Halo 3 (2007)

Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Bungie en 343
Uitgegeven door Microsoft

Halo 3 gaat verder op het verhaal van Halo 1 & 2. De Brutes hebben de macht overgenomen en de Elites zijn van hun plaats gestoten. De Covenant is in tweeën gespleten. Zullen de Elites en de mensen aan elkaars zijde vechten?

avatar van Demolisher
Vette HALO al heb ik meer van de multiplayer genoten dan van de singleplayer.
zeker zijn geld waard.

joeri592
hij staat eindelijk in de top 250

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Getroll en onzin verwijderd.

Starmaster501 schreef:
Ik snap er niets van laatst was ik online.
kan iemand even uitleggen hoe je precies kan joinen bij een online spel? (met halo 3)
een spelletje CTF ofzo opstarte

gewoon matchmaking selecteren en dan team objective (als je CTF wilt doen) en dan zoekt hij uit zichzelf andere spelers en start daarna de game.
het is dus niet zo dat je in een lijst van servers kunt kiezen welke jou wel leuk lijkt

Meesterchef schreef:

Dat bericht was oud. Ik weet het nu al

Zoveel uren multiplayer ziten hierin.

avatar van gukker
De slechtste uit de serie. De gameplay is mij niet snel genoeg en hij lijkt teveel op zijn voorgangers.

avatar van wii
wii
de enige halo die ik echt veel gespeeld heb en ook in bezit heb, de andere 2 heb ik ook wel is gespeeld maar niet zo vaak, dus kan het ook niet zo goed vergelijken, het heeft een vermakelijke singelplayer en het is heel leuk online, alleen de online match opstarten duurt mij altijd wat te lang! maar zodra je bezig bent online kan je niet meer stoppen!

avatar van Starmaster501
Vond dat online in deel 1 (pc) beter gaan. Gewoon uit een lijst een server kiezen, nu weet je niet in welke map je komt...

avatar van wii
wii
een leuke singleplayer en een zeer leuke multyplayer, de singleplayer vond ik zeer vermakelijk en vooral als je het in co-op deed, de multyplayer vind ik helemaal fantastisch ik vind het miscien nog wel beter dan die van call of duty 4, alleen de rede waarom ik toch altijd call of duty 4 pak is om de enorm lange tijden voordat er eindelijk een potje begint 10 minuten ongeveer, de graphics zijn prachtig, de maps vind ik ook goed de gameplay is ook lekker alleen vind ik het jammer dat je niet kan rennen maar gelukkig loopt je mannetje zoiezo wel redelijk snel, de sound vind ik maar niks, dat schieten enzo klinkt wel goed en realistisch maar de muziek vind ik niks en ook niet bij een schietgame passen

al met al een zeer goede shooter maar wel met een hoop kleine foutjes erin!

graphics 100
sound 70
gameplay 80
replay 80

avatar van mr blijhoofd
in mijn geval viel mij deze game zeer tegen. grafisch is het een van de mindere games al was het maar omdat de game op iets van 576P draait en niet op de beloofde 720P of zoals veel games tegenwoordig 1080P. daarbij een verhaal van nix. maar eerlijk is eerlijk het speelde lekker weg en dat is natuurlijk super belangrijk. heb me dan ook super vermaakt met deze game vooral het zoeken naar de skulls in deze game in co up was leuk. maar verder zeer overgehypte game.

avatar van solidKevin
Was gisteren online aan het gamen en ik moest tegen drie mensen in mijn eentje (online). Ik had ze echt dik verslag met een socre van 25-19. Dat is wel echt zielig hoor .

avatar van superdude
dit spel is zo vet, een erg leuke singleplayer vooral in co-op en online helemaal te gek, als het beginnen van een potje niet zo lang zou duren zou dit me meest gespelde online game zijn maar dat is toch call of duty, ik vind in tegendeel tot vele andere de graphics erg mooi, sterker nog 1 van de mooiste die er zijn! mischien nog iets mooier als call of duty! de gameplay is heerlijk alleen jammer dat er geen ren knop opzit maar gelukkig loop je al redelijk snel, sound is goed, alleen dat liedje bij het menu is niet helemaal mijn muziek, maar als ik dat hoor, dan is het wel echt zo... halo, tsja laatmaar xD

graphics 90
gameplay80
sound 80
replay 80

avatar van superdude
het opstarten van een match is sterk verbeterd! speel het nu ook dus veel vaker, binnen een minuut begin je nu met een potje! halfe ster erbij

avatar van van duijn
Mijn broer koos een pakket spellen uit bij bol.com dus vandaar dat ik aan deze game kom.....

Om te beginnen bij het begin....Ben nog een grote fan geweest van spellen met buitenaardse wezens, dat ligt waarschijnlijk aan mij. Maar ik vond halo 3 echt geen leuk spel. De wapenkeuze viel ook erg tegen. De hele tijd die irrietante stem van dat klerewijf word je ook snel zat. En die irrietante wezentjes die steeds voor je beeld komen knal je in 3 seconden weg. Beeld vond ik niet zo heel prettig en om het er bij te laten... Heb het spel na 2 lvl`s niet uitgespeeld na mijn negatieve gevoelens bij dit spel.

Omdat ik het niet helemaal afgespeeld heb stem ik niet.

avatar van Starmaster501
Ik snap het gedoe met Gravemind niet egt... Waar zijn al die tentakels voor? Is hij de leider van de flood? Wat is hij?

avatar van solidKevin
Ben nu bezig om alle skulls te vinden. Hoef er nog maar eentje . De I Would Be Your Daddy ofwel de IWBYD Skull .

Rhythm & Poetry
Succes!

avatar van solidKevin
Heb ze eindelijk allemaal . Nu wil ik alle levels op Heroic halen met campainscore voor een extra gamescore.

avatar van kaholiic
Tijdje gespeeld en het is best een goede game. Maar overdonderend is die niet. Hoop dat het nog beter wordt, want het nu allemaal wat pover.

avatar van horohoro
een te gek spel, zowel online als offline, met ze tweeen missies doen is ook erg vet, vooral de laatste missie vind ik te gek ! ik zie dat veel mensen vinden dat potje opstarten lang duurt, mischien was dat vroeger zo maar een potje is binnen een paar minuutjes gevonden hoor ! ik kan niet wachten op halo reach !

avatar van Starmaster501
Een potje is binnen een paar minuten gevonden? Dat is het probleem.
Kijk naar Halo 1, gewoon online aanklikken en dan krijg je een lijst met games die bezig zijn en dan druk je op degene waar je mee wilt spelen. Klaaar. Lekker simpel en overzichtelijk, beter dan bij Halo 3...

avatar van horohoro
heb je de game onlanks nog gespeeld? want het is lijkt het tenminste vorige maand ofzo sterk verbeterd, binnen een minuut of 2 zijn gewoon spelers gevonden

avatar van GTAFan
Minder dan zijn voorganger. toch nog een goede game

avatar van rockgamer
een fantastische game en de beste uit de serie

halo 3 sluit de trilogie op een fantastische manier af, een zéér leuke singleplayer die gewoon leuk blijft, ik heb hem zeker 10 keer uitgespeelt, sommige missies meer sommige minder, vooral in co-op blijft het gewoon erg leuk !
vooral de laatste missie vind ik echt leuk

ook online is deze game absoluut de moeite waard, goede maps, wapens en haast niet lags of dat soort dingen, wat het leukst is aan het online gedeelte vind ik dat je het met een vriend samen kan doen, gewoon split screen online bedoel ik, dat mis ik echt bij call of duty, wel is het gewoon erg makkelijk online, mischien zelfs te makkelijk maarja, daar kan bungie ook niks aan doen

al met al een zéér goede afsluiter van de trilogie met een goede single en multi player die niet snel vervelen !

leuk spel een 5

HELP; krijg ik nu admins op me dak omdat ik me mening niet onderbouw ?

Als ik een 0,5 geef gaan ze zeuren..(waarom, hoezo, onderbouw, ...)

( laat mensen gewoon hun cijfer geven ofzo )
Niks waarom!!! gewoon Daarom!!

Wtf is jouw probleem??

gamelord
Na de eerste 2 delen gespeeld te hebben, wist ik (misschien) dat Halo 3 het laatste deel moest zijn van de serie. Nu weet ik ook dat Halo ODST & Halo Reach...verhalen zijn rondom de Trilogie, wat een vet concept is in mijn ogen...ODST bekijk je door de ogen van een Soldaat en Reach gaat terug naar het begin van de serie...maar daar laat ik me door verrassen (ODST & Reach).

Halo 3 zelf mag er zijn en hoe!!
Begin nu aan mission 7 en tot nu toe, geen enkel ogenblik verveeld. Overal waar je komt is wat te beleven...alleen vind ik wel dat het spektakel zo enorm is, dat het ook frustratie met zich meebrengt.
Na een felle Fight, moet je je echt weer op de surroundings focussen en dan gebeurt het vaak dat ik de weg kwijt ben of dat ik lang lig te zoeken naar de weg die ik moet gaan en met lichte woede dringt het tot je door dat je na objective-completion dezelfde weg terug moet gaan. Vind dat ook een minder aspect van de game, werkt eerder frustrerend dan voldaan.
Ook een flinke domper..(vooral in de eerdere missies, ben er nu wel aan gewend)..sta je op het punt van sneuvelen, wil je een beroep doen op je bondgenoten om je heen...kom je dan te laat erachter dat je ineens moederziel alleen bent en weer door het enorme spektakel op je scherm en het niet in de gaten had.

Maar voor de rest een prachtige game, genoeg te beleven en de graphics van de game geven het nog eens extra dimensie. Maar aan de hele game kun je zien dat Halo nog steeds het nr1project van Microsoft is. Want een paar uur geleden, ook vlug Waypoint op de 360 gezet en zulke dingen is Gears nog niet gegund.
Na deze game begin ik meteen met ODST en kijk ik al uit naar de dag dat ik Reach kan gaan halen. Maar de volle mep voor een game gaat er bij mij nog steeds niet in.

Deze game is weer super als de vorige 2 delen..maar komt er voor mij niet in de buurt bij die 2...dankzij 2 flinke frustratie-punten voor mij.

Geweldige game..4,5*!!

avatar van rockgamer
mooie review, halo odst is wel heel erg tegenvallend die kan je beter overslaan vind ik

gamelord
Bedankt rockgamer.....over ODST..misschien is hij dan wat minder dan de vorige delen, maar na een trailer op XBOX-Live ben ik er wel igg. benieuwd naar.
Wat een trailer (of mijn ogen hebben me bedrogen)