Dead Space 2 (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Visceral

Dead Space 2 draait opnieuw om het avontuur van Isaac Clarke, die in het eerste deel in een verlaten ruimteschip op zoek ging naar overlevenden van een mysterieus virus dat mensen veranderde in allesverscheurende monsters, oftewel Necromorphs. In het tweede deel zet Clarke zijn strijd tegen het virus en de Necromorphs voort. Het verhaal speelt zich drie jaar na de eerste Dead Space af op het ruimtestation "Sprawl". Ook dit, ooit drukbevolkte, ruimtestation is getroffen door de infectie. Isaac heeft verschillende wapens voorhanden om zich tegen de geïnfecteerden te weren, waaronder diverse nieuwe wapens.

avatar van jirachi04
Ik dacht bij de ps3 nadat je R3 inhoudt dat je dan op pijltje omhoog moet drukken. In ieder geval iets met die pijltjes.

avatar van wiiplayer
Dat heb ik ook nog nooit gemerkt. Maar ben je nou al verder jelle?

avatar van jirachi04
Kijk dan gewoon even op youtube.

avatar van Miss.Blonde
Haha, steeds ja of nee

avatar van jirachi04
Uitgespeeld! Echt vet spel Alleen vond ik die onsterfelijke aliens best irritant . Hebben me heel wat kogels gekost om ze op afstand te houden. Helaas kwam ik te laat erachter dat ik ook de Stasis had kunnen gebruiken.

Nu ga ik het eens op Zealot (ofzoiets) uitproberen en daarna op Hardcore mode als(!) Zealot me lukt. Lijkt me zeer pittig.

avatar van wiiplayer
Ik vind het op Normal al lastig genoeg . Een niveau hoger zou waarschijnlijk nog wel lukken maar Zealot

avatar van jirachi04
Ik zei ook proberen . Als ik echt platinum wil halen , moet ik zelfs hardcore uitspelen.
Is die niet nog lastiger dan Zealot?

avatar van wiiplayer
Jep, je kan dan maar 3 keer saven dus er is ook nog eens geen reet aan.

avatar van jirachi04
Maar 3x saven.... Ik heb niet zoveel tijd om al die chapters ineens te doen.

avatar van JacoBaco
De hardcore moeilijkheid is de enige achievement wat ik nog moet halen.

Dus 3x saven en geen checkpoints?

Ik denk het wel , ja.

avatar van wiiplayer
Geen checkpoints? Dat lijkt me toch niet Dan ga je dood en moet je opeens weer 3 uur opnieuw spelen.

Dead Space 2 - Roadmap & Trophy Guide - PS3Trophies.org

''This difficulty is no cakewalk, because you only get to save 3 times in this mode and one mistake or unlucky slam from a spawning-out-of-nowhere Exploder can set you back a few hours. Therefore this is not for those that lack dedication and perseverance. You must be prepared to spend at least 4-6 hours per session in order to reach the next ideal save point. This includes allowance for dying and restarting back on last manual save. Chapters 1-10 can take up to 30mins to an hour each, and even more if you're dying and restarting again and again. Completing Hardcore will unlock a special weapon "Foam Finger" which practically instant kills almost everything and can be used on NG+.''

avatar van JacoBaco
Wat een eikels, maar ik ga het wel een keer proberen denk. Maar inderdaad, ook geen checkpoints.

is het al gelukt iemand, om de hardcore te halen?

avatar van jirachi04
Mij nog niet , helaas. Ik denk ook niet of ik het wil proberen.

avatar van JacoBaco
Mij lukt het niet, het blijft gewoon erg kut!!

heeft iemand de films al gezien? zijn 2 films van in ieder geval.

SvV_Ying
Ja ik heb ze beide gezien, wel leuk hoor. Vooral als je de games en films in chronologische volgorde zet, geeft nog wel een dieper kijkje in het verhaal.

avatar van jirachi04
Ik heb heel wat problemen met de multiplayer. Ik ben dan aan het spelen en ineens is er geen connectie meer. Dus alle punten die ik verdiend heb zijn allemaal weg.

avatar van PsxPs2Ps3
super spel dit , prachtige graphics en verveelt geen seconde. Je ziet dat games met de jaren enorm evolueren

avatar van AmazingPP
Machtig, wat een luguber spel is dit. In deel 1 ben ik niet echt verschrokken, maar hier ben ik al in hoofdstuk 1 mezelf drie keer rot geschrokken. Erg donker, dat wel, maar ik vind het tot nu toe een superspel. Deel 1 had ook al mijn hart gestolen en ik kan deze spelen toch aan iedereen aanraden. Mits dat je niet tegen bloed kan....

SvV_Ying
Gisteren uitgespeeld en wat een heerlijke ervaring was het. Deel 1 was al top en dit deel doet alles nog eens iets fijner, beter, mooier en soepeler zonder teveel op het eerste deel te lijken.

Het is nog steeds de enige franchise die me echt kan laten schrikken tijdens het spelen. De sfeer en is top en telkens zit je met een beklemmend gevoel te kijken en vind ik het gewoon een kick om opeens verrast te worden. Ook de gore is weer heerlijk aanwezig met die naald door het oog als hoogtepunt, haha prachtig.

Dead Space 2 is een toppertje en was weer een prima ervaring. Helaas geen tijd voor een uitgebreide review, van mij mogen ze liever vandaag dan morgen een derde deel aankondigen.

avatar van wiiplayer
Ergens in het begin is er zo'n stuk dat je in een kamer komt en dat er dan ballonnen kapot knappen. Toen poepte ik spontaan in mijn broek

avatar van bvonk
Officeel is hij nog niet bevestigd maar komen ook al wat dingen naar buiten over Dead Space 3. Zo zou het volgende deel zich afspelen op een besneeuwde planeet. Geweldig idee! vind sneeuw omgevingen meestal goed werken in horror.

'Dead Space 3 speelt zich af op besneeuwde planeet' | Games | Tweakers.net Nieuws

avatar van jirachi04
Bij sneeuw zie je het rood veel beter. En ik zie al voor me: bevroren aliens onder het huis wachten om aan te vallen.
Daarnaast een leuk detail misschien voor de omgeving: ijspegels van bloed.

avatar van Jelle-1992
is er bij dit spel geen co-up mode ?

avatar van jirachi04
Wat heb ik nu weer geschreven? 'onder het huis wachten' . Het moet 'onder de sneeuw wachten' zijn. Misschien toch niet zó laat op gamesmeter zijn. Zeker niet als ik ergens ben en naar huis wil.