Medal of Honor (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Danger Close en Digital Illusions

In Medal of Honor zal je spelen als een Tier 1 Operator, een relatief ongekende soldaat die werkt voor de National Command Authority en missies aanneemt die niemand anders aankan. Het spel speelt zich af in het hedendaagse Afghanistan, waar een oorlog woedt tussen de Taliban en de geallieerden troepen. Tijdens je missies kan je achter het stuur kruipen van verschillende voertuigen, waaronder Quads en een AH-64 Apache helikopter. Daarnaast kan je gebruik maken van een diversiteit aan wapens en gadgets om je vijanden te overmeesteren.

Sjoerd_ schreef:
Wat is deze game enorm buggy! Ongelooflijk irritant.

Ik doe op dit moment de missie dat je een grot binnen gaat, wat Taliban moet vermoorden en vervolgens weer uit de grot moet komen. Op een gegeven moment zegt m'n collega: Follow me!
En vervolgens blijft hij dus gewoon staan. Dus ik denk..oke whatever man ik loop gewoon door tot het einde van de cave. Ik zie gewoon de uitgang, maar dan: kan ik niet verder lopen........waarschijnlijk omdat m'n collega mee moet, maar die heeft er blijkbaar geen zin in.

haha ja ik had ook zoiets, in het laatste level stond ik ineens op een plek waar de taliban begonnen te respawnen, ik bleef gewoon stilstaan en ze bleven maar opnieuw opdagen haha, op een meter van me af, zo heb ik snel even m'n melee kills trophie en m'n pistol shot trophie kunnen halen zonder erbij te hoeven nadenken haha

Nee, wederom is het MoH niet gelukt om in de buurt te komen van CoD. Het is nu 100% duidelijk dat de leiderstrui is overgenomen door CoD.
Ik zeg bewust overgenomen want MoH is natuurlijk de grondlegger van dit genre en de alleerste CoD versie's konden nog niet in de schaduw staan van MoH.

De rollen zijn nu echt omgedraaid.
Een hele tegenvallende MoH deze keer met een veel te korte singleplayer. Grafisch vind ik hem ook niet sterk. Gameplay trouwens ook niet. Als je het goed bekijtk is hij voor deze tijd niet eens zoveel beter als MoH Airborne een paar jaar terug.

stippie schreef:
Wel kopen!

Wel kopen!

Dit spel is vele malen beter dan call of duty black ops!

Pff camper en sniper paradise. (mede dankzij het ontbreken van de killcam) Je kan niet een fatsoenlijk deelnemen zonder dat je gelijk voor je flikker word geschoten.

De game wordt helemaal vervelend als elk teamlid met een sniper in zijn handen loopt. En maar campem met ze alleen, terwijl er gewoon een bom geland moet worden.

Matige graphics. SP verhaal ruk, maar diversiteit aan soorten actie wel leuk.Setting ook wel ok. Wel buggy met paar keer "poppetjes" die bleven steken.

Hmm..wat kort, die SP.

Sjoerd_ schreef:
Wat is deze game enorm buggy! Ongelooflijk irritant.

Dat overkwam me ook. Gebeurde ook in een dorpje waarbij 1 van mijn maten achter een hoek bleef "haken".

avatar van SweetPoontang
Iemand enig idee hoe je je nickname kan wijzigen? Met Steam lukt het niet.

SweetPoontang schreef:
Iemand enig idee hoe je je nickname kan wijzigen? Met Steam lukt het niet.

Niemand?????

1,5
Aangezien ik niet zo'n geweldige gamer ben, is voor mij het singleplayer gedeelte van een spel wel ongeveer net zo belangrijk als het multiplayer deel. Daarin stelt Medal of Honor dan ook zeer zwaar teleur. Zelfs ik deed er, met mijn beperkte vaardigheden, niet meer dan een middagje over om het spel uit te spelen. En daar betaal je dan bijna zestig euro voor?

Nou, er is natuurlijk ook nog een multiplayer gedeelte. Helaas alleen valt ook die nogal tegen. De ruimte waar je terecht komt is in vergelijking tot het aantal spelers meestal bijzonder klein. Je loopt elkaar constant voor de voeten, en wegens gebrek aan ruimte is enige strategie of tactiek ook niet mogelijk. Het is simpelweg schieten op bijna alles wat beweegt, als je al niet meteen ontploft of wordt doodgeschoten voordat je je zelfs maar hebt kunnen oriënteren waar je bent. Het voelt allemaal meer aan als een beetje apenkooien in een uit de kluiten gewassen gymzaal dan als een oorlogsspel. Er zijn tegenwoordig echt veel en veel betere games in dit genre te krijgen.

avatar van Juan2910
Sorry SweetPoontang..

Misschien bij options wanneer je in het main menu bent? Normaal gesproken kan je je naam altijd wijzigen bij je profiel op steam.. Ik hoop dat je het al gevonden hebt..
Btw.. de game is erg vermakelijk, maar wel erg kort, en grafisch toch wel teleurstellend..
Maar ik vind Mp mode vele malen beter dan CoD: Black Ops. (Met name door de Respawn points)

¨

Goede samenvatting, inderdaad stukken beter dan cod bo

Ik snap niet dat mensen de MP van CoD goed vinden.. Het is echt rotzooi.

Het wijzigen lukt niet bij MW2 wel heel vreemd, maar goed dan maar niet. De MP vind ik op wat bugjes na (maar die iedere game tegenwoordig) erg spannend vooral als je een goed team hebt die niet als kip zonder kop door de map heen rushen. Die bestorming van die heuvel (ben ff de naam van de map kwijt) is erg leuk om te doen. Maar ook in de stad (urban warfare!!) gaat het nooit vervelen. Wat campers? gewoon een paar mortar of rocketstrikes en weg zijn je campertjes...Laten ze Black Ops eerst maar eens patchen wat dat is pas echte rotzooi op dit moment (lag & vastlopers)

Zo ga ik nu weer verder met het afknallen van een Taliban of Amerikaanse huurling ......

sorry...

Als de sniper rifle eruit gaat is de MP echt een super goed. Maar het verneukt echt de gameplay. Je loopt je het ongans (respawn punt ligt helemaaaal achter in of je besluit bij een teamlid te respawnen) Je loop dan richting je objective en dan word je voor je flikker geschoten zonder dat je ook maar actie hebt gezien. respawn je bij een team lid. Helaas is die ook allang gespot dus poef daar ga je weer neer.

Rujar schreef:

Valt op zich best mee, call of duty black ops spwan je een stuk kutter vooral de map nuke town, das pas een drama!

avatar van Juan2910
Black Ops is gewoon een kutgame. Te zielig dat mensen het echt een supergame online vinden. Een game waar je geen skill of tactiek voor nodig hebt. Dom sprayen met je gun is genoeg. Wat een drama. Kinderspel.

avatar van polopolo150

En dat is met Medal of Honor anders dan? :/

polopolo150 schreef:

En dat is met Medal of Honor anders dan? :/

Grafisch is hij een stuk beter, spawn plekken zijn een stuk beter en je hebt inderdaad heel wat meer skillll nodig om deze shooter op een behoorlijk niveau te spelen.

Kort samengevat cod bo is een kut-game en moh is een beter alternatief, tenminste als je een echte fps die-hard bent en al die kleine meisjes die graag op rennende hersenloze poppetjes willen schieten moeten gewoon cod bo blijven spelen

Bepaald geen wereld game, maar zeker wel genietbaar.

Medal of Honor strijdt natuurlijk al jaren tegen de Call of Duty serie. Waar MoH ooit de grootste was, daar zijn ze tegenwoordig al jaren het kleine broertje van de twee.
Het is ieder geval fijn om te zien dat de makers dit ook beseften en goed terug zijn gekomen met een heel behoorlijke game. Althans, in singleplayer, want ik speel de multiplayer niet. Deze recensie gaat dus ook volledig over de singleplayer.

Waar Call of Duty: Black Ops voor de Hollywood stijl gaat in hun verhaal, met veel cinematische momenten, vele slowmotions, karakters die in een plot betrokken worden en vele diverse locaties, daar kiest deze Medal of Honor voor een sobere vertoning. Geen poeha, vooral veel realisme. Dit houdt in dat je dit vooral speelt om het realisme. Geen Hollywood plotwendingen, gewoon een simpel plot in veelal dezelfde omgevingen. Je speelt in Afghanistan, dus je schiet vooral in de bergen en af en toe een berg dorpje of stadje. Wat is leuker? Persoonlijk vind ik deze sobere vorm ook wel eens interessant om te spelen, maar ik kreeg na een aantal uur toch wel wat heimwee naar de meer diversere omgevingen in CoD Black Ops. Op een gegeven was ik wel klaar met de bergen, de tunnels en de kleine dorpjes. Het begon een beetje als een herhaling te voelen. Dat je zo af en toe arcade momenten in een helicopter of auto krijgt doet daar weinig aan af. ik vind die momenten dat je een helicopter bestuurt trouwens ook weinig boeiend. Dat zit al in zoveel games en steeds weer is het weinig aan.

Gelukkig zijn de vele shoot outs wel cool. In tegenstelling tot de CoD games is de actie kleinschaliger. Vaak infiltreer je met je squad en loont het de moeite om even te wachten met schieten tot je op een stategisch goed punt verscholen bent. De shoot outs zijn vaak kort, maar wel erg intens en krachtig. Ik moet zeggen dat ik daar best van genoot. Er zitten vaak ook moeilijke stukken tussen. Hele memorabele stukken kent de game niet. Een mooie moment was wel dat je met je squad onderaan een berg jezelf moet verdedigen tegen een invasie van Taliban soldaten. Best wel gaaf als je uiteindelijk nipt gered wordt door de raketten spuwende Apache heli's. Helaas kent de game niet zo vaak zon gaaf moment.

Je krijgt van de game wat je verwacht. Het speelt allemaal vloeiend en het is erg fijn knallen met deze game. Grafisch is de game uitstekend, al zijn de omgevingen wel wat kaal, omdat het grotendeels in de bergen afspeelt. De tussenfilmpjes doen hun ding en zien er prima uit. Idem voor het geluid van zowel de wapens, dat overtuigend klinkt.
Medal of Honor is zeker niet de betere van Call of Duty Black Ops geworden, maar ze doen ook niet onder. Beide games brengen het geweld dit maal op een andere manier. Er is niet 1 soort wat ik leuker vond. Mijn voorkeur ligt wel iets meer bij Black Ops door de diversiteit, maar Medal of Honor kan ik ook elke shooter liefhebber aanraden om te spelen.

Wat een ervaring zeg! De singleplayer houdt mij nu al meer dan 4 uur stevig beet. Denk dat er wel een hoge score voor deze game zit aan te komen!

AvMerode
stippie schreef:

MOH vind ik te makkelijk en het is meer een schietbaan dan een schietspel, moeilijk uit te leggen maar soms kom je niet eens bij een bepaald spawn gebied weg dankzij snipers waardoor je gewoon niet bij een bepaald punt weg komt.
Je punten gaan ook niet meer verder bij een bepaald punt als je met sniper blijft knallen, oftewel dan moet je wel switchen naar een machine geweer, belachelijk systeem.

Maar alles is beter dan Black Ops inderdaad, dacht dat commando pro al erg was in MW2 maar het knifen in black ops doet er nog een stapje boven op (standaard commando pro, dus geen perk).
Knife dit, knife dat, irritatie dit en irritatie dat.

avatar van Nqouy
Destijds gepreorderd en met spanning er naar uitgekeken.
Helaas de tegenvaller van het jaar geworden voor mij, de single player kon me totaal niet boeien en heeft gewoon een heel matige gameplay, ook de graphics zijn matig en lijken van 5 jaar geleden.
Multiplayer heb maar paar uurtjes gespeeld en kan daar verder niet echt over beoordelen, maar wat ik heb gezien was voor mij ook 10x niks.

Jammer had er veel meer van verwacht. 2*

Ik vind de sp niet veel aan, maar de mp is toch wel erg leuk, een paar minpuntjes zoals de overbodige tanks en de spawnrapers maar je moet bij medal of honor gewoon Campen en niet als een dolle rondrennen. Jammer dat er niet zoveel spelers online zijn,misschien als er een patch of dlc uit komt nog?

avatar van Blueyed
jason28 schreef:
een paar minpuntjes zoals .... de spawnrapers maar je moet bij medal of honor gewoon Campen en niet als een dolle rondrennen. Jammer dat er niet zoveel spelers online zijn

Dat is hem juist. Spawnrapen en campen in een shooter is juist het vervelendste onderdeel online. Iedereen ergert zich eraan (behalve de camper zelf).

Idd behoorlijk vervelend, nu een paar dagen te hebben gespeeld irriteert het mij ook, geen killcam, maps die op elkaar lijken, iedereen loopt kriskras door elkaar heen, geen claymores, vale kleuren van de maps waardoor je vijanden niet ziet. Kortom, toch een behoorlijke failure. En de sp is al helemaal niks, lineair en verouderde graphics, heb hem maar weer in de kast opgeborgen.

AvMerode
jason28 schreef:

Single-Player is inderdaad niks maar de online mp is aardig in pc versie, zolang je maar dedicated servers opzoekt die respawn killers niet toelaat, zijn zelfs servers waar snipers verboden zijn.
Je speelt MOH zeker op de X360, ja klopt daar zijn de graphics gigantisch verouderd, ikzelf heb de pc versie en die ziet er stukken mooier uit.
MOH (pc versie) moet je wel echt voorzichtig te werk gaan net als BC2 (pc versie), ik heb zowel MOH als BC2 ook op de consoles gespeeld en die spelen zo anders, pc versie ben je zomaar dood en daar kun je je aan kapot ergeren, gelukkig heb ik zeer veel geduld.

davidbmaster
heb deze gekocht maar kan nog niet online spelen want zoek iemand die deze game al meer gespeeld heeft.

avatar van polopolo150
Voor welke platform heb je Medal of Honor?

Zo, het is weer een tijdje geleden dat ik Medal of Honr heb gespeelt. En als ik eerlijk moet zijn ben ik nu een stuk positiever dan een paar maanden geleden. De nieuwe DLC "Clean Sweep" is best verslavend en alleen daarom is Medal of Honor de moeite waard als je het in de budgetbak koopt. De PC versie wordt nog vollop gespeeld en de spelers zijn nu meer serieus dan bij de launch.

xbox

avatar van caliber27
Goeie game maar het haalt het niveau van Black ops bij langerna niet.
Niet bij singleplayer en ook niet bij de multyplayer
ik vind het geluid van die guns trouwens wel erg vet

net aan 4*

avatar van patenpac
Vind deze game beter scoren dan BO.
Online zijn alleen de snipers iets te overpowerd.
Maar tja, bij BO zijn dat dan weer de granade launchers.

davidbmaster
vindt dit een goede game had ook niet anders verwacht van DICE dus ja redelijk tot goed maar geen topper maar dat ligt niet aan de game.