Power Blade (1991)

Nintendo Entertainment System
Action / Platform

Ontwikkeld door Taito
Uitgegeven door Taito

Het jaar 2191, Nieuwe Aarde. Na jaren van vechten is rust weder gekeerd op de kolonie Nieuwe Aarde. Alle geheime informatie omtrent de vitale functies van de kolonie zijn opgeslagen in de Master Computer. Wanneer op een dag buitenaardse wezens de computer aanvalt, loopt deze vast en ontstaat er een enorme chaos. Slechts Nova, een strijder gewapend met de eeuwenoude Power Blade, kan het kwaad en de chaos stoppen.

avatar van tovenaar
Ik dacht vroeger als ik in de winkel stond altijd dat dit een Terminator spel was met Arnold Schwarzenegger (zie hoes). Toen ik het speelde kwam ik er pas achter dat het niet hetzelfde was. Niet zo'n denderende game trouwens.

avatar van pascal83
tovenaar schreef:
Niet zo'n denderende game trouwens.

Jij hebt ook de meest vage Nes en Snes games gespeeld die ik toevoeg.
Ik vond dit altijd wel een aardige game. Was ook erg geliefd bij anderen en werd dus veel gebruikt als 'ruilleen object'.

mister-fool
Een erg solide platformer met een heerlijk Science fiction thema! Ik ben echter wel opgegroeid met dit spel, dus nostalgie speelt zeker mee.