The Brainies (1991)

Alternatieve titel: The Tinies

Amstrad CPC / Apple II / Atari ST / Commodore Amiga / Macintosh / PC / Super NES
Puzzle

Ontwikkeld door Titus
Uitgegeven door Titus

In dit puzzelspel moet je de zogenaamde Brainies terugslepen naar hun eigen plek. Door middel van de kleur van de Brainies weet je naar welke plek ze geschoven moeten worden. Het doel is om alle 101 levels uit te spelen.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik dacht hier redelijk wat van af te weten, todat ik vandaag las dat dit een deel is in de Skweek reeks. Het verband is ver te zoeken, maar wat valt je te verwijten als er een greep afwijkende titels van verschenen zijn. Deze game hier had ik ook voor de PC waar het The Tinies heette en dat weet ik zeker. Om het nog gekker te maken was diezelfde game ook te zien met het titelscherm TINY SKWEEKS. Opmerkelijk om te ondervinden dat er nog altijd vervolgdelen worden gemaakt Tinies Farter??? Uit 2001, alhoewel dat inmiddels wel 10 jaar oud is. Het deel Fury of the Furries werd nog wat bonter gemaakt, omdat dit werd bewerkt en verbouwd tot PAC-IN-TIME. Gekker kon ik het me ook niet meer bedenken. Dit spel is eigenlijk wel aardig. Op de SNES ziet het er wat beter uit met Mode 7 effecten, maar je hebt ook een bijdehand intro met die samba ballen. Op zich is de mooie game ervaring voor mij op de PC geweest waar ik ergens tot level 40 ben gekomen, je had 101 levels of zo. Maar tegenwoordig als ik hem nog oppak dan speel ik een leveltje en dan ben ik het wel weer zat.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Volgens mij klopt de release date niet. In 1996 had je nog maar 2 releases voor de SNES of zo, mohawk and headphone jack en mr.do of zo (LOL). Ik kan me herinneren dat ik de SNES game eerder had gespeeld en de PC game kwam ergens in 1991 uit.