Call of Duty (2003)

Macintosh / N-Gage / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Infinity Ward
Uitgegeven door Activision en Aspyr

Call of Duty is een first person shooter. Het spel speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog, waarin de speler meevecht met de geallieerden: voor het Amerikaanse leger, het Engelse leger en het Rode Leger van de Sovjet-Unie.

Sims
Yeah! Lekker argesief spel!

avatar van Gameinspecteur
Ik doe multiplayer maar het doet soms vet raar iets met Punkbuster
word ik er steeds uitgegooit o.i.d
dan staat er dat ik naar www.evenbalance.com moet gaan en punkbuster account moet upgraden ofzo..
maar ik snap daar niks van, weet iemand hier wat meer van?
bedankt alvast

avatar van WeZet
Ik stel mijn score bij van 3.0* naar 4.0*, omdat ik toch van menign ben dat de game een geweldige belevenis geeft.

avatar van dvdfreak123
eerste game ooit die ik volledig uitgespeeld eb op pc

avatar van skipy05
goede pc shooter. heb het spel ooit voledig uitgespeeld. ik zal het nog eens moete spelen. het is echt supper goed gemaakt.

avatar van KKOPPI
geweldig spel zeg ik. je voelt met deze game ook echt dat je een avontuur beleeft! werkelijk fantastic

avatar van Barcel
Aanstaande weekend lekker deze leuke spel online spelen tijdens de lanparty!

avatar van Barcel
Als ik hem leuker vind na het weekend dan verhoog ik mijn cijfer misschien.

avatar van Quaest
1 woord... GREAT!!!

Barcel schreef:
Als ik hem leuker vind na het weekend dan verhoog ik mijn cijfer misschien.

Inderdaad! Heb hem naar 4,5* verhoogd!

avatar van Gameinspecteur
Geweldig spel, Online en Offline kan je er van genieten.
De spannende missies, de verschillende wapens en nog veel meer
dingen geeft dit spel echt een plek in de Top 250. Vooral bij die missie dat je een Dam moet opblazen, in je 1tje dan loop je door die
gangen en dan wacht je af tot er een duitser in het beeld tevoorschijn komt. Enzo, lekker spannend spel.

avatar van Thomas83
Dat is een van de betere missies ja, net als die op de boot.

avatar van Tha Luz
Leuk spel was vroeger erg leuk om te spelen!
Graphics waren gewoon geweldig en heb hier erg goede herinneringen van,multyplayer is ook erg sterk.
4.0

avatar van royals
Ik twijfel nog een beetje of ik Call of duty of Medal of Honor nu beter vindt. Die eerste herhaalt wel erg veel dingen uit Medal maar perfectioneert het geheel. Ik denk dat ik deze game de beste vindt omdat alles zo realistisch is. De kogels vliegen je letterlijk om je oren in plaats van dat je ze alleen hoort ergens in de verte. De moeilijkheidsgraad is ook niet al te moeilijk dus het wordt nergens echt frustrerend.

joeri592
call of duty vind ik persoonlijk stukken beter, alllen cod 3 suckt een beejte

avatar van damianodebeste
Dit is het beste spel dat ik heb gespeeld leuke missies goede wapens Vind Call of duty 2 en 3 weer minder 4 is wel weer leuk
maar 1 blijft de beste In dat level chateau dat je in dat gebouw door al die gangen loopt en dat er soms opeens een duitser om de hoek staat bijv. verder goede multiplayer als je weet hoe het werkt ook leuk dat je allerlei soorten wapens hebt
-duitse
-amerikaanse
-russische
- britse
ik vond de missies in de tank en in de auto dan weer iets minder dan de gewone die missie op de boot is inderdaad een van de leukere missies En ik heb het spel met plezier uitgespeeld.

royals schreef:

Call of duty is JUIST geen realistisch spel:)
Anders was oorlog wel heel makkelijk geweest,als je een echt realistisch spel wilt dan kan ik je de Brothers In Arms series aanraden:)

S.Hieltjes
Leuk spel, minder plezierig dan andere omdat het weer een WOII spel is,, die je ook te vaak ziet..

gamelord
Dit spel speel ik keer op keer als ik niet weet welke game te spelen, dan grijp ik altijd naar dit spel en weet me meer te overtuigen dan
M.O.H. Dat zal wel komen omdat activision, M.O.H en battlefield 2 gecombineerd hebben, alleen in call of duty moet je met het voertuig
naar het einde van de level loodsen. Prachtspel 5.0 *

avatar van bettafish14
leuke game kon me er erg mee vermaken net zoals als alle delen

avatar van ps3me
bettafish14 schreef:
leuke game kon me er erg mee vermaken net zoals als alle delen

Idd maar ik kwam nooit verder dan deel 2, binnenkort ga ik deel 4 kopen en volgend jaar misschien deel 5;)

Imperial Figure
Speelde dit elke keer weer in 2003 en 2004 en nu maar weer eens uit de kast gehaald en oh wat is dit anders dan 4&5.
Deel 1 blijft op zich nog steeds de beste maar de maps zijn redelijk groot dus erg veel snipers wat wel weer moet wennen met de muis en keyboard in plaats voor de controller.
Nog steeds een meesterwerk in online mode en helemaal in single-player.
Cod 1 heeft nog steeds de beste single-player van de 5 dankzij verhaal, sfeer en dat pure WW2 feeling.

ik heb deze shooter met veel plezier doorgelopen

Is dit eigenlijk de eerste van call of duty?

avatar van ps3me
Ja volgens mij is dit de 1e.

Ja dit is de eerste.

Spijtig dat deze niet op xbox 360 te verkrijgen is want heb 2 en 3 al en vind deze zeer goed. Binnenkort is 4 aanschaffen dan maar:-)

Leuk spel, vooral leuk in de voertuigen. Gameplay niet helemaal evenwichtig.

Gameinspecteur schreef:
Ik doe multiplayer maar het doet soms vet raar iets met Punkbuster
word ik er steeds uitgegooit o.i.d
maar ik snap daar niks van, weet iemand hier wat meer van?
bedankt alvast

ik heb hetzelfde probleem.
maar je hebt ook veel servers zonder punkbuster, en daar ga ik alleen in.

avatar van Tha Luz
Je hebt er alleen wel veel cheater dan denk ik.