UFC 2010: Undisputed (2010)

Alternatieve titel: Ultimate Fighting Championship 2010

PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Fighting

Ontwikkeld door Yuke's
Uitgegeven door THQ

UFC 2010 Undisputed is gebaseerd op het in de Verenigde Staten populaire Ultimate Fighting Championship. De sport die beoefend wordt is het zogenaamde Mixed Martial Arts, een vechtsport waarin verschillende vechtstijlen toegestaan zijn, zoals Muay Thai, Jiu-Jitsu en Kickboksen. Doordat allerlei verschillende vechtstijlen zijn toegestaan, vinden gevechten zowel staand als op de grond plaats. Hierdoor kun je een groot aantal aanvallen gebruiken, dus niet alleen gewone hoeken, maar ook elleboogstoten, submissions en armklemmen. Tactiek speelt hierdoor een belangrijke rol, want het loont om met een strategie de ring in te stappen.

Ik kan niet online, omdat ik het origineel nog niet heb. De career mode is zeker leuker geworden. Je begint in 1 of andere WFA waar je tegen de low-ranked fighters moet vechten om in de UFC te komen. Daarna via de UFC FN naar de PPV events. Alleen om daar te komen moet je vaak verliezen, wat ik jammer vind. Als je namelijk met je fighter tegen Demian Maia vecht terwijl je stats nog vrij laat zijn, heb je geen schijn van kans. Ook het sparren komt me nu een beetje de neus uit. Elke keer zoveel mogelijk rake klappen uitdelen gaat vervelen. De gameplay is echt super, veel realistischer. Voor een MMA-fan is deze game echt een must have..

Batista08 schreef:

Dit is toch niet meer dan logisch? En kan je nou ook met 'echte' fighters de careermode spelen?

Van het weekend is het eindelijk zover. Rampage vs Rashad .

Naomi Watts schreef:

Van het weekend is het eindelijk zover. Rampage vs Rashad .

Ja Rampage vs Rashad? Ik dacht dat die niet eens door zou gaan.. Thanks dat je het ff zegt

Ja aankomende zaterdag. UFC 114
Hij zou eerst niet doorgaan, maar gelukkig nu toch wel. Kijk hier al zo lang naar uit.

sugar Rashad Evans

Alexjaxx schreef:

Op UFC 107 gecanvcelled, en ook op 114 zag het er niet goed uit. De 'haat' is toch wel pretty intense. Beetje zoals we jaren geleden Ortiz vs Shamrock hadden. Ik heb het nog even nagevraagd bij de UFC, en de enige manier dat Rampage vs Rashad niet doorgaat is als het compleet uit de hand loopt bij de weigh-in . Goed nieuws dus.

Vanmiddag maar kijken of ie al in de winkel ligt.

avatar van Feyenoord100jaar
Dat zie ik ook nog gebeuren die 2 hebben zo'n hekel aan elkaar.

Nou ja, ze zijn wel professioneel genoeg om dat niet te laten gebeuren. Anders waren ze elkaar tijdens TUF10 wel in de haren gevlogen.

En als antwoord op diegene die zei van: Dat is toch niet meer dan logisch dat je dan van Maia verliest. Natuurlijk is dat logisch, maar ik zou dan liever ook de keuze hebben om tegen mijn eigen kwaliteit te vechten, zodat je je record een beetje clean kan houden. Ik moet wel zeggen dat ik nog niet alles supergoed kan. Wel qua skills, grepen enzo, maar ik maak soms nog een verkeerde keuze (bv. powerpunch) die dan genadeloos gecounterd word en je in 1x KO bent..

Batista08 schreef:

Ze weten natuurlijk al dat ze de kans kregen tegenover elkaar staan. Bovendien is het gewoon smack talk en echte proffesionele fighters vechten niet buiten de ring. Al zie ik Frank Mir het nog wel doen tegen Brock Lesnar .

Begrijp ik goed, ik ben ook altijd nog wel record-geil . Is het dan niet ook zo dat je je fights slim moet kiezen. Bij 2009 lukte me dat ook wel goed, en pas als ik echt goed was begon ik pas aan de 'grote' jongens.

Learning curve lijkt weer zeer hoog te zijn en de tutorial schijnt ook behoorlijk ruk te zijn. Wat voor fighter heb je trouwens? Ook al de nieuwe stijlen geprobeert?

Weet je wat het vette is, je hebt niet echt een "soort" fighter meer. Je kiest je stance en dat is het wel zo'n beetje (muay thai, MMA, Wresling, boxer, tight boxer enz). Je kan hem helemaal opbouwen, je hebt alleen je standard-moves in het begin. Jab, hook, cross leg kick en body kicks. Je kan geen slams, paar standaard submissions en je trainsistions zijn ook standaard.

Door naar verschillende camps te gaan kan je door bijvoorbeeld tegen pads aan te slaan een overhand left hand leren, die dan lvl 1 is. Als je deze vaker traint kan je deze doorlvlen tot lvl 4 wat hem sterker maakt. Deze dingen zijn met een beetje geluk wel in 1x te halen( ben nog niet verder dan lvl 2 met een bepaalde move)

Moves die ik tot nu toe heb: (ben trouwens een southpaw)
left overhand (lvl 2)
Lyotio's head kick (lvl 1) soort brazillian head kick
suplex from double underhook clinch (lvl 1)
elbow in open full gaurd (lvl 1)
upercut from clinch (lvl 1)

Je kan je fights niet altijd kiezen. Ik moest bijv een keuze maken tussen dan henderson of michael bisbing. Ja dan weet je dat het moeilijk wordt.

Verder merk ik doordat ik 2009 eigenlijk de hele tijd door heb gespeeld omdat ik zo'n grote MMA-fan ben, dat ik niet alles gebruik. Zo gebruik ik het wegduiken en counteren amper, net als sommige nieuwe clinch-moves. Om het echt te leren kan je denk ik het beste gewoon exibition-spelletjes spelen en dan elke keer op pauze drukken en kijken wat je move-list is.

avatar van Naomi Watts
Word een beetje een light rpg dus . Dit ga ik wel fijn vinden, toch een beetje je fighter gaan masteren en zelf gaan tweaken naar een bepaalde richting. Als ik het zo hoor, word de boel behoorlijk goed geperfectioneerd.

Ik las ook dat je vetes kan beginnen en dat Joe Rogan ook af en toe in beeld komt? Ik ga het op me af laten komen vanavond, ik heb er weer enorm veel zin in.

avatar van Feyenoord100jaar
Online is weer drama! Net een gast die ik helemaal domineer op alle fronten behalve de muay thai clinch. En wat doet die noob, hij houd me de hele tijd in die clinch

edit: bericht veranderd.

avatar van Nomak
Jongen, let eens op je woorden! Het is maar een spel, niet nodig om hier met ziektes te gaan schelden.

Dr. Salvador
Ik wou het nou net niet zeggen, maar dat is inderdaad onnodig, je kan wel een beetje op je woorden letten, en helemaal zulke woorden .

Ik snap je frustratie om de game, maar zeg dan wat anders.....

Lachen dat je je eigen moves kan trainen, zodat deze sterker worden. Lijkt me soms ook een kwestie van geluk om sommige moves te doen.

Kan iemand mij wat vertellen over het submission systeem?
Want in 2009 vond ik het echt kut om iemand te laten tappen, de enige manier die ik kende was om iemand eerst te 'rocked' te krijgen en dan een submission te doen.

Shinobi schreef:

Kan iemand mij wat vertellen over het submission systeem?

Zelfde systeem, wel met minder kracmpachtige moves. Het is al wat makkelijker maar je moet nog steeds wel degelijke ground skills hebben.

Vorig jaar was dat ook gewoon te doen. Of je was gewoon niet goed genoeg in het spel of je vaardigheden waren niet hoog genoeg. Tuurlijk lukt je eerste submission vaak niet, het is natuurlijk de bedoeling de stamina van je tegenstander extreem in mindering te brengen en dan pas toe te slaan. Niet als ie nog heel energiek is.

avatar van Feyenoord100jaar
Heb een valse start gemaakt, maar ik vind het tot nu toe erg vet.
Alles is veel uitgebreider en enorm mooi gemaakt.
Zo veel veranderingen.
Dat mensen nog vinden dat de game weinig verscheelt ten op zichte van 2009.

avatar van Naomi Watts
Qua gameplay niet zoveel maar er zijn inderdaad wel enorm veel aanpassingen gemaakt die de hele MMA ervaring zoveel intenser maakt. Zoals dat elke tegenstander zich aanpast aan jou. Ik had mijn laatste twee UFC bouts gewonnen met een stand-up game K.O., toen gingen mijn volgende tegenstanders mij koste wat het kost naar de grond brengen. Ook die broadcast presentatie is top notch, zo hoort UFC te zijn. Ook heerlijk om rivalries te kweken. Die review laat nog wel even op zich wachten .

Enorme kwaliteitsimpuls i.v.m. 2009.

Even lekker wat off-topic geneuzel over UFC 114:

Rashad Evans .

Jammer dat Rampage gister niet gewonnen heeft, vooral door zijn hostile houding tijdens de weigh-in. Al vond ik Rampage best sterk, alles ging goed en tegelijkertijd fout in de derde ronde. Wel de meest toffe rivalry tot nu toe in de UFC, jammer van de anti-climax.

avatar van Feyenoord100jaar
Rashad Evans domineerde de wedstrijd, dus verdiend gewonnen(ik was ook voor Rashad). Alleen in de derde rond had hij niet veel klappen meer moeten krijgen anders was het over.

avatar van Nomak
Waarom spoilers?

Terechte overwinning van Rashad. Waar is die Rampage nu met zijn grote mond? Schreeuwen en vies kijken kan hij wel, en daarmee krijgt hij natuurlijk het publiek achter zich. Gelukkig heeft gisteren de betere vechter gewonnen.
Naomi Watts, ik weet dat je fan bent van Rampage, maar hij maakt zichzelf belachelijk met dit soort dingen. Ook kan hij beter het acteren laten voor wat het is en zich volledig storten op het vechten, ofwel andersom.

Exact dezelfde kritiek heb ik over Kimbo. Hij is laat begonnen met zijn carrière als vechter en heeft een grote achterstand ten opzichte van de andere vechters. Maar deze man maakt zich helaas compleet belachelijk met zijn stoere uitspraken en dito gedrag om nadien toch het onderspit te moeten delven.
Ik mocht Kimbo altijd wel graag, maar dat stoere gedoe kan hij beter gewoon achterwege laten als hij het toch niet kan waarmaken. Hij kan beter gewoon zwijgen en tijdens het gevecht laten zien wat hij waard is, en dat geldt voor alle vechters. Die grote bek moet je enkel opzetten als je echt boven de rest uitsteekt.

Nomak schreef:
Waarom spoilers?

Mocht er iemand een package hebben aangekocht en het event nog niet gezien hebben is het wel erg fijn dat het onder spoilers staat.

Jammer inderdaad dat hij zijn trash talk niet ondersteunt met daden. Rashad was ook beter, en die presteert de laatste tijd natuurlijk ook beter.

Mee eens. Dat he;le A-Team gebeuren is voor mij ook niet nodig en ik als Rampage fan ben de eerste om toe te geven dat ie zich belachelijk heeft gemaakt. Als je je zo gaat gedragen moet je ook als een beest tekeer gaan natuurlijk.

Met je eens over Kimbo maar een straatvechter maak je niet zo snel een MMA fighter. Maar die grote bek hoort ook wel een beetje bij de show natuurlijk, al was dit wel even een gevalletje a la Shamrock/Ortiz. Maar dat is ook vaak de reden dat ik in een sporttopic nooit arrogant praat over mijn club of land, want als je op je bek gaat met mooie praatjes onderga je de ultieme vernedering.

avatar van Alexjaxx
Ja was wel jammer dat ie verloor..

Nu is het Shogun vs Rashad lijkt me ook wel vet..

avatar van Naomi Watts
Ben ik de enige die Edith zo mist bij de UFC events? Ik kom zowat in een diep dal tussen de rondes door .

avatar van Feyenoord100jaar
Hij toonde zich wel een goede verliezer. Had ik totaal niet van hem verwacht.

avatar van Alexjaxx
Ja hij een goede verliezen en Rashad een sportieve winnaar.. Dat vond ik nog wel het mooiste van heel het gevecht..

En kweenie ik skipte die Edith altijd.. Ben ik dan homo?

We hebben ook een sporttopic in het forumgedeelte van de site. Gelieve daar verder te praten over de real life gevechten van de UFC.

27predator27
Klopt het dat Royce Gracie in deze UFC zit ?

avatar van Naomi Watts
Ja, wel een PS3 exclusive trouwens.

Gister ook weer even gegamed en in een back 2 back confrontatie 2 x van Chuck Liddell gewonnen maar daarna totaal verpulverd door Forrest Griffin.

Ik ben nu 5 jaar actief in mijn career, en ik ben al een superstar, al is een championship fight nog heel ver weg. Standup ben ik erg sterk maar mijn submission defense en mijn BJJ skills zijn echt zwaar onder de maat . Helaas passen opponents zich daar op aan.

27predator27
Ik heb de demo gespeeld maar ik heb niet 1 keer een succesvolle submission uit kunnen voeren, terwijl ik in 09 daar nou juist erg goed in was.
Ik ben nu 5 jaar actief in mijn career

Is het ook dit jaar het geval dat je career maar 7 jaar duurt?
En is het nog steeds zo dat Matt Hughes raar genoeg zwart haar heeft ?

Ik zit er namelijk erg aan te twijfelen of deze ook echt de moeite waard is om te kopen.

avatar van Naomi Watts
De gameplay van de submissions is nu wel even totaal anders, al is het overall wel makkelijker als je de juiste skills hebt. Hughes ben ik nog niet tegengekomen. Je career duurt nu ongeveer dertien jaar.

Als je 2009 goed vond is dit wel een aankoop waard, wel wat aangename verbeteringen. Al kan ik aan de andere kant wel begrijpen dat je het onvoldoende vindt om over te stappen naar 2010. Qua gameplay is het nog gewoon hetzelfde.