UFC 2010: Undisputed (2010)

Alternatieve titel: Ultimate Fighting Championship 2010

PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Fighting

Ontwikkeld door Yuke's
Uitgegeven door THQ

UFC 2010 Undisputed is gebaseerd op het in de Verenigde Staten populaire Ultimate Fighting Championship. De sport die beoefend wordt is het zogenaamde Mixed Martial Arts, een vechtsport waarin verschillende vechtstijlen toegestaan zijn, zoals Muay Thai, Jiu-Jitsu en Kickboksen. Doordat allerlei verschillende vechtstijlen zijn toegestaan, vinden gevechten zowel staand als op de grond plaats. Hierdoor kun je een groot aantal aanvallen gebruiken, dus niet alleen gewone hoeken, maar ook elleboogstoten, submissions en armklemmen. Tactiek speelt hierdoor een belangrijke rol, want het loont om met een strategie de ring in te stappen.

avatar van Feyenoord100jaar
Ik vind deze game toch een stuk minder dan 2009. Career mode vind ik nog niet bijzonder en soms snap ik er niks van met je skills en camp invites.

Ik doe meestal een reversal als ik op de grond lig.

avatar van Naomi Watts
Die ground-game camp invites verneuk ik echt tot op heden. Dan heb ik vier invites nodig om een skill te leren. Ik vind de game ook nog niet echt beter dan 2009, daar waren je skills bijhouden wel makkelijk, nu worden je skills wel erg snel minder . En ja daar komt ie weer, in 2009 zit Edith .

Hoe kun je nou zeggen dat de gameplay in 2009 hetzelfde is als in 2010? Ik vind ze totaal niet vergelijkbaar..

Verschillen:
- Clinchen
- Cage
- improved striking
- Ground game veel realistischer en uitgebreider
- verschillende stances zowel traditional southpaw als muay tai enzo
- beter stamina-systeem

conclussie, alles is beter. Ik vind de carriere nu al wat minder worden, maar het vechten is gewoon super, en daar gaat het toch om..

avatar van Naomi Watts
Lezen! De improvements zijn in de gameplay niet zo extreem dat het voor iedereen een instant buy wordt. Bovendien had ik het voornamelijk over de gameplay engine, niet de details op zich.

avatar van Alexjaxx
UFC 2009 was best wel unbalanced.. Verder was alles wel goed te doen.. Is UFC 2010 meer gebalanced?

Zijn wrestlers nog steeds overpowered en kun je iemand nog steeds op zijn rug houden door simpelweg

27predator27
Als het alleen de Career mode is die iets minder is dan vind ik dat nog niet zo'n probleem. Gewoon veel in Practice mode de ground game oefenen en dan moet het met die camp invites ook wel goed komen...hoop ik. In 2009 was mijn favoriet toch wel Judo en BJJ als het op ground game aankwam, of is dat ook veel moeilijker geworden?

Ik vind het jammer dat de transition van rubber-guard naar een top-position niet meer aanwezig is. Ook vind ik het jammer dat ik nog maar moeilijk iemands rug kan pakken..

avatar van Alexjaxx
Yo mensen

Zeg is ff of ie even lang leuk blijft als 09 en of het wat eerlijker is gewonnen..

avatar van Feyenoord100jaar
Leuker of net zo leuk als 09, zeker niet
Het is wel eerlijker geworden, vooral online. Ondanks paar waardelose potjes die ik gespeeld heb.

09 was nieuw dus wel wat spannender allemaal. ALS je een echte UFC fan bent ga je deze game meer waarderen, omdat het vechten een stuk realistischer is geworden. De verschillende game-modes vind ik niet zo heel interessant eerlijk gezegd. Ik speel ook niet online maar altijd tegen vrienden. Omdat ik weet wat alle sterke en zwakke punten van fighters zijn kan ik ook met een wat minder getalenteerde fighter winnen van de grootste kampioen, wat het zo leuk maakt.

Ik speelde bijvoorbeeld laatst een keer met Chuck "The Iceman" Liddell tegen Lyoto "The Dragon" Machida. Als je dan vol op de aanval gaat weet je dat je hem krijgt met een counterpuncher als Machida. Maar als je je range goed houdt en af en toe een powerpunch land en vervolgens voor de takedown gaat is machida nergens. Mijn tegenstander probeerde mij juist aan te pakken door mij met leg-kicks te bestoken. Hierdoor kon ik niet meer op afstand blijven en niet meer voor de takedowns gaan. Toen kon hij met zijn snelheid en cardio mij weer aanpakken. Je gameplan is zo belangrijk geworden, en dat maakt het zo realistisch..

Ik heb trouwens 09 net zolang doorgespeeld totdat 2010 uitkwam..

27predator27
Na lang twijfelen heb ik hem toch maar gekocht.
Ik had geen zin om de tutorial door te lopen dus ik ben meteen van start gegaan met Matt Hughes ( ik ) tegen Royce Gracie.

Dingen die meteen opvielen waren dat het grafisch niet veel verandert is. de vechters bewegen iets anders en dat Edith plaats heeft gemaakt voor Chandella Powell.

Het vecht systeem is nog steeds hetzelfde zoals in 09 maar sommige aspecten zoals de Ground game en submissions werken weer wat anders. Deze keer is het moeilijker om iemand van je af te duwen als je op je rug licht en het is (voor mij) bijna onmogelijk geworden om een succesvolle submission uit te voeren.
de ground and pound is ook veel effectiever geworden, je kunt nu iemand in de full guard al bijna gelijk knock out slaan.

nadat ik Royce in de 1ste ronde al knock out had geslagen ging ik kijken wat career mode allemaal te bieden heeft.
nadat je je vechter hebt gekozen moet je wat amateur gevechten doen en dan wordt je al snel pro en dan begin je je carriere in de WFA. Ik heb een paar gevechtjes gedaan en ik heb ook wat camp invites opdrachten voltooid maar het wist me niet echt te boeien.

UFC is best leuk maar ik weet niet of je je er lang mee kunt vermaken. mijn cijfer is nu een 4*

Ik moet helaas voor dit spel mijn cijfer naar beneden bijstellen. De carriere wordt vrij snel saai en de ground-game is geript van alle sweeps. Alleen met reversals kan je nog in een dominante positie komen als je op je rug ligt.. Dat is niet leuk en heeft weinig met skills te maken...

Dat vind ik dus inderdaad ook een erg groot min punt aan ufc 2010
BJJ is door dit dus gewoon waardeloos geworden.

avatar van TruePimpTingle
Ik denk dat ik eerst afwacht wat EA's MMA gaat brengen, en anders wacht ik wel tot UFC UNDISPUTED 2011, aangezien deze reeks ook jaarlijks opnieuw wordt uitgebracht blijkbaar...

Dat is niet meer het geval. Ze gaan nu waarschijnlijk een ontwikkeltijd van 18 maanden aanhouden. Een goede zet, want ze moeten echt wat aan de BBJ doen..

RKO1990
Heb dit spel een paar dagen geleden besteld. Kan niet wachten om het te gaan spelen. Ik heb het spel al gezien bij mijn neef, en je kunt zeker de verbeteringen zien. De takedowns zijn nu moeilijker om uit te komen en ook zijn er veel toevoegingen, zoals tegen de kooi iemand kapot slaan. Verder heb ik het idee dat je niet zo snel knockout gaat als bij UFC 2009. Zeker dus een verbetering ten opzichte van het vorige deel. Dat weet ik nu al.

27predator27
Ik weet niet wat het is maar hoe vaker ik UFC 2010 speel hoe negatiever mijn oordeel over deze game wordt.
wat vroeger gewoon kleine minpuntjes waren zijn nu grote irritaties.
Dus ik ga de game niet meer spelen, worden de irritaties niet erger

27predator27 schreef:
wat vroeger gewoon kleine minpuntjes waren zijn nu grote irritaties.
Dus ik ga de game niet meer spelen, worden de irritaties niet erger

Ik heb precies hetzelfde. Ik vind MMA zo vet en ben een grote fan van de UFC, maar dit spel wordt slechter naarmate je langer speelt en ook meer over MMA te weten komt. Het spel wordt steeds minder realistisch.. Je kan gewoon niet doen wat in het echt wel gebeurd..