Transport Tycoon (1994)

PC / Macintosh / PlayStation / Sega Saturn / Android / Apple iOS
Simulation

Ontwikkeld door Chris Sawyer en Origin8
Uitgegeven door MicroProse, Ocean, Green Pepper en 31X

Transport Tycoon is een computerspel waarin de speler een transportbedrijf bestuurt en het moet opnemen tegen rivaliserende bedrijven in een strijd om het grootste transportimperium. Door passagiers en goederen te vervoeren over de weg, via het spoor, over het water en door de lucht komen er inkomsten binnen waarmee nieuwe infrastructuur en vervoersmiddelen kunnen worden aangekocht.

avatar van pkunk
Hoge verslavingsfactor. Nog steeds erg leuk om te spelen. Voor de geintresseerden is er Open TTD
4 *

avatar van Martijn
Transport Tycoon Deluxe was inderdaad een grote verbetering op dit spel. Uitgebracht als andere versie en niet te verwarren met deze.

avatar van Fluidvirgo
Ook veel gespeeld vroeger en zo nu en dan trap ik TTD er nog wel eens in. Heerlijk verslavend!

****

er bestaat ook een psx variant van dit spel, deze heeft een heel lage resolutie maar toch is het speelbaar. Leuk tijdverdrijf. 5*

avatar van ReMyTje86
Te verslavend vond ik deze spel . En dan telkens proberen me eigen bank saldo te verhogen met beter voorzieningen top spel blijft leuk als ik er aan denk.

Onbegrijpelijk dat een spel uit de jaren '80 me nog steeds bezig kan houden.

avatar van ReMyTje86
Ik heb nu deze weer uit de kast gehaald Het blijft leuk

joeri592
DB10 schreef:
Onbegrijpelijk dat een spel uit de jaren '80 me nog steeds bezig kan houden.

jaren 80??? dit is 1994

avatar van Sideshow Bob
De beste Tycoon ooit en tevens in mijn top 5 van beste games ooit. Zo verslavend en grafisch mooi, zeker voor z'n tijd. Lekker divers met zowel personen als goederenvervoer per trein, bus, helicopter of vliegtuig. Ook mooi om te zien hoe de vervoersmiddelen zich ontwikkelen Schitterende scenario's / decors.

Deze tycoon beviel me wel, ondanks het feit dat alles niet zo prachtig uit ziet vind ik de game erg leuk om te spelen. Tevens is het spel niet alleen leuk maar ook héél erg verslavend. Ik kan me nog de vele uurtjes herinneren achter de pc met dit spel. Op de pretpark Tycoons is tegenwoordig zoveel aan te merken, vooral ook op de Zoo Tycoons. Verder gaat het nu in 2009 er ook erg aan toe. Ze komen nu al met een wc tycoon ga zo maar door.

Deze Tycoon is erg leuk om te spelen en hij staat nog gewoon bij ons in de Gamekast, daarom voor deze klasieker de volle 4*.

avatar van polopolo150
heeft me als klein kind me aardig bezig gehouden..

avatar van Stephanovic
Zeer hoge verslavingsgraad, ben ook bang dat ik weer helemaal opga in het spel als ik het nu eens opstart.

avatar van The old guy
Een geweldig spel.
Zeer verslavend menig uurtje gespeeld,speel het nog geregeld.
Uitdaging zijn:
zoveel mogelijk treintjes over 1 spoor te laten lopen,en dat zonder opstoppingen.
Een klein stadje groot zien te krijgen en daar optimaal gebruik van zien te maken.
Voor deze tijd ziet het er niet meer uit,maar dat doet niks af voor dit spel .
Het blijft de kleine jongen in je boven halen om nog steeds met treintjes en auto's te spelen.
Zelfs nu geef ik het een dikke 5 sterren.

avatar van Ricxz92
Damn wat een episch spel is deze, met een grote verslavings factor.

Een van de toppers in het genre. Alles wat je je maar kunt wensen op transportgebied kun je bouwen. Grafisch een erg mooi spel ook voor zijn tijd, maar de meeste punten scoort het spel gewoon op speelplezier. Vijf dikverdiende sterren!

avatar van The_CrY
pkunk schreef:

Helemaal mee eens, Open TTD is de ultieme versie voor wie het spel nu nog steeds wil spelen. En het is nog steeds allerminst gedateerd.

Huh?
Hoort dit spel niet in de top 250?
Volgens mij is deze ergens in 150!

avatar van Ricxz92
Te weinig stemmen.... helaas....

aai, das rot!

Logbia
jerom1234 schreef:
6 stemmen te weinig?
Kom op!!!

Geduld is een schone zaak

avatar van jerom1234
Het gaat niet meer lukken denk ik

avatar van jerome998
Al 47 stemmen inmiddels!!

Ik ben stemmer 49, nog eentje!!!!!

Nou, vooruit dan.