Disgaea: Afternoon of Darkness (2007)

PlayStation Portable
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Nippon Ichi
Uitgegeven door Koei en Nippon Ichi

Het verhaal van Disgaea: Afternoon of Darkness vindt plaats twee jaar na de dood van Krichevskoy, heerser van het geestenrijk. Zijn zoon, Laharl was gedurende deze periode in een diepe slaap en is zich niet bewust van de dood van zijn vader. Ondertussen hebben demonen bezit genomen van hetgeestenrijk. Eenmaal ontwaakt is het aan spelers de taak om als prins Laharl samen met de hulp van het meisje Etna zich van de demonen te ontdoen om zo uiteindelijk de koning te worden van het geestenrijk. Naast het spelen met Laharl krijgen spelers ook de mogelijkheid om met Etna aan de slag te gaan. Hierbij krijgen ze ook een ander verhaal voorgeschoteld, waarin je de mogelijkheid hebt om alles naar eigen wens in te stellen. Zo kun je het personage, wapens, maar ook de speelmodi aanpassen. De game bevat ook een multiplayer modus waarbij je voorwerpen kunt uitwisselen met vrienden.