Grand Theft Auto IV (2008)

Alternatieve titels: GTA IV | GTA 4

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Take-Two en Rockstar

Niko Bellic is een Oost-Europese immigrant die naar Liberty City komt in de hoop de American Dream te kunnen leven. Zijn enige kennis is zijn neef Roman, die hem een leven vol vrouwen en auto's heeft voorgespiegeld. De verhalen van Roman blijken echter leugens, en Niko zal zich op eigen kracht moeten zien op te werken in de onderwereld van Liberty City.

avatar van Dexter
Komt deze niet voor de PC uit?

avatar van Jordy
Ik kon er nog geen info over vinden, maar ik neem aan dat die kans (een half jaar later ofzo) wel groot is?

avatar van Mojo Pin
Ja, dat lijkt me wel.

Louis2703
Saaie hoes vergeleken met de voorgaanden.

Het zal wel weer 3D zijn.
Ik vind dat een serieuze achteruitgang. Bij GTA 1 en 2 was dat 2D wel erg leuk en het gaf iets spannends. Ook zag je minder van dat geweld enzo.
Die hoofden die rond vliegen en bloedfonteinen waar het hoofd had moeten zitten zijn mij iets te luguber...

avatar van Jordy
Het is in ieder geval de voorkant van deze limited edition, ik weet niet of de normale versie een andere hoes krijgt

avatar van gemaster
Ja dit komt gewoon naar de PC hoor.

Het belangrijkste bij deze versie is natuurlijk: Multiplayeren!

avatar van kArIzMa_TuRk
Ik ben erg benieuwd!

avatar van WeZet
Komt voor de pc, zoals altijd wordt dat niet officieel bevestigd tot een paar maanden van te voren. De hoes is gewoon zwaar chill, het is informatief, meer hoeft het niet te zijn, des te meer zie je in game!

Ben uiteraard ook rete benieuwd. Hoop enorm dat dit deel veel nieuwe dingen heeft te brengen, ten op zichte van San Andreas, aangezien die al redelijk compleet was, alhoewel ik daar een multiplayer achtig iets vond ontbreken. We wachten af...

avatar van Artifact
Alleen de multiplayer van de ''oude'' GTA wisten mij te boeien. Er mag dus zeker wat aan veranderd worden, maar dat komt wel goed. De druk is natuurlijk groot en Rockstar zal dus met iets verassends moeten komen willen ze indruk maken.

avatar van Phoenix
Waarschijnlijk enkel een grafische update. Wat kan er nog qua gameplay aan worden toegevoegd?

avatar van DoraRing
Klinkt vet, maar deze is dus nog niet uit.

Phoenix schreef:

Een realistischere gameplay. Een ander verhaal. Multiplayer!!..(dat is nogal een grote toevoeging, want zorgt voor meer replay waarde.)
Nieuwe wapens/voertuigen. Een nog groter speelveld misschien?

avatar van sinterklaas
Alweer liberty city?????

Phoenix schreef:

Realistische AI routines misschien? Daarmee gaat GTA IV de troef steken, let maar op.

Artificial Intelligence is erg belangrijk in zo'n game.

WeZet schreef:

Artificial Intelligence is erg belangrijk in zo'n game.

Ik hoop het, het is zo irritant wanneer je een auto volgt, en je even 1 seconde de andere kant op kijkt met het beeld en dat dan die auto verdwenen is. Ze moeten gewoon net als in Mafia een echte bestemming hebben. Daar zag je mensen ook parkeren en uitstappen.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Dat heeft niets met de AI te maken, maar met de gebrekkige pop up of opruiming van niet belangrijke objecten van de GTA games. Het is inderdaad te hopen dat dat verbeterd is want het sloeg vaak nergens op dat de auto die een seconde geleden achter je was nergens meer te bekennen is.

Rod
of erger, dat er ineens wel een auto voor je rijd die er net nog niet reed.. auw!

avatar van Artifact
Maar GTA moet het dan ook niet van het realisme hebben

Ik heb een slecht gevoel over deze GTA game, je komt namelijk niet bekende personages uit de vorige delen tegen..Ik had altijd gehoopt dat de GTA Reeks een verbinding met elkaar hadden enzo een soort groot complot achjah

johnstacks schreef:

We'll see

avatar van DoraRing
Dit lijkt wel echt een vet spel en het krijgt nog mulitplayer ook.

avatar van DoraRing
Alleen moeten de mensen van de pc even wat langer wachten.

sinterklaas schreef:
Alweer liberty city?????

Ja, maar dan anders. Het zal meer op het echte New York gaan lijken.

Ik heb net de nieuwe trailer gezien, en om eerlijk te zijn leek het me allemaal wel wat rommelig. De eerste trailer zag er beter uit.
Rockstar heeft wel gezecht de grootste vernieuwing in de serie nog even geheim te houden. Maar dit ziet er toch al leuk uit. Je kunt nu op lantaarnpalen klimmen, zelf bepalen wie je belt en het wod realistischer. Verder komen er maar weinig oude personages terug, al zag ik in de trailer wel een cameo van de legendarische El Burro. Hij was getekend op een muur.

Rod schreef:
nog groter speelveld misschien?

Ik moet je teleurstellen, speelveld word dit keer kleiner dan, in ieder geval, die in San Andreas. Maar er word dit keer geen veld verspild aan bossen en woestijnen, wat ik eigelijk wel jammer vind.

Ook is er dit keer niet de mogelijkheid om met vliegtuigen te vliegen, alleen helicopters. Dit om het stadsgevoel te houden in het spel.

avatar van paulisdik
Bart Tönjann schreef:

Ik vind het ook wel jammer dat er geen bossen en woestijnen in de nieuwe GTA voorkomen , want ik kan mezelf er best mee vermaken om met een crosser door de bossen en woestijnen te scheuren en gave stunts maken

avatar van Bart Tönjann
Ja, dat vond ik ook erg leuk. Tenminste geen auto's die in de weg rijden of politie die je lastigvalt

De bossen en woestijnen gaven ook een vrijer gevoel aan het spel.

avatar van Martijn
Ben benieuwd of er ook daadwerkelijk een multiplayer in komt, zouden de vorige 3 delen ook komen.

avatar van Hadouken
Trailers

Ik kijk hier ook erg naar uit. Ben benieuwd wat voor een concrete veranderingen ze nu weer gaan doorvoeren. En dan heb ik het niet over de dingen die al bekend zijn, maar over de dingen die ze nog gaan onthullen.

avatar van Bart Tönjann
Oh ja Meer dan een half jaar geleden zette ik op die site per ongeluk mijn echte leeftijd neer (17) en nu laat die site me nog steeds niet toe. Nou ja, ik heb die trailers toch al gezien op IGN.com. Zien er alletwee goed uit