Rocket Riot (2009)

Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Codeglue
Uitgegeven door THQ

Een beenloze piraat heeft uit jaloezie de benen van iedereen er af gehakt. Gelukkig kan iedereen zich nog vrijuit bewegen door een raket aan hun achterste te bevestigen en op deze manier te vliegen. Baan je weg met een bazooka door talloze beenloze vijanden en uitdagingen en stop de jaloerse piraat, of blaas je vrienden op in de multiplayer modus. Er is keuze uit vele verschillende personages en verborgen power ups.

avatar van Brains
Simpel, maar erg leuk uitgewerkt spel. Met simpel doel ik op het concept want makkelijk is het spel zeker niet.
Je moet raketten knallen, terwijl je die van de tegenstander ontwijkt. Dat wordt al snel moeilijk wanneer je 70 vijanden tegelijk om je heen hebt vliegen.
Grafisch is het erg leuk gedaan. De levels zijn heel leuk vormgegeven in een 8-bit sfeertje en zijn volledig vernietigbaar. De soundtrack past hier helemaal bij.
Helaas valt het spel snel in herhaling door weinig variatie in de levels, en is het voor multiplayer op een enkele console veel te chaotisch.
Al om al een half geslaagde game waar een stuk van de genialiteit verloren gaat door gebrek aan variatie waardoor ik het eigenlijk nét een voldoende vindt maar niet meer kan geven dan 2,5*