk helaas wel want de game is goed voor zkr meer delen.

avatar van steffengamer
Here's your powersuit!
Duke: Powersuite's are for pussy's

avatar van Starmaster501
Hoe zit het eigenlijk met filmpjes opnemen en dan op je computer zetten? Dat moet via die site van bungie dacht ik. Maar moet je daar bungie pro voor hebben? Want mij lukte het niet,

avatar van SilverGun
Om er daadwerkelijke filmpjes van te kunnen maken moet je inderdaad Bungie Pro hebben.

SilverGun schreef:

En je moet geld gaan betalen om per maand 30 seconden gameplay van je filshare te halen.

Helaas heb ik in het verleden deeltje 1 en 2 gemist , en vond ik het verhaal moeilijk te volgen, doet niks af van de gameplay en de rest van het spel. Het laatst leven was ook vet en ook online is deze game naar behoren. Kortom ik heb volop genoten van dit spel ondanks dat ik niet alles van het verhaal wist.

kiriyama
5 jaar na dato nog aan een recensie beginnen is misschien wat overdreven, maar ik wil toch nog wel even de prachtige artwork noemen die te zien is voor en na het level dat je Cortana moet zoeken. Ik snap alleen niet helemaal wat ze hier te zoeken hebben, aangezien ze verder nergens terug komen. Zo hadden ze meer filmpjes mogen maken, had al snel een halve punt extra geweest.

avatar van Dutch-J3ff
Top game!!

Ik vind het altijd leuk om Grunts met een Plasma
Granaat op te blazen, GE-WEL-DIG!!

"Ohhh nooooo!! Grenaaaaade!! PFFGGG" lol

De beste uit de Halo serie. Gewoon een geweldig en passend einde van de originele trilogie met voor die tijd geweldige graphics. De game speelt ook gewoon erg lekker en soepel.

avatar van FlorisV
Toen ik hem destijds op de kop tikte had ik er nog weinig zin in. Maar door het spelen van Titanfall 2 (ook heel tof) wel weer meer zin gekregen in Halo. En ik merkte al snel weer waarom dit 1 van de beste FPS reeksen is, nog steeds.

avatar van FlorisV
Een waardige opvolger van de briljante eerste 2 spellen. Het enige wat ontbreekt is een spectaculaire intro zoals die in Halo 2 zo super was uitgevoerd. De geweldige epische soundtrack krijgt hier en daar een nieuw jasje. De gameplay is ijzersterk als vanouds hoewel die besturing van voertuigen apart blijft.

Een van de beste dingen van Halo blijft de uitstekende balancering. Elk wapen is waardig en elke vijand ook, hoe nietig die kleine mallotige. wezentjes ook klinken, zul je daar met een leeg schild ook voor op moeten passen. De variatie tussen vijanden en werelden is ook prima.

Wat misschien wat tegenstaat is de enorme chaos soms, zeker als je overweldigd wordt door vijanden. Je kunt soms wel goed spelen maar toch door wat pech de mist in gaan. Maar de uitdaging was precies goed. Het meest beklemmend en uitdagend was het level waar ik Cortana moest vinden. Het was niet fraai om te zien of horen, ik had het idee door een ontstoken darmkanaal te wandelen. Maar vol suspense! Vaak is het zoals bij veel shooters een kwestie van 2 stappen naar voren maar ook elke keer weer een stap terug, conservatief aanpakken.

Het verhaal...ik heb er nooit veel aandacht aan besteed. Bij een intergalactisch conflict tussen de aarde en de Covenant van verschillende buitenaardse rassen blijkt er elke keer een nog grotere dreiging, die van de zombie achtige Flood. En die Halos spelen een belangrijke rol daarbij, of zo iets...maakt niet uit. Het lijkt me interessant om de TV series nog eens te kijken, er is zowel animatie als live action van.

Halo blijft wat mij betreft de top van shooters voor zover ik ze ken en zijn een heel belangrijke reeks geweest voor de Xbox waar ze trots op mogen zijn. En ik ben blij dat ik deze topper na 13 jaar verzameld stof eer aan heb gedaan . Het oude Halo plezier kwam na al die jaren weer terug.