Prince of Persia: The Forgotten Sands (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Platform

Ontwikkeld door Ubisoft en Massive
Uitgegeven door Ubisoft

Prince of Persia: The Forgotten Sands speelt zich af tussen The Sands of Time en Warrior Within, waarbij we de prins tegenkomen die naar het koninkrijk van zijn broer gaat. Daar ontdekt hij echter dat het wordt aangevallen door diverse kwade krachten. De Prins besluit de hulp in te schakelen van de krachtige Sands om het koninkrijk te redden, maar met grote krachten komt ook een grote verantwoordelijkheid.

Hmm volgens mij ben ik de enige die de 'cartoony Prince of Persia game uit 2008' beter vindt. Die game ziet er schitterend uit juist dankzij die cell shaded graphics en de gameplay is vooral qua combat beter dan deze.

avatar van Tsjo-Wi
Dat die game er schitterend uit ziet ben ik wel met je eens. Toch prefereer ik het stijltje van deze game boven die cell shaded graphics. Dat vind ik gewoon beter passen bij Prince of Persia. En de combat vind ik in beide delen niet geweldig. Bij die cartoony Prince of Persia ergerde ik me vooral aan die constante herhaling van dezelfde bossfights en het feit dat je niet dood kunt gaan waardoor de gevechten nooit spannend zijn. De combo's waren dan wel weer vet. Dat miste ik bij The Forgotten Sands, waarbij je voornamelijk op één knop aan het rammen bent. Maar daar is het juist weer vet dat je tegen zoveel tegenstanders tegelijk moet vechten en dat je supersterke magische aanvallen hebt. Al met al hebben ze dus allebei hun sterke en zwakke punten. Maar ik vind vooral het platformen in deze game een stuk leuker en beter dan in het vorige deel, en dat vind ik toch het belangrijkste in een PoP game.

Duidelijk, bij mij heerst alleen het gevoel dat ze bij deze game meer op safe hebben gespeeld wat resulteert in een meer vlakke en een van de makkelijkste pop-games tot nu toe.

De vorige cartoon versie hebben ze wat mij betreft veel meer utgehaald, meer risico's genomen en er echt tijd en moeite ingestopt met een uniek product tot gevolg.

Neemt niet weg dat ik me met beide games prima heb vermaakt alleen bij de cartoon versie net iets meer. Bij jou dus net andersom, prima.

avatar van rockgamer
dit is echt een fantastische game !! lang geleden dat ik 3 uur achter elkaar op me xbox 360 gezeten heb de tijd vloog gewoon ! ik heb nu ratash ofzoiets verslagen, moet ik nog veel ?

avatar van Tsjo-Wi
Dan ben je al een heel eind. Deze game is echt in 6-7 uurtjes uit te spelen, echt schandalig kort.

avatar van rockgamer
ik heb er zon 4 uurtjes op zitten denk ik, jammer, als deze game een eindje geduurt had had ie mischien wel 5 sterren gekregen want de game bevalt me wel héél erg tot nu toe

avatar van rockgamer
ik kan echt niet anders dan deze game 5 sterren geven, deze game heeft me werkelijk omver geblazen, goede graphics heerlijke gameplay het verveelt geen moment, moeilijkshiedniveau perfect, goede combinatie tussen klimmen, puzzelen en vechten, het spel is ietwat kort, ik heb er denk ik zon 8 uur over gedaan, erg vette aanvallen en leuk om alles proberen te unlocken, mischien dat er toch nog een halfje af gaat

cijfer naar 4,5

avatar van bassie
Wat een geweldig spel was dit,ben nu begonnen aan warrior within(valt vies tegen dan)

avatar van fabblwaps
Serieus? Ik kan me echt niet voorstellen dat deze beter is dan WW.

avatar van Tsjo-Wi
Is ie ook bij lange na niet.

avatar van Martijn
met grote krachten komt ook een grote verantwoordelijkheid

De toevoeger is fan van Spiderman?

de muis schoot een beetje alle kanten op, vervelend was dat zeg haha. Maar dat is nu opgelost.

heb de spraak maar uitgezet van de prins, want het was een rottaal, nederlands.
ik ken zijn engelse stem alleen nog maar.

Je hebt hem toch op de pc Mike...die kon ik gewoon in het engels gamen.

hmmm, ik weet niet waar ik dat kan veranderen...heb jij misschien een idee?

Ik weet niet of je het ingame kunt veranderen, maar toen ik destijds begon had ik het meteen op engels gezet. Want achter op mijn hoesje staat in het nederlands en Engels speelbaar. Niet precies zo natuurlijk
Zou het niet aanraden als je helemaal opnieuw moet beginnen, Star wars kan ik later mee verder gaan. Ik zal deze eens even installeren.

Ik weet nu ook waarom ik hem meteen in het engels heb geinstalleerd vorig jaar.
Als ik de game op de Nederlandse setting installeer, heb ik alles in het Noors.
Ik kan je er dus niet mee helpen Mike

(ik wist dat ik een game had met die fout, was alleen vergeten dat het deze was)

gamelord schreef:
Ik weet nu ook waarom ik hem meteen in het engels heb geinstalleerd vorig jaar.
Als ik de game op de Nederlandse setting installeer, heb ik alles in het Noors.
Ik kan je er dus niet mee helpen Mike

it's okay
bedankt voor het proberen.

avatar van DES-Niels
Je moet alles in de nederlandstalig kladblokbestand kopieren en plakken in de andere bestand.
Je kan googlen welke bestanden het zijn.

Thanks nog Mike.
Om de game te checken was ik toch maar aan de 2de run begonnen eergisteren. Geen spijt van gehad..maar toch een halfje eraf..vind dat later in de game het water ineens zo veel domineerd, vind dat best wel jammer.
Maar neemt niet weg dat het een behoorlijke game is, ben zeer weg van de kracht die sommige plekken onthuld..nam ook gelijk de overdaad aan water weg.

Prine of Persia is wel een prachtige game, die een en al sfeer uitstraalt...overal waar je komt in de game verveelt die nooit en heb je hier ook het gevoel alsof je in de movie van POP aan het gamen bent..dus even een break nemen..ook in de 1ste run...is moeilijk, als je eenmaal op dreef bent wil je zoveel mogelijk behalen.
Alleen snap ik nog steeds niet waarom mensen hem kort vinden..de 1ste run zo'n 9 a 10 uur erover gedaan. ook nu..ben al bijna op het eind zit ik alweer op bijna 9 uur. Ik weet de oudere delen duurde wat langer, maar ook deze is prima met zijn speelduur. Want zeg nou zelf er zijn games tegenwoordig die echt schandalig kort zijn.

Deze is gewoon weer een game die doet wat die moet doen..prachtige game.

avatar van Tsjo-Wi
Nouja dan zal het aan je speelstijl liggen. Ik was er in zes en een half uur mee klaar, en dat vind ik echt te kort.

Volgens mij tellen jullie daar zeker niet bij op, als je toch even moet rondkijken waar je nu heen moet..en het klopt dat het bij mij net even wat langer duurt als bij anderen. Tellen jullie nu de hele speelduur of ook als je afgaat?.

Helaas kijk ik niet op de klok als ik goed in de game zit.

gamelord schreef:
Thanks nog Mike.

Deze is gewoon weer een game die doet wat die moet doen..prachtige game.

aub

stupid, stupid, stupid
je kon het wel in het spel veranderen, nu dus ook gedaan

fabblwaps schreef:
Serieus? Ik kan me echt niet voorstellen dat deze beter is dan WW.

is ie ook niet, maar WW is ook moeilijker, misschien dat ie daarom tegenvalt.

avatar van AmazingPP
Bij tijden is dit echt een zeer frustrerend spel, domweg omdat de bediening niet goed werkt. Maar bij tijden is dit spel ook gewoon leuk. De graphics zijn dik in orde, de voice-acting en de cutscenes zijn prima verzorgd. Echter.... Het spel is te makkelijk. Het is één rechte lijn en een andere weg kiezen is er niet bij. Daarnaast is het spel ook langdradig te noemen, maar toch ook wel weer de moeite om verder te spelen. Kortom: het is een goed spel wat het net allemaal net niet heeft. Is dat een gekke conclusie?? 3,5 *

Mmmmm, had nooit verwacht dat dit zou gebeuren, dat ik bij DIT spel vast zou zitten haha
Ik kom er wel uit.

avatar van morris_rednalooz
De Wii-versie is een aparte game op zich, maar eerlijk gezegd beviel hij me prima. In de Wii-versie draait het meer om de parcour, en het gebruik maken van je speciale krachten daarbij (krachten die anders zijn dan in de PS3 versie!).