Call of Duty (2003)

Macintosh / N-Gage / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision en Aspyr

Call of Duty is een first person shooter. Het spel speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarin de speler meevecht met de geallieerden: voor het Amerikaanse leger, het Engelse leger en het Rode Leger van de Sovjet-Unie.

avatar van PebeVai
Naar mijn gevoel 1 van de beste oorlog's game ooit..

Net gekocht voor 5 eurie en ik geniet er nu nog steeds van..(:

Must Have..!!

avatar van M.Goodkat
Niet gemerkt dat zelfs Jason Statham erin voorkomt, bij de missie bij de V-12 bommen? ik had die stem meteen herkend en vond het wel plezant om hem te horen

En ook een geweldige spel, dat claustrofobisch gevoel dat je erbij krijgt is gewoonweg bangelijk.

Lad
Vooral de Russische campaign is om je duimen en vingers af te likken!

Deze word geleverd bij de hardend en prestige editie van COD MW 2!! ( als download )

Is de enige COD die ik nooit heb gespeeld, dus ben benieuwd!!

Imperial Figure
-marco- schreef:

Is de enige COD die ik nooit heb gespeeld, dus ben benieuwd!!

bij de hardend en prestige editie? en wat houd dat in, een soort van collectors/special edition?

Imperial Figure schreef:

IDD de hard case versie en prestige versie ( met night vision kijker )!

avatar van polopolo150
Ik weet niet waarom.... maar deze game is heel erg buggy op mijn PC....

NPC's die niks doen, game die zomaar crasht en zegt "Server not working" terwijl ik een single player compaign zit te spelen....

Ik weet niet of het aan Vista, aan het spel, of gewoon aan de "Game of the Year" edition ligt. En dat is jammer.. want ik wou deze spel al heel lange spelen...

Call of Duty 2 werkt wel goed, dus daar ga ik maar mee beginnen.

Imperial Figure
PSN/XBLA:

November 10, 2009

Dus over een dikke maand is de eerste call of duty (wanneer MW2 ook uitkomt) verkrijgbaar via PS3 network en Xbox live marketplace.

Ik las dat de graphics hetzelfde zijn gebleven. Beetje jammer, anders had ik 'm denk ik wel gekocht.

joeri592
zijn de graphics niet verbeterd voor de ps 3 en xbox 360?
deze game is niet in winkel te koop toch maar alleen via network en marketplace, hoeveel kost dat dan op ps 3? heb daar nog nooit iets gekocht maar dit lijkt me toch wel interesant

In het begin stond 'ie er voor €15,- dacht ik, maar ze hebben 'm weggehaald in verband dat 'ie nog even exclusief voor de Hardened en Limited edition moet blijven.
Waarschijnlijk dat 'ie er volgend jaar weer in staat.

Nog nooit voor 5 euro zo veel plezier gehad.
Meestal ben ik een spel snel zat en koop ik weer een nieuwe. Dit spel kun je echt blijven spelen, je wilt gewoon verder komen. Alleen jammer dat het niet zo'n groot spel is. Maargoed daar kreeg ik United Offensive er voor bij
Zéker als WO2 je interreseert een topgame!

avatar van Ricxz92
wat een fantastische spel, net als de rest van de serie.
In het begin was ik niet bekend met de spelserie dus het leuk me op zich een spel in het eerste instantie.
dus kocht ik ook 2 erbij die ook al uitwas, want zo duur was die meer en heeft me uitstekend bevallen.

avatar van baafeurus
ik heb hier al zoveel uurtjes mee gespeeld. online is echt geweldig. ik speel het dan met een vriend en voordat je het weet ben je al uren verder.

zeker een dikke 5!

RE123
ik heb dit spel gister in de playstation store gekocht. mooi spel de multyplayer maps zijn ook lekker groot

avatar van wo2-freak
Gisteren gekocht via PSN store en echt een geweldig spel! Vooral de multiplayer is nice
Heb dit spel natuurlijk eerder gespeeld (PC) maar speelt fijner op de PS3 (Geen connectie problemen enz.)

wo2-freak schreef:

Ik roflde.

AvMerode
PS3 versie fijner dan de pc versie wat heb je lopen smoken wo2-freak?

weet iemand wat deze game kost via playstation store en wanneer de store eindelijk weer eens bereikbaar is ?

AvMerode
morrie schreef:

Kun je niet beter gewoon de pc versie spelen?

Playstation versie heb ik ook, maar is echt stukken minder.
PS versie had ik toen voor 15 euro, geen idee hoeveel ie nu is.

kiriyama
Tidje geleden begonnen nadat ik hem gratis kon downloaden dankzij een code die ik bij de SE van MW2 kreeg, maar heb het nu al een paar weken niet meer aangeraakt, en weet ook niet of ik dat nog ga doen. Opzich is er weinig mis met het spel, maar het heeft de tand des tijds gewoonweg niet doorstaan. Doorgaans kan ik prima leven met wat oudere graphics, maar hier ligt dat anders en dat komt voornamelijk door het spel zelf.

Net als in de nieuwere delen wil het een cinematische ervaring op je scherm toveren. Iets wat genadeloos faalt door de verouderde graphics. In Black Ops vond ik het niet erg om on-rails stukken te doen, gewoon omdat ik als bij een film lekker achterover ging zitten, maar hier komen dat soort scenes redelijk debiel over.

Ook het hele zoeken van Med Packs kan toch echt niet meer. (Kuch...Resistance 3...Kuch!) Besturing is wel lekker strak en echt vervelen doet het ook niet, maar als ik dit naast beelden van BF3 leg heb ik gewoon totaal geen zin meer om verder te spelen. Ben tot de helft gekomen, misschien dat ik het ooit nog eens afmaak, maar ik betwijfel het ten zeerste. Dit soort spellen hebben gewoon een houdbaarheidsdatum.

avatar van bvonk
Spel is van 2003, natuurlijk kan die het niet opnemen tegen spellen van nu. Unreal was toen het uit kwam de nieuwe standaard maar is nu ook nergens meer als je naar graphics kijkt.

In 2003 was dit gewoon de ervaring die je niet kon missen met de grootste cinematische ervaring.

kiriyama
Nee hoor. Halo was toen ook al lang en breed uit en die heeft dat effect nog steeds wel. Zelfs voor die tijd was dit niet dé grote shooter. (Technisch gezien.) Iets dat door de jaren heen enkel duidelijker is geworden.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ook het hele zoeken van Med Packs kan toch echt niet meer

Zeker wel! Vooral in realistische games een doorn in het oog dat [Herman van Veen modus]kogelregen-vangen-eventjes-schuilen-en-weer-doorgaan[/Herman van Veen modus]. Vind het juist erg jammer dat zowat alle shooters tegenwoordig dit systeem hanteren.

avatar van Thomas83
Amen. Die packs maken een spel veel intenser. Ik gruwel van die oplaad-health, ook met die domme bloedspetters op het veld en visuele indicatie van welke kant je wordt beschoten.

kiriyama
Want even-over-een-med-pack-lopen-en-weer-doorgaan is wel leuk?

Haalt mijn inziens gewoon de vaart eruit. Zeker bij filmische games een doorn in het oog. Mocht het dan nog spannend erdoor worden zou het misschien nog anders zijn, maar ook dat is niet het geval. Automatisch opladen is voor mij toch echt de beste uitvinding sinds gesneden brood.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Want even-over-een-med-pack-lopen-en-weer-doorgaan is wel leuk?

Yep, want zeker wel spanningsverhogend en doorgaans stukken moeilijker. Met nog een paar puntjes health een oorlog overleven is veel bloedstollender dan even achter een bosje schuilen en weer ten strijde trekken. Ik vind het een mooi voorbeeld van consolitis, een quicksavefunctie is daar wat lastig maar voor de pc is er geen enkel excuus.

Maar het heeft soms ook zeker zijn voordelen hoor. In een game als Borderlands werkt het dan weer wel wat mij betreft en de hele langzame health regeneration bij een game als The Witcher zorgt ook voor een betere gameplay.

avatar van bvonk
Halo 1 is ook grafish niet te vergelijken met spellen van nu maar is ook een compleet ander spel dan COD. Halo heeft het voordeel dat ze een wereld kunnen maken die niet bestaat en zo goed mogelijk in het spel past. COD speeld zich af in een bestaande situatie die ze zo goed mogelijk (met techniek van die tijd) moeten nabouwen. En die techniek staat zeker niet stil.

COD was zeer niet het mooiste spel van die tijd maar het deed echt niet onder de middelmaat.

avatar van Boznaldo
geweldige game!!!

JA vind dit eigenlijk wel het beste deel...

avatar van ronanskie
elke call of duty is goed en deze was geen uitzondering het objective word soms niet geupdate
en dan moet de missie weer opnieuw maar wel leuk om te doen