Killing Floor (2009)

Ontwikkeld door Tripwire
Uitgegeven door Tripwire

Killing Floor is een first-person shooter met een co-op mode voor zes spelers, die zich moeten verdedigen tegen hordes zombies in een omgeving die gebaseerd is op London. Spelers hebben hiervoor de beschikking over een mix van meer dan twaalf wapens zoals messen, shotguns, rifles en een vlammenwerper. Je neemt het op tegen negen verschillende soorten zombies met tanden, klauwen, kettingzagen en zelfs raketwerpers. Ook een soort "perks" systeem is aanwezig, waarbij spelers bepaalde speciale krachten en skills krijgen.

avatar van Sh0cK
Schijnt een goed spel te zijn en nu ook voor een koopje te pakken bij de Steam Store.
Niemand commentaar?

AvMerode
Sh0cK schreef:
Niemand commentaar?

Het is een goede left4dead kloon, wel bedoeld voor online mp, dedicated servers doen ook veel goed, gewoon kopen zou ik zeggen.
Voor single-player zou ik Amnesia: The Dark Descent doen.

k w
Dit spel was er veel eerder dan Left4dead, het was van een unreal tournament mod ( 2004 )

avatar van dominion
Nou vanwege de goeie score even uitgeprobeerd.
En heb er wel heel even de lol van kunnen inzien.
Maar na tijd werd het toch zeer vervelend vanwege de kut besturing.
Het is allemaal erg stotterig en je kan niet goed zien waar je op richt met je geweer.

Maar de grapichs zagen er prima uit behalve de zombies .
Ze bewegen ook heel stotterend en ergerde me er nogal aan.
Het zou natuurlijk ook aan me pc kunnen liggen dat alles zo stottert maar ik kon er dus echt niet tegen.
Toch een voldoende omdat het een erg leuke tijd doder is.

avatar van Thomas83
Gaaf spel. Begon er destijds met nul verwachtingen aan en de sfeer in het spel sprak me aanvankelijk ook niet zo aan (hoewel dat foute campy toontje wel grappig is) maar het is echt een spel dat uitblinkt in co-op met de verschillende rollen die je binnen een team op je neemt. Vooral op de hogere niveaus moet je echt samenwerken en is het spel echt een shooter waarbij je na moet denken voordat je schiet, aangezien niet iedere perk even effectief is tegen iedere zombie en het zelfs gevaarlijk kan zijn op een zombie te schieten die je toch niet uit kunt schakelen. Dat samenwerken geeft enorm veel voldoening, vooral spelen als field medic vind ik heerlijk. Je moet echt snel denken en handelen en alles in de gaten houden.

Ook wel indrukwekkend wat een enorm aantal maps standaard al in het spel te spelen is. En daar zitten ook heel aardige en best uiteenlopende tussen. Het systeem van golven steeds sterkere vijanden verslaan met steeds sterkere wapens die je kunt kopen blijft toch ook een erg geslaagde formule. Er zitten ook een hoop fijne wapens tussen, waaronder ongein als kettingzagen. En die slowmotion die je soms na een headshot krijgt is verslavend om te triggeren. Ook leuk is dat je je ergens kunt barricaderen als er een deur is die dicht te lassen valt. En die stemmen van de verschillende karakters zijn ook prachtig gedaan.

Killing Floor is gewoon echt een goed spel. Laagdrempelig simpel op de lagere niveaus zodat iedereen in kan stappen voor wat ontspannend gedachteloos vermaak, maar met een stevige leercurve naarmate je op een hoger niveau gaat spelen.