Dragon Age: Origins - Awakening (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door BioWare
Uitgegeven door Electronic Arts

Awakening is een uitbreiding van Dragon Age: Origins en biedt een volledig nieuw avontuur. Eeuwen lang hebben de Grey Wardens, de orde die gezworden heeft het land te vereningen en verdedigen, gevochten tegen de legers van de darkspawn. Volgens de legende zou de dood van de Archdemon een eind maken aan de darkspawn maar toch zijn ze gebleven. Jij bent een Grey Warden en hebt de taak de orde te herstellen, de geheimen van de darkspawn te ontrafelen en te weten te komen waarom ze niet zijn verdwenen. Hoe je de orde hersteld, hoe je het conflict met "The Architect" oplost en hoe je het lot van de darkspawn bepaalt zullen slechts een paar van de vele complexe keuzes zijn die je te wachten staan als je door het nieuwe land van Amaranthine reist.

avatar van nightremix
Is dit zo iets als Sacred 2
Of zit ik er dan helemaal naast?

avatar van Brains
Meer dan helemaal. Dit is namelijk een uitbreidingspakket .
Voor de rest is het ook qua gameplay heel verschillend.

Ik vond deze eigenlijk wel een erg abrupt en kort einde hebben. The Mother is dood, hoofdpersoon loopt weg, er wordt nog wat verteld over het lot van alle characters en hup, aftiteling..

Dat had wel wat uitgebreider à la Origins gemogen.

gamelord
Hele toffe expansionpack is deze, ben nu 4 uur er in onderweg en hij bevalt uitstekend. Misschien niet zo episch als Origins..misschien komt dat nog.
Alleen jammer dat je de blood dragon amor niet kan importeren in Awakening..best wel jammer, maar het is niet anders evenals mijn favoriete crossbow die ook nergens meer te vinden is. Wel te gek dat je als Grey Warden, het kasteel verkrijgt van Arl Howe..degene die je familie in High Ever vermoorde met zijn leger.
Wast ik ook wel grappig vond is toch wel de wade broeders die ook hun intrede doen hier...moest altijd lachen om hen, tijdens de quest voor de Dragonscalesarmor.
Ook wel leuk dat je ook de personages tegenkomt uit het hoofd verhaal, Alistair en Ohgren de dwerg.
Wat en me ook goed zint is dat bij dit verhaal je ook oordelen moet vellen tegenover, veraders, vijanden enz. (jij bepaalt wie leeft en wie niet. )
Ook in deze expansion valt weer lekker veel Darkspawn te killen, met hier en daar een Ogre...die blijft zo fijn om neer te halen.
Ga straks weer verder gamen, kijken wat er nog allemaal op mijn pad komt.

gamelord
Het einde van Awakening vond ik toch wel goed te doen, alleen jammer idd. dat het niet zo'n feestig einde had als in Origins ja. Maar door de teksten op het laatst kom je toch nog wel veel te weten. Wel leuk dat je character op het laatst dan toch in de liefdessferen beland met het character die je uitgekozen had in Origins. Mijn Character is dus eropuit getrokken met Leliana.
Al met al een expansion waar ik voldoening genoeg uit gehaald heb. Nu nog 3 add-ons en Dragon Age is dan 100% voltooid...alles bij elkaar op een speelduur nu van 73 uur.

avatar van DarthSolidKevin
Een goede expansion. Awakening heeft zelfs een interessanter verhaal dan Origins. Toch voelt het einde een beetje gehaast aan, maar ik heb me er prima mee vermaakt.

avatar van The_CrY
Na Origins was het even wennen om in dezelfde wereld met een nieuw verhaal te beginnen, maar uiteindelijk is dit een meer dan prettige aanvulling op het basisspel. De opzet is heel anders, maar wel heel leuk, omdat je toch een beetje je kasteel moet micromanagen en je onderdanen moet verzorgen. Het einde vond ik wel erg plots. Een kleine waarschuwing dat de laatste quest was begonnen had gemogen, want daarna kun je geen sidequests meer afmaken. Denk dat Bioware ivm tijdsdruk het verhaal niet had kunnen uitbreiden, want ik denk dat de opzet van Awakening zeker nog wel uitgebreid had kunnen worden.