Söldner-X 2: Final Prototype (2010)

PlayStation 3 / PlayStation Vita / PlayStation 4
Shooter / Flight

Ontwikkeld door SideQuest
Uitgegeven door Eastasiasoft en Limited Run

Final Prototype is het vervolg op Himmelstürmer. Hierin keer je opnieuw terug naar Gota IV om de planeet te verdedigen tegen vijandelijk gespuis. Het spel telt zeven werelden met boss-battles, twee nieuwe schepen met unieke wapens, 1080p graphics, verborgen bonussen en een online high score ranking.

AvMerode
Beter, leuker en groter dan de eerste vanwege interessante omgevingen, boss fights, muziek en nog veel meer.
Waar je bij deel 1 snel afhaakte kom je hier amper achter weg, 1 van de betere vervolg delen ooit in game geschiedenis.
Fans van bijvoorbeeld Ikaruga en R-type zullen dit ook erg goed vinden.

avatar van FlorisV
Ook op de PS4 te spelen, nu in de sale. Net een aantal levels gespeeld, de muziek is heerlijke trance met een 80s vibe, geluidseffecten zijn soms erg cheesy (ze zijn gek op Cylon achtige robotstemmetjes) maar op een leuke manier, het heeft mooie graphics en over de top eindbazen, ik heb nog niet heel veel diepgang gezien qua gadgets maar dat komt misschien nog. Het is echt iets waarbij je je een tijdje in de zone kunt voelen.

avatar van FlorisV
Aparte opzet wel! Als je 4 stages voltooid hebt (op de makkelijke graad erg goed te doen) dan kun je pas verder als je genoeg gele bolletjes hebt verzamelt in die stages. Dus nu al "uitgespeeld" maar nog lang niet klaar zeg maar.

FlorisV schreef:

Een vervelende kanttekening hierbij is toch wel dat het me teveel moeite kostte in een aantal omgevingen om die gele bolletjes compleet te krijgen. Na een aantal keer proberen ben je er toch wel klaar mee. Ik heb level 5 gelukkig nog mogen spelen maar vind het jammer dat de rest op slot blijft voor me. Waar is die goeie ouwe tijd van cheatcodes?