Prince of Persia: The Forgotten Sands (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Platform

Ontwikkeld door Ubisoft en Massive
Uitgegeven door Ubisoft

Prince of Persia: The Forgotten Sands speelt zich af tussen The Sands of Time en Warrior Within, waarbij we de prins tegenkomen die naar het koninkrijk van zijn broer gaat. Daar ontdekt hij echter dat het wordt aangevallen door diverse kwade krachten. De Prins besluit de hulp in te schakelen van de krachtige Sands om het koninkrijk te redden, maar met grote krachten komt ook een grote verantwoordelijkheid.

avatar van ps3me
Dit zou volgens mij best eens een waardig vervolg kunnen worden voor de Prince of Persia serie.

avatar van Evil Eye
Als ik zo eens dat plot lees zoals het hier staat beschreven, doet de laatste zin mij vooral aan een Spider-man game denken

Dr. Salvador
Waar denken jullie dat deze game het meest op lijkt?.

Alleen als de game op WW lijkt ben ik nieuwsgierig, anders niet.

Game_Kaza
Warrior Within. Ikzelf hoop dat het op Two Thrones lijkt. Dat past het best bij prince of persia.

avatar van Tsjo-Wi
Nee ik hoop dat het gewoon weer dat onschuldige sprookjesachtige van the Sands of Time heeft, alleen dan met een iets beter combatsysteem, dan ben ik verkocht.

Dat is ook mooi

Dr. Salvador
Tsjo-Wi schreef:

Als dat gebeurt dan haak ik ter plekke af!.

The Warrior Within was naar mijn mening de beste, echt een stoere game !

Zolang er niet van die Cartoon-achtige graphics in voorkomen lijkt mij dit ook wel wat. Heb zelf ook Warrior Within en The Two Thrones op de PC en vond ze allebei erg vet. Warrior Within is alleen wel vrij lastig, ik raakte de weg kwijt op den duur...

avatar van wilmar60
heb de prince of persia serie wel een tijd gespeeld maar de votige viel me wel tegen misschien maakt deze het dan wel weer beter

avatar van wilmar60
hellblazer93 schreef:

klopt ik viond het zelf ook de beste en dat sprookjes achtige kan het juist wel weer leuker maken

avatar van ps3me
hellblazer93 schreef:

Cartoon achtig word het totaal niet, het gaat draaien op het frame-rate van Assassin's Creed II maar dit word mooier omdat men met AC II hele steden in het frame moest krijgen en hier slechts levels. Dit word dus nog mooier.

avatar van yoshimitsu
Is dit een leuke serie? Ik heb er nooit een spel van gespeeld maar ik heb nu over deze dee gehoord en nu twijfel of ik het moet uitproberen.

avatar van Deatheye
yoshimitsu schreef:

Begin maar bij de Sands of Time dan, geweldige serie dit! Ik denk dat je ze alle 3 wel uit de budgetbak kunt halen.

Ze zijn er dacht ik alledrie voor de pc in een aparte doos.

Als je geluk hebt, heb je alle drie de delen voor 5 euro ...in 1 doos.

Game_Kaza
Ziet er erg mooi uit. Kan nie wachten !

blackhawk500
Na Warrior Withing en The Two Thrones ga ik deze zeker halen!

gamelord schreef:
Als je geluk hebt, heb je alle drie de delen voor 5 euro ...in 1 doos.
Weet je toevallig ook waar, de goedkoopste die ik kan vinden is 12 euro bij Amazon. Klopt het trouwens ook dat ie alleen voor de PS2 en PC is en niet voor de Xbox?

avatar van Mega Man
Do zoveelste ren-door-een-tunnel-met-valstrikken-game. Niet echt mijn ding. Ik kocht indertijd Sand of Time voor de Gamecube in de veronderstelling dat je net als bij Tomb Raider nog enige vrijheid had bij het exploren van de levels. Helaas pindakaas. Nou had die POP game van een tijdje terug wel een meer een open-wereld maar dat cell-shaded uiterlijk vind ik weer niks. Aan de trailers te zien is Forgotten Sands meer van het zelfde. Tof voor de fans uiteraard maar ik ben 't een beetje zat eerlijk gezegd. Dan wacht ik liever op de nieuwe Tomb Raider.

avatar van fabblwaps
Dat gebrek aan vrijheid zorgt juist dat de puzzels zo goed werken en dat ik dit leuker vind dan het vergelijkbare Assassin's Creed.

fabblwaps schreef:

Sorry voor de late reactie fabblwaps....hier bij ons is hij (misschien nog) bij de intertoys te koop!! 5 euro= 3 delen.

avatar van fabblwaps
Bedankt, ik zal binnenkort eens bij dat soort winkeltjes gaan kijken.

Ik heb gehoord dat dit een nogal korte spel is en eigenlijk weet ik nog steeds niet of ik deze wel of niet moet halen. Werd namelijk niet echt overtuigd door al de trailers die ik al heb gezien.

De meeste reviews zijn anders ook niet bepaald lovend over deze nieuwe Prince of Persia.

Nou, ik keek net de review van gamekings en daar vonden ze het een topper omdat ze terug zijn gegaan naar The Sands of Time. Deze haal ik vast en zeker nog wel een keer.

jellecomicgek72 schreef:
Dat is raar zeg. Vonden ze bij Gamekings dan dat dit spel een goed vechtsysteem had? Het vechtsysteem in dit deel bleek namelijk niet vlekkeloos te wezen. Te simpel en ondoordachte gameplay door de nogal makkelijke eindbazen die je zonder enige moeite blijkt neer te halen. Dat vermeldde de reviewer van GameTrailers en dat vind ik toch wel een vrij betrouwbare site.

De gameplay uit POP: The Sands of Time is terug zeiden ze bij gamekings. Dus eigenlijk is dit deel gewoon The Sands of Time maar dan in een mooier jasje. Dus als je The Sands of Time goed vond zul je je hier ook wel mee vermaken.

avatar van Teh_Pwnerer
Uitgespeeld, inderdaad niet zo een lange game.
Het vecht systeem is niet super, maar best wel vermakelijk omdat je verschillende krachten kan gebruiken tijdens een gevecht waardoor een gevecht toch steeds anders is.
Ik denk dat deze game daarom meer gericht is op de behendigheid van de Prince dan op het vechten, want er zitten nog wel wat hand vlugge moves in het spel, waardoor je de tijd vaak moet terug spoelen .
Het verhaal is ook goed in elkaar gezet en zo speel je zo door het spel heen.

Ik vind het eigenlijk een misstap dat de prins nu ook opeens de beschikking heeft tot magie.