Lotus Turbo Challenge 2 (1991)

Atari ST / Commodore Amiga / Sega Mega Drive/Genesis / Commodore Amiga CD32

Ontwikkeld door Magnetic Fields
Uitgegeven door Gremlin

Het tweede deel in de Lotus serie. In tegenstelling tot het vorige deel race je nu niet tegenstanders, maar vooral tegen de klok. De speler moet checkpoints halen om door te mogen in de race.

avatar van ken1978
Dit spel speelde ik vroeger super veel op de amiga/atari st!
Vandaar dat deze game ook in mijn top 10 staat!

Imperial Figure
Deze ken ik nog wel, de outrun clone, maar naar mijn mening is deze leuker dan outrun.
Speel hem nu via een amiga emulator (WinUAE) en de memories komen weer helemaal terug, wat een jeugdsentiment.
Het is alleen jammer dat er weinig modes in zitten, eerlijk gezegd zit er maar 1 mode in en dat is precies hetzelfde als met outrun.
Maar het blijft pittig om als nummer 1 uit de bus te komen, wat het ook wel weer erg verslavend maakt plus de muziek is geweldig.

Imperial Figure
Heb de Sega Mega Drive/Genesis versie even bekeken en het is een totaal andere game dan de amiga versie, grafisch slechter en veel te makkelijk.
Jammer dat er genesis stemmers tussen zitten want de amiga versie is veruit de beste.

Hoor onderstaand nummer met begin credits, geweldige intro.

joeri592
heb het wel is gespeeld, was heel leuk totdat ik het in een klein uurtje had uitgespeeld!

Toch jammer dat Imperial Figure weg is, maar ja ik bedank je toch voor die youtube link, zat dankzij Global Gladiators weer wat oude tunes te beluisteren en deze tune moest ik weer even horen. Thx

Dan ook maar even inhoudelijk ingaan op de game. Allereerst heb ik deze game voor het eerst op de Atari ST gespeeld, maar later nog veel vaker de Amiga versie gespeeld. De Amiga versie had je in elk geval niet in een uur uitgespeeld. Sterker nog, ik (of mijn broer) heb maar 1 of 2x de game uitgespeeld. Er zaten een paar hele pittige levels bij, de 3e (fog) en de laatste (met regen en onweer)
Verder kon je deze game erg prettig split-screen met z'n twee-en spelen, vele uren mee vermaakt! In mijn ogen een echte klassieker.

AvMerode
Graag gedaan man wist je niet dat ik nu onder mijn echte naam zat? haha nou ja, ben er in ieder geval nog.

Haha nee dat wist ik niet, blijkbaar is die shift in een tijd geweest dat ik even niet actief was op gamesmeter. Hoe dan ook, goed om te weten dat jij dus the reincarnation van imperal figure bent, kijk ineens heel anders tegen je aan

avatar van KoomBa
Kan je dit soort te gek gave spellen niet online spelen via dosbox of een online community

Schijnt met bepaalde emulators wel te kunnen. Bijv FS-UAE Amiga Emulator

Cross-Platform Online Play

A unique feature is support for cross-platform online play. You can now play Amiga games against (or with) friends over the Internet. The online play feature is designed in a way which avoids de-synchronization issues.

Deze emulator heb ik wel af en toe gebruikt maar deze online feature nog nooit geprobeerd.

avatar van KoomBa
Bedankt, ik zal het in mijn achterhoofd onthouden. Misschien ook iets voor Classic Gaming Arena.