Bram Stoker's Dracula (1993)

Commodore Amiga / Nintendo Entertainment System / PC / Sega CD / Sega Master System / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / Sega Game Gear / Game Boy
Action / Shooter

Ontwikkeld door Psygnosis, Traveller's Tales en Probe
Uitgegeven door Psygnosis en Sony

Gebaseerd op de gelijknamige film, neemt Bram Stoker's Dracula je mee in een angstaanjagende wereld van puur kwaad. En er is maar een manier om te overleven: Vernietig de prins van de duisternis. Maar het zal niet gemakkelijk worden. Van diep in de koude, donkere kerkers van kasteel Dracula tot de brute Transsylvanische plattelanden, wordt er veel van je vereist om in leven te blijven.

avatar van glimlicht
1,0
NES:

In het begin leek dit nog wel aardig... Maar dit is echt een verschrikkelijk slechte game!

Vooral de controls werken niet mee, je karakter loopt echt als een debiel rond en springt alsof hij op de maan is. Maar ook de muziek/geluiden... Wat een irritante Atari-achtige geluiden zeg! En ik dacht dat The Adventures of Rad Gravity slechte muziek/sound effects had.

Maar het grootste punt van ergernis moeten wel de vijanden zijn. En dan vooral de manier waarop ze random verschijnen, vlak voor je neus. Je bent dood voor je het weet!

En de eindbazen dan... wat een ongeïnspireerd zooitje zeg. Vaak zijn ze ook te simpel voor woorden. Nee als je een echte game gebaseerd op Dracula wilt spelen ga dan voor Castlevania. En vermijd deze troep.

*1,0