Alien Shooter (2003)

PC / Android / Apple iOS / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita
Shooter / RPG

Ontwikkeld door Sigma Team
Uitgegeven door Big Fish, Purple Hills, 4hit en 8floor

Als een afgelegen onderzoekscentrum wordt overspoeld door Aliens, besluit het leger actie te ondernemen en sturen ze een groep militairen eropaf. Jij bent een van deze soldaten en je doel is duidelijk, zoveel mogelijk aliens afknallen en het centrum zuiveren van al het buitenaards gespuis.

Best vermakelijke game voor tussendoor. Het verhaal boeit weinig hier, het enige wat bekend is is dat er door een mislukt experiment allemaal aliens zijn ontstaan en aan jou de taak om ze neer te maaien. Dat moet je af en toe ook letterlijk doen. Het had wel wat weg van Serious Sam wat betreft de massa's vijanden. Alleen in dit spel zie je alles van bovenaf, maar dat is best prettig, al had het me wel leuk geleken als het een echt FPS was, maar dat zou de hele gameplay natuurlijk enorm beïnvloeden. In het begin zijn er alleen groene tweepotige monsters waarvan de bek de helft van het lijf is, deze zijn makkelijk dood te krijgen. Later in het spel komen er nieuwe kleuren - ja ja- vijanden bij, namelijk geel, rood en af en toe blauw. Er zijn nog een paar andere vijanden die soms zelfs een pantser om hebben zodat ze nog sterker zijn. Gelukkig vind je af en toe een nieuw wapen maar het is vooral de bedoeling dat je ze tussen de levels door koopt. Je bent ze ook zeker nodig, aangezien de schade van de wapens mijlenver uit elkaar ligt. Zo begin je met pistooltjes met een schade van 5 per schot en heb je later een zogenaamde magma-minigun met een schade van wel 100 per schot (en dan schiet 'ie ook nog eens veel sneller). Je vindt erg vaak munitie en van die levenskruisjes en dat ben je ook hard nodig. Er zijn 3 verschillende campagnes om te spelen en ze lijken allemaal vrij veel op elkaar.
Grafisch is het niets bijzonders, toen ook niet, maar ik had ook meer het idee dat ik een goedkoop snel in elkaar geflanst spel zat te spelen in plaats van een spel dat in de winkel ligt waar je weken zoet mee bent. Dit is meer een spel dat je een aantal uurtjes speelt en daarna ben je het weer zat.
3 sterren.