Dead Space 2 (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Action

Ontwikkeld door Visceral
Uitgegeven door Electronic Arts

Dead Space 2 draait opnieuw om het avontuur van Isaac Clarke, die in het eerste deel in een verlaten ruimteschip op zoek ging naar overlevenden van een mysterieus virus dat mensen veranderde in allesverscheurende monsters, oftewel Necromorphs. In het tweede deel zet Clarke zijn strijd tegen het virus en de Necromorphs voort. Het verhaal speelt zich drie jaar na de eerste Dead Space af op het ruimtestation "Sprawl". Ook dit, ooit drukbevolkte, ruimtestation is getroffen door de infectie. Isaac heeft verschillende wapens voorhanden om zich tegen de geïnfecteerden te weren, waaronder diverse nieuwe wapens.

193 BERICHTEN 4 MENINGEN
Het eerste deel wel gespeeld dan?
Dit is namelijk meer schieten en minder horror dan in deel één.

avatar van psolitsa

Nee ik heb het eerste deel niet gespeeld.. ik zag wat spectaculaire beelden voorbijflitsen op utube en daarom besloot ik deze te kopen ...
Maarre..., schieten kan ik ook heel goed hoor

Dan zou ik toch aanraden om met het eerste deel te beginnen, om de gebeurtenissen in dit deel beter te begrijpen.

avatar van psolitsa

Ben nu al begonnen maar ik lees het plot wel eventjes door, het zal toch niet al te ingewikkeld zijn?

Erh...niet al te ingewikkeld nee - maar het is de complete ervaring die het hem doet. Dead Space 2 spelen zonder ooit door volledig door deel 1 gegaan te zijn is complete zonde.

avatar van Tsjo-Wi
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Klopt, al is het alleen al voor dat ene super nostalgische level. Wanneer je terug keert naar de Ishimura.

duidelijk minder dan deel 1

avatar van patenpac
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een leuk vervolg op het vorige deel, al is het minder dan ik had verwacht. Er zijn weinig veranderingen aangebracht, behalve dan de graphics en enkele nieuwe vijanden. Ook het toevoegen van de bosses is een leuke extra. Er zijn echter enkele zaken die me storen aan deze game. Zo vind ik het erg jammer dat ze er weer kinderen in betrekken. Het hebben van 'zombie' babies en kleuters is er voor mij over.
Voor de rest is het verhaal ook in orde. Ik ben benieuwd naar het einde

avatar van justin8286
patenpac schreef:
Voor de rest is het verhaal ook in orde. Ik ben benieuwd naar het einde

Tsjah de mensheid bestaat niet alleen maar uit volwassenen. Vond het juist wel wat toevoegen die muterende/exploderende babies.

avatar van patenpac
justin8286 schreef:

Kan ik begrijpen. Maar toch, mijn mening is dat ze kinderen uit actie/horror games moeten laten

avatar van Animosh
Dead Space 1, maar dan met (nog) meer nadruk op actie.

En dat zit hem niet alleen in de gameplay - die is nog een stuk bombastischer en spectaculairder - maar ook in de presentatie van het spel. De vormgeving is meer gepolijst, minder ruw en minder donker en claustrofobisch, en daardoor is het spel een stuk minder beangstigend dan haar voorganger. Van een subtiele opbouw is ook geen sprake: vanaf de eerste minuten komen er al een hoop monsters op je af.

Aanvankelijk was ik daar niet zo blij mee (dat het verhaal is nog clichématiger dan dat van DS1 hielp ook niet), maar uiteindelijk heb ik me er wederom erg goed mee vermaakt. Het is gevarieerder dan DS1 (zowel wat betreft gameplay als locaties), enkele nieuwe vijanden zijn erg leuk (zoals de kinderen en baby's - daar kon ik wel om glimlachen) en het zorgde voor een stuk minder frustratie. Deels komt dat misschien door de iets lagere moeilijkheidsgraad, maar belangrijker is de verminderde aanwezigheid van de pittige minigames en puzzels die de aandacht afleiden van de kern. Daar was ik geen fan van. De item drops leken ook iets gebalanceerder (ik hoefde minder naar de safe te verplaatsen), maar dat is persoonlijk.

Dead Space 2 biedt kortom minder horror dan haar voorganger en is nog Hollywoodiaanser (clichés, actie), maar daar staat tegenover dat de actie iets leuker is (meer variatie, minder frustratie). Uiteindelijk schat ik de twee spellen ongeveer even hoog in, en ook dit spel krijgt dus 3.75*.

Ik wil dit spel weer kopen voor op mijn X-box 360 en dan digitaal..
Maar het is een van weinige spellen die je niet kan kopen!, zowel op de One of op de 360!
Heeft iemand daar ook een idee over?
I need my Dead space 2 fix!

Het is heel erg Jammer dat ze deze studio hebben opgegeven...
Ik had nog hoop op een geweldige nieuwe Dead Space (zoals deel 1 en 2)
Ea gedraagt zich weer zoals ze zo vaak doen.. gewoon de stekker er uit rukken..
De fans doen er niet toe...