menu

Prince of Persia: The Forgotten Sands (2010)

mijn stem
3,58 (45)
45 stemmen

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Adventure / Platform
single player

Ontwikkeld door Ubisoft en Massive
Uitgegeven door Ubisoft

Prince of Persia: The Forgotten Sands speelt zich af tussen The Sands of Time en Warrior Within, waarbij we de prins tegenkomen die naar het koninkrijk van zijn broer gaat. Daar ontdekt hij echter dat het wordt aangevallen door diverse kwade krachten. De Prins besluit de hulp in te schakelen van de krachtige Sands om het koninkrijk te redden, maar met grote krachten komt ook een grote verantwoordelijkheid.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=KmMwCu7scHo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van mrdig
3,5
Hmm volgens mij ben ik de enige die de 'cartoony Prince of Persia game uit 2008' beter vindt. Die game ziet er schitterend uit juist dankzij die cell shaded graphics en de gameplay is vooral qua combat beter dan deze.

avatar van Tsjo-Wi
3,5
Dat die game er schitterend uit ziet ben ik wel met je eens. Toch prefereer ik het stijltje van deze game boven die cell shaded graphics. Dat vind ik gewoon beter passen bij Prince of Persia. En de combat vind ik in beide delen niet geweldig. Bij die cartoony Prince of Persia ergerde ik me vooral aan die constante herhaling van dezelfde bossfights en het feit dat je niet dood kunt gaan waardoor de gevechten nooit spannend zijn. De combo's waren dan wel weer vet. Dat miste ik bij The Forgotten Sands, waarbij je voornamelijk op één knop aan het rammen bent. Maar daar is het juist weer vet dat je tegen zoveel tegenstanders tegelijk moet vechten en dat je supersterke magische aanvallen hebt. Al met al hebben ze dus allebei hun sterke en zwakke punten. Maar ik vind vooral het platformen in deze game een stuk leuker en beter dan in het vorige deel, en dat vind ik toch het belangrijkste in een PoP game.

avatar van mrdig
3,5
Duidelijk, bij mij heerst alleen het gevoel dat ze bij deze game meer op safe hebben gespeeld wat resulteert in een meer vlakke en een van de makkelijkste pop-games tot nu toe.

De vorige cartoon versie hebben ze wat mij betreft veel meer utgehaald, meer risico's genomen en er echt tijd en moeite ingestopt met een uniek product tot gevolg.

Neemt niet weg dat ik me met beide games prima heb vermaakt alleen bij de cartoon versie net iets meer. Bij jou dus net andersom, prima.

avatar van rockgamer
dit is echt een fantastische game !! lang geleden dat ik 3 uur achter elkaar op me xbox 360 gezeten heb de tijd vloog gewoon ! ik heb nu ratash ofzoiets verslagen, moet ik nog veel ?

avatar van Tsjo-Wi
3,5
Dan ben je al een heel eind. Deze game is echt in 6-7 uurtjes uit te spelen, echt schandalig kort.

avatar van rockgamer
ik heb er zon 4 uurtjes op zitten denk ik, jammer, als deze game een eindje geduurt had had ie mischien wel 5 sterren gekregen want de game bevalt me wel héél erg tot nu toe

avatar van rockgamer
ik kan echt niet anders dan deze game 5 sterren geven, deze game heeft me werkelijk omver geblazen, goede graphics heerlijke gameplay het verveelt geen moment, moeilijkshiedniveau perfect, goede combinatie tussen klimmen, puzzelen en vechten, het spel is ietwat kort, ik heb er denk ik zon 8 uur over gedaan, erg vette aanvallen en leuk om alles proberen te unlocken, mischien dat er toch nog een halfje af gaat

avatar van rockgamer
cijfer naar 4,5

avatar van bassie
4,5
Wat een geweldig spel was dit,ben nu begonnen aan warrior within(valt vies tegen dan)

avatar van fabblwaps
Serieus? Ik kan me echt niet voorstellen dat deze beter is dan WW.

avatar van Tsjo-Wi
3,5
Is ie ook bij lange na niet.

avatar van Martijn
3,5
met grote krachten komt ook een grote verantwoordelijkheid


De toevoeger is fan van Spiderman?


avatar van JustMike
de muis schoot een beetje alle kanten op, vervelend was dat zeg haha. Maar dat is nu opgelost.

avatar van JustMike
heb de spraak maar uitgezet van de prins, want het was een rottaal, nederlands.
ik ken zijn engelse stem alleen nog maar.

gamelord
Je hebt hem toch op de pc Mike...die kon ik gewoon in het engels gamen.

avatar van JustMike
hmmm, ik weet niet waar ik dat kan veranderen...heb jij misschien een idee?

gamelord
Ik weet niet of je het ingame kunt veranderen, maar toen ik destijds begon had ik het meteen op engels gezet. Want achter op mijn hoesje staat in het nederlands en Engels speelbaar. Niet precies zo natuurlijk
Zou het niet aanraden als je helemaal opnieuw moet beginnen, Star wars kan ik later mee verder gaan. Ik zal deze eens even installeren.

gamelord
Ik weet nu ook waarom ik hem meteen in het engels heb geinstalleerd vorig jaar.
Als ik de game op de Nederlandse setting installeer, heb ik alles in het Noors.
Ik kan je er dus niet mee helpen Mike

(ik wist dat ik een game had met die fout, was alleen vergeten dat het deze was)

avatar van JustMike
gamelord schreef:
Ik weet nu ook waarom ik hem meteen in het engels heb geinstalleerd vorig jaar.
Als ik de game op de Nederlandse setting installeer, heb ik alles in het Noors.
Ik kan je er dus niet mee helpen Mike

(ik wist dat ik een game had met die fout, was alleen vergeten dat het deze was)

it's okay
bedankt voor het proberen.

avatar van DES-Niels
3,5
Je moet alles in de nederlandstalig kladblokbestand kopieren en plakken in de andere bestand.
Je kan googlen welke bestanden het zijn.

gamelord
Thanks nog Mike.
Om de game te checken was ik toch maar aan de 2de run begonnen eergisteren. Geen spijt van gehad..maar toch een halfje eraf..vind dat later in de game het water ineens zo veel domineerd, vind dat best wel jammer.
Maar neemt niet weg dat het een behoorlijke game is, ben zeer weg van de kracht die sommige plekken onthuld..nam ook gelijk de overdaad aan water weg.

Prine of Persia is wel een prachtige game, die een en al sfeer uitstraalt...overal waar je komt in de game verveelt die nooit en heb je hier ook het gevoel alsof je in de movie van POP aan het gamen bent..dus even een break nemen..ook in de 1ste run...is moeilijk, als je eenmaal op dreef bent wil je zoveel mogelijk behalen.
Alleen snap ik nog steeds niet waarom mensen hem kort vinden..de 1ste run zo'n 9 a 10 uur erover gedaan. ook nu..ben al bijna op het eind zit ik alweer op bijna 9 uur. Ik weet de oudere delen duurde wat langer, maar ook deze is prima met zijn speelduur. Want zeg nou zelf er zijn games tegenwoordig die echt schandalig kort zijn.

Deze is gewoon weer een game die doet wat die moet doen..prachtige game.

avatar van Tsjo-Wi
3,5
Nouja dan zal het aan je speelstijl liggen. Ik was er in zes en een half uur mee klaar, en dat vind ik echt te kort.

gamelord
Volgens mij tellen jullie daar zeker niet bij op, als je toch even moet rondkijken waar je nu heen moet..en het klopt dat het bij mij net even wat langer duurt als bij anderen. Tellen jullie nu de hele speelduur of ook als je afgaat?.

Helaas kijk ik niet op de klok als ik goed in de game zit.

avatar van JustMike
gamelord schreef:
Thanks nog Mike.
Om de game te checken was ik toch maar aan de 2de run begonnen eergisteren. Geen spijt van gehad..maar toch een halfje eraf..vind dat later in de game het water ineens zo veel domineerd, vind dat best wel jammer.
Maar neemt niet weg dat het een behoorlijke game is, ben zeer weg van de kracht die sommige plekken onthuld..nam ook gelijk de overdaad aan water weg.

Prine of Persia is wel een prachtige game, die een en al sfeer uitstraalt...overal waar je komt in de game verveelt die nooit en heb je hier ook het gevoel alsof je in de movie van POP aan het gamen bent..dus even een break nemen..ook in de 1ste run...is moeilijk, als je eenmaal op dreef bent wil je zoveel mogelijk behalen.
Alleen snap ik nog steeds niet waarom mensen hem kort vinden..de 1ste run zo'n 9 a 10 uur erover gedaan. ook nu..ben al bijna op het eind zit ik alweer op bijna 9 uur. Ik weet de oudere delen duurde wat langer, maar ook deze is prima met zijn speelduur. Want zeg nou zelf er zijn games tegenwoordig die echt schandalig kort zijn.

Deze is gewoon weer een game die doet wat die moet doen..prachtige game.

aub

avatar van JustMike
stupid, stupid, stupid
je kon het wel in het spel veranderen, nu dus ook gedaan

avatar van JustMike
fabblwaps schreef:
Serieus? Ik kan me echt niet voorstellen dat deze beter is dan WW.

is ie ook niet, maar WW is ook moeilijker, misschien dat ie daarom tegenvalt.

avatar van AmazingPP
Bij tijden is dit echt een zeer frustrerend spel, domweg omdat de bediening niet goed werkt. Maar bij tijden is dit spel ook gewoon leuk. De graphics zijn dik in orde, de voice-acting en de cutscenes zijn prima verzorgd. Echter.... Het spel is te makkelijk. Het is één rechte lijn en een andere weg kiezen is er niet bij. Daarnaast is het spel ook langdradig te noemen, maar toch ook wel weer de moeite om verder te spelen. Kortom: het is een goed spel wat het net allemaal net niet heeft. Is dat een gekke conclusie?? 3,5 *

avatar van JustMike
Mmmmm, had nooit verwacht dat dit zou gebeuren, dat ik bij DIT spel vast zou zitten haha
Ik kom er wel uit.

avatar van morris_rednalooz
De Wii-versie is een aparte game op zich, maar eerlijk gezegd beviel hij me prima. In de Wii-versie draait het meer om de parcour, en het gebruik maken van je speciale krachten daarbij (krachten die anders zijn dan in de PS3 versie!).

avatar van killer13
3,5
leuk spel. de circusartiest uithangen is zoals gewoonlijk weer super, alleen het vechtsysteem kon in mijn ogen en beetje beter/vlotter. niet zo goed als de ps2-games, maar zeker de moeite waard.

avatar van Dutch-J3ff
3,5
Leuke game.

Easy 100% Achievements / Trophies.
Een tip als je even snel een Platinum Trophy of een 100% Achievements erbij wilt hebben.

avatar van Fonzzz002
4,0
5 jaar na Two Thrones maakt de tijdreizende prins een terugkeer. Hoewel het verhaal geen reden heeft te bestaan, geziene Two Thrones een bevredigende afsluiter voor de trilogie was, weet Forgotten Sands zich goed te redden door veel nieuwe gameplay elementen toe te voegen. In Forgotten Sands heb je allerlei nieuwe platform elementen zoals een knop waarmee te tijdelijk water in ijs kunt veranderen, een knop waarmee je de omgeving kan veranderen zodat je erdoorheen kunt klimmen mits je de knop goed timed, en een knop waarmee je de Prince op een vijand kunt afschieten die ver van hem vandaan zit etc. Dit is niet enkel vernieuwend maar al deze moves moet je op hoge snelheid achter elkaar kunnen doen, wat veel reflexen en inschattingsvermogen van je vraagt. Een lang stuk vlekkeloos doorlopen kan heel bevredigend zijn. Daarnaast weet Forgotten Sands een paar vermakelijke puzzels toe te voegen waarbij ik daadwerkelijk moest stilstaan en nadenken over de oplossing, in plaats van in mijn eerste poging de puzzel goed doen.
Grafisch is dit de meest gedetailleerde game uit de serie en de game is een genot om naar te kijken. Er waren bepaalde levels waar ik stil bleef staan om de omgevingen te bewonderen, en ook de menselijke personages ogen & bewegen realistischer dan voorheen. Destijds vond ik de opening van de game één van de best uitziende CGI cutscenes die ik ooit in een game had gezien, en tot vandaag de dag ziet het er nog steeds indrukwekkend uit. Er waren meerdere shots in de opening waarbij ik het idee dat naar life action te kijken in plaats van CGI. Wel moet ik zeggen dat de omgevingen heel soortgelijk voelen als Sands of Time. In dat opzicht had ik gewild dat de game zich in een nieuwe setting had afgespeeld.
Verder is de muzikale Theme van Forgotten Sands mijn persoonlijke favorieten track van de Prince of Persia soundtracks, die perfect de algehele sfeer pakt in één nummer. Gemiddeld vind ik de complete soundtrack van de andere delen beter, geziene ik vond dat ze meer sfeer hadden en voor meer variatie zorgde, maar de muziek (en voornamelijk de main theme) zit verder prima in elkaar.

Het meest opmerkelijke verschil in de gameplay van Forgotten Sands is het vechtsysteem: het vechtsysteem is compleet anders dan de voorgangers. Ditmaal bestaat de game uit het vechten van grote hordes aan vijanden, waarbij je rekening moet houden met wanneer de grote hoeveelheden aan vijanden gaan aanvallen en welke reactie je daar het beste op kunt doen. Ditmaal heb je geen blokkeer aanval dus moet je vechten door vijanden tegen elkaar aan te gooien, speciale aanvallen doen en proberen zoveel mogelijk vijanden ermee te raken enzovoort. Het is een verfrissend vechtsysteem geziene het iets nieuws is, maar in vergelijking met zijn voorgangers is het minder. Mijn grootste hinder is dat dit vechtsysteem niet veel variatie vraagt. Meestal is de aanvalsknop blijven spammen de beste optie, of je upgrade een speciale aanval en blijft die vaak gebruiken. Op gegeven moment word de Prince zo dusdanig sterk dat het niet uitmaakte hoeveel monsters op je af werden gegooid, ik kon ze makkelijk verslaan zonder angst een gevecht te verliezen. Het vechtsysteem was onderhoudend genoeg vanwege de verschillende vijanden en alle verschillende speciale aanvallen, maar tegen de tijd dat ik rond het laatste uur was had ik er genoeg van.

Qua gameplay & algehele presentatie vind ik dat Forgotten Sands in de buurt komt van de voorgangers, maar voor mij waren er echter 2 minpunten die sterk genoeg waren om het mijn minst favorieten uit de reeks te noemen. Allereerst: het verhaal is slecht. Ik was verbaasd dat een gamereeks, waarbij het narratief in ieder deel op z’n minst een paar sterke dingen bood, er zo hard op achteruit is gegaan. De game gaat over dat de Prince zijn broer bezoekt maar de game geeft weinig tot geen tijd om de twee een band te laten vormen, waardoor ik geheel niets voor de broer voelde voor de rest van het verhaal. Bijna de gehele game bestaat uit expositie, personages die uitleggen wat je moet doen: ga naar die plek en doe dit, als je dit doet dan gebeurd dat, vroeger gebeurde er dit en daarom is er nu dat. Omdat je de personages nooit leert kennen word het moeilijk interesse te tonen in al die achtergrondinformatie, tot ik op gegeven moment zelfs hersendood werd na het aanhoren van lange monologen die niet eens belangrijk voelde. Ook de vijand is een aardig cliché monster zonder diepgang. De Dahaka uit Warrior Within had ook geen diepgang, maar de wijze hoe dat personage was opgebouwd in het verhaal zorgde ervoor dat je hem ging vrezen, wat het bevredigend maakte mits je een confrontatie had. De vijand uit deze game is een standaard duivel-achtig monster wat je meerdere malen bevecht zonder echt een angst voor hem te ontwikkelen.
Forgotten Sands zijn andere probleem is dat de game te makkelijk is. Er is ditmaal geen hard mode wat een gemis is, want op normal mode zijn de gevechten niet uitdagend, de vallen zijn makkelijker om te ontwijken, er zijn minder bodemloze afgronden waardoor je niet de harde straffen als voorheen krijgt en er zitten overal vazen met health & magie erin waardoor het zelden voorkomt dat je in health of magie nood zit. Ik had graag gewild dat de game een expert mode had waarbij al deze punten moeilijker waren gedaan, voor de liefhebbers van de voorgaande games. Wel ben ik blij dat Forgotten Sands allerlei kleine punten heeft verbeterd zoals ondertiteling toegevoegd, de mogelijkheid cutscenes over te slaan of het feit dat er nu een autosave is ipv een save point waardoor je sneller door de game kan lopen.

Een leuke terugkeer naar het Sands of Time universum. Goeie gameplay die vernieuwing brengt en een mooi uitziende wereld. Verhaal voelde ik echter niets voor en de game had hogere moeilijkheidsgraad nodig.

4*

Gast
geplaatst: vandaag om 23:30 uur

geplaatst: vandaag om 23:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.