Amok (1996)

Alternatieve titels: A.M.O.K. | A+M+O+K

PC / Sega Saturn

Ontwikkeld door Lemon
Uitgegeven door Koei, Scavenger en Tec Toy

Het spel speelt zich af op de fictieve planeet Amok, waar reeds gedurende 47 jaar een oorlog tussen bedrijven plaatsvindt. Tijndens het laatste jaar heeft men evenwel een vredesverdrag ondertekend waardoor de oorlog een halt werd toegeroepen. Een onbekende wapenshandelaar, enkel aangeduid met de naam 'The Bureau', is echter niet opgezet met het staak het vuren. Deze plant dan ook een aanval op een militair kamp en onderzoekscentrum op het eiland Loso om de oorlog te laten voortduren. Met het in dienst nemen van Mecha-piloot en huurling Gert Staun, die de laatste lichte grond-zee mech 'the Slam Bird' zal besturen, hopen ze hun doel te bereiken.