Vagrant Story (2000)
PlayStation / PlayStation Portable / PlayStation 3 / PlayStation Vita
RPG
single player
Ontwikkeld door Square
Uitgegeven door Square en Square Enix
Ashley Riot is een Riskbreaker, een elite soldaat die in opdracht van de VKP (Valendia Kights of the Peace) gevaarlijke misdaadorganisaties moet infiltreren en uitschakelen. Ashley was gelukkig tot zijn vrouw en zoontje op brute wijze werden vermoord. Na deze gebeurtenis besloot hij om Riskbreaker agent te worden. Ashley wordt opgedragen om Sydney Losstarot, leider van de steeds populairder wordende Müllenkamp sekte, te stoppen. Deze wil in de vervloekte stad Leá Monde de Gran Grimoire in zijn bezit krijgen, die duistere magie met zich meedraagt.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=wDiZNuAkqz0
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Buiten het briljante verhaal en dialogen, super char design en (nog steeds) visule pracht en sfeer, heeft de game ook veel coole gameplay vondsten, zoals enkele ingenieuze omgevings en blokken puzzels, platform en time-attack stukjes, unieke weapon forging en imo een van de vetste semi real-time battlesystems.
PS..(note)...Dit is niet echt een japanse game..juist deze game was voor de europese markt gemaakt
Van wat ik ervan gezien heb is dit een zeer goede titel van de psx.
Vagrant Story is zo'n game, hou je van RPG, fantasy..dragons, ondoden, gemuteerd gespuis en andere ongure wezens kom je tegen in deze game. de tijd tussen bossfights is ook lekker..kom je net bij van een thrilling gevecht, wordt je gelijk geconfronteerd met een nieuwe dreiging. iedere vijand, als je er achterkomt, heeft zo zijn eigen aanpak en daarom is het combat-systeem voor die game een 10 waard. Lekker erop los hakken is er niet bij zeker niet met bosses. Want na iedere keer als je striked lever je hits in..(weet effe de naam er niet meer van, is die groene balk onder je health)..is die leeg kun je een tegenaanval verwachten..aan jou de behendigheid om te blokken...(iets waar ik veel moeite mee heb )
Het design van de game is toppie!!
Lekker duister, vol gevaar en de storyline is fenomenaal. Dus is ook super om tijdens de cut-scenes de dialogen te besturen..die gevoerd worden in cartoon-balloon's.
De omgevingen zorgen ook voor de hele opbouw aan sfeer, leuke details...(zijn vaak kleine dingen..duiven die wegvliegen, je magic is helder en prachtig en de graphics zijn van behoorlijke kwaliteit.
De ingebouwde functies om je wapens, gear, magic en powers te beheren is supermachtig. Heb sinds kort een eigen zwaard samengesteld, waardoor de hak en slag kracht met dat wapen verdubbeld is tegenover het vorige wapen dat ik had. Alles kunje combineren, gems, grips, wapens armor en veel meer. Rekt ook op een leuke manier de gameplay!!
Heb er nu zo'n 5 uur opzitten en ga straks verder genieten van deze bijzondere game..mensen denken hij vind hem zo goed waarom geen 5,0*?
Wel op sommige momenten zit je weer helemaal te verbijten omdat je niet verder komt, omdat je niet meteen de oplossing ziet.
Dus daarom 4,5*!!
dikke pluim voor dit pareltje en wil dan ook iedereen adviseeren om deze game te koopen voor hun PS3/PSP die m nog nooit heeft gespeeld en wel houden van een lekker RPGtje en dat voor 5.99 euro
Het battlesysteem zit wel redelijk in elkaar maar ook weer niet helemaal perfect. Ik erger me er vooral aan dat je echt bij elke boss de perfecte uitrusting moet hebben. Heb je die niet dan doe je namelijk echt 0,0 damage en ben je gewoon de lul. Een beetje uitdaging is leuk maar nu is het gewoon: of je verslaat hem met redelijk gemak of je maakt geen schijn van kans. Ook het verhaal komt na de intro totaal niet meer op gang en is tot nu toe totaal niet interessant naar mijn mening. Nee sorry, dit is geen game voor mij...
...alleen maar dezelfde kleine claustrofobische donkere kamertjes in en uit moet lopen, of je nou binnen of buiten bent.
Klopt wel, het speelt zich af in één giga-stad, Léa Monde, ipv een wereld, die grotendeels bestaat uit ondergrondse dungeons. Later kom je nog wel in een stuk forest, zee en bovengrondse gedeeltes, maar het kamer-principe blijft. Vond ik wel leuk, een giga dungeon om door te crawlen, waar je later ook wat in moet backtracken en secret areas kan unlocken.
En, wat is je 1st impression rpger?
Zag hem ook gisteren staan op PSN voor 5,99 euries, door alle positieve verhalen van Squall ben ik wel benieuwd geworden. Ik ben niet echt een JRPG fan, maar ben nu met Chrono Trigger en die bevalt me uitstekend, dus wie weet.
Goeie tip! Die ga ik dan ook even downloaden (heb FFVII nu ook via PSN).
Ter vergelijking, Super Mario 64 is slechts 8 mb groot...
Maar eh, veel plezier ermee Harm , ben benieuwd naar je mening.
Oh ja, ik moet ook nog afstuderen, d'oh!
Gaat wel lukken... krijg het nog druk, wil alle trophies van FFXIII halen (ben al een eind op weg) en heb ook net FFVII aangeschaft.
Oh ja, ik moet ook nog afstuderen, d'oh!
7 jaar, een huwelijk, mastertitel, baan, rijtjeshuis en twee kinderen verder en nog altijd niet aan de game begonnen... Na FFVI dan maar.
Nu maar begonnen aan ffiv.