Venetica (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / RPG

Ontwikkeld door Deck13
Uitgegeven door Bigben en dtp

Venetica neemt de speler mee naar een ander Venetië dan we gewend zijn. Het Venetië uit de zestiende eeuw zoals deze game de speler voorschotelt is namelijk een macabere plek waar de dood om iedere hoek loert. Spelers kruipen in de huid van Scarlett, de dochter van Magere Hein. Zij loopt door de straten van Venetië om het pure kwaad te bestrijden. De kwaadaardige Viktor bedreigt namelijk de wereld. Deze magiër kan dode zielen oproepen en het is aan Scarlett om hem ervan te weerhouden de wereld over te nemen. Om hierin te slagen moet Scarlett niet alleen de normale wereld ontdekken, maar ook de Twilight World. Dit is de wereld waar de doden terecht komen als ze sterven. Vijanden die Scarlett in de echte wereld verslaat, moeten soms dus in de Twilight World opnieuw verslagen worden.

Vanaf 5 november te koop (PC)

Vanaf 5 november te koop (PlayStation 3)

Vanaf 5 november te koop (Xbox 360)

??

Jammer...dacht dat je iets over het spel te melden had - het ligt nl in de budgetbakken voor een euro of 5 op pc en 15 op xbox. Maar ik ken dus helemaal niemand die het gespeeld heeft en aangezien de reviews er niet echt positief over waren...

Sorry

Heb het spel ook niet gespeeld. Vooral op basis van de slechte reviews. Het verhaal klinkt erg cool, maar blijken wel echt lastige bugs in te zitten. Van een forum:

Ik heb voor een zevende keer de game gespeeld en nu met een workaround om geen gamebreaking bugs (missing npc's) tegen te komen: Alleen saven in onbelangrijke kleine ruimtes zonder NPC's. Dus wel in een room, hallway, etc, maar NIET in inner city, outer city, arsenal, etc...

Dat werkt! IK heb de game uit kunnen spelen. Overigens nog meer dan genoeg bugs tegen gekomen, waaronder twee achievements die niet unlocken, en quests die open blijven staan terwijl ze compleet zijn, door alles heen kunnen lopen, etc.

Al met al een matige game. In eerste instantie lijkt de map heel groot en lijkt er veel te exploren in Venice, maar in werkelijkheid zijn de drie stads districten behoorlijk klein en beperkt.

Ook was de game voor mij veels te makkelijk. Alle enemies zijn met min of meer dezelfde tactiek neer te leggen. De eerste boss battle is de moeilijkste van de game en ook erg frustrerend vanwege het gebruikte game mechanisme.

Eentje die ik oversla.

Haha nou ja...dat klinkt al helemaal niet aanlokkelijk. Denk dat ik hem dan ook sowieso maar oversla - budget of niet. Heb sowieso toch nog New Vegas op pre-order deze week.

t.durden schreef:

??

wat snap je er niet aan

JustMike schreef:

wat snap je er niet aan

Ik snapte niet waarom dat erbij stond als het spel al een jaar oud is.

Maar pas nu uitkwam.

avatar van Bombong
Bij de Mediamarkt de pc-versie gekocht voor maar 5 euro. In het begin een beetje schrikken, want het maakt allemaal nogal een ouderwetse indruk, zowel qua graphics als qua gameplay.

Maar na het installeren van patch 1.02, verdwijnen er niet alleen een aantal hinderlijke bugs (bijvoorbeeld dat je bevriest als je een ladder wilt beklimmen) en wordt er een quicksave mogelijkheid toegevoegd: de graphics verbeteren ook nog eens spectaculair!

Had ik in het begin nog het idee dat ik na korte tijd met dit spel zou stoppen, inmiddels ben ik er echt helemaal in getrokken. Het spel doet nog steeds ouderwets aan, maar ondertussen vind ik dat juist een pluspunt. Doet me een beetje denken aan toen ik mijn eerst games speelde in 1998: vrouwelijke hoofdpersonen waren toen erg populair, want het waren de hoogtijdagen van Tomb Raider.

Verwacht geen gelikte gameplay en verwacht ook niet het prachtige Venetie van Assassin's Creed 2. Maar daar staat tegenover dat je wel op elk moment je spel kunt saven en dat je alle wapens en voorwerpen die je vindt zonder limiet kunt meenemen. Wat heb ik dat gemist in de games van de afgelopen jaren!

En volgens mij duurt het spel ook nog vrij lang. Kom daar nog maar eens om vandaag de dag. Zeker voor 5 euro