Quake Live (2008)

online

Ontwikkeld door id
Uitgegeven door id

Quake Live is een first-person shooter die enkel online te spelen is. De game is gebaseerd op Quake III Arena. Uiteraard draait Quake Live vooral om het afknallen van je tegenstanders. Dit doe je door middel van verscheidene bekende wapens. Zo kan je jezelf bewapenen met een shotgun, een rocket launcher, een grenade launcher, een plasma gun, een railgun, een nailgun en meer. Deze wapens liggen verspreid over de maps evenals munitie, armor en healthpacks.

avatar van Thomas83
Wist niet dat ook dit een spel zou zijn wat toegevoegd zou kunnen worden op Gamesmeter.
Heb het zelf amper gespeeld, een keer geprobeerd omdat het toch gratis was en ik zin had in multiplayeren, maar ben er niet echt lang mee bezig geweest. Het is niet helemaal mijn sfeer voor in een shooter. Heb de plug-in nog wel mijn PC staan denk ik.

De shooter aller shooters natuurlijk maar alleen voor de mensen die écht skills hebben. Daar hoor ik helaas ook niet bij.

Ik zit me trouwens ook af te vragen of dit wel toegevoegd had moeten worden. Het is namelijk niets anders dan Quake Team Arena met enkele tweaks.

Motivatie van de persoon die deze game goedkeurde?

Dit is geen shooter idd. waar je zo aan kan meedoen..had hiervoor nooit een quake-game gespeeld. Heb dit toch 3 dagen geprobeerd maar heb hem al snel van de pc gehaald. Ergste vond ik nog wel die Jump-points...ik richte me echt op een balk of ander punt om te landen maar eindigde altijd in space...nee dan hou je het gauw voor gezien.
maar wel 2,5, want als je de game optimaal kan gamen is het wel tof..ook de wapens zijn Te gek. Maar een leuke gratis gamepje voor de fans

Als het goed is zit er een matchmaking systeem in waardoor je altijd tegen mensen speelt van jouw niveau. Dat werkt dus blijkbaar niet?

Daar had ik me eigenlijk nog helemaal niet mee bezig gehouden...het orienteren met die rotplatforms was mijn eerste obstakel..waar ik van verloren heb..dus na 3 dagen tervegeefs mee opgehouden

Je hebt ook gewoon maps zonder platforms erin, misschien moet je die eens proberen.

Als ik er weer eens zin in heb zal ik ze eens opzoeken, maar heb eerst nog even Gw Nightfall & Warhammer 40.000 Dawn Of War op het lijstje staan.

avatar van The old guy
Wist niet eens dat dit er was!!!!!

Zal eens even gaan kijken of het nog net zo leuk is als vroeger.
Kijken of ik de rocketjump nog in de vingers heb.
Brengt herinneringen terug,hier kan unreal niet tegen op.
Mijn stem volgt.

Gewoon de oude quake 3.
Leker nostalgie zat er gelijk weer in.
Had niet zo veel moeite met de besturing zat er toch nog in na al die jaren.toen veel gespeeld nu al weer bijna 5 uurtjes en was gelijk weer verkocht.
gelijk maat gebeld voor de oude nostalgische momenten en ook gelijk weer gamen met zijn tweeën.
Voor de mensen die de besturing nog niet door hebben of moeilijk vinden geef het een kans meerdere dagen het komt vanzelf.
Als je het eenmaal door heb kom je er achter dat er geen 1 shooter is die zo goed en fijn werkt als deze.
in mijn ogen kunnen spellen van deze tijd hier nog steeds niet tegen op.

+punten:

gewoon veel actie volop tekeer gaan.
weinig zo geen 1 camper want je hebt er gewoon niks aan.
Nog steeds leuke dingen ben je een vrouw echt vrouwelijk gekreun als je geraakt wordt.ben je een bot computer geluiden spel liep toen zijn tijd al vooruit.

-punten:

Geen maar misschien komt dat ook wel omdat ik een quaker ben vanaf de eerste minuut vanaf quake1.

BoordAppel schreef:

Dat werkt wel moet je alleen eerst even traning center doen. dan komt hij achter je skill en dan krijg je een groen vinkje te zien welke servers goed voor jouw zijn.

avatar van The old guy
Na 1 week spelen punt eraf.
Skill level werkt wel alleen je hebt te maken met mensen die graag scoren dus te laag gaan zitten om hun kwaliteit te tonen (punten,statistieken geilers).
Bij veel mensen speel je eigenlijk alleen maar de zelfde 3 maps dat gaat toch wel irriteren.
En de shotgun is zwaar over radet .
Toch is er genoeg voor een ieder om zijn plezier te halen denk ik zoals:
ffa,tdm,ctf,clan arena en dual.
En wat de controls betreft blijven oefenen we hebben het allemaal moeten leren.
Toch wat mij betreft de beste shooter die er ooit is gemaakt,beter zelfs als alle shooters van deze tijd iedereen is gelijk geen gezijk met perks en dat soort chit.

avatar van Aazhyd
De boel is heel snel geinstalleerd, is gratis en het speelt allemaal heel soepel. Eventjes erin komen, maar dan is het ook best leuk. Het gaat wel allemaal erg snel.

Voor de liefhebbers van Quake en Half Life oude stijl is er ook Deathmatch Classic. Iets overzichtelijker en iets minder snel. Verkrijgbaar via Steam en werd geloof ik ook meegeleverd met sommige Half Life verpakkingen.

avatar van polopolo150
Lekker simpel en verslavend. Gewoon mensen knallen, de objectives doen, en je hebt zo een saaie Zondag middag weggewerkt.

De enigste minpunt... geen Windows Vista support. Werkt wel HEEL erg onstabiel op Windows Vista. Het zit te klooten met m'n computer, en soms moet ik gewoon mijn computer opnieuw opstarten omdat als Quake Live crasht, niet alle settings terugzet zoals ik het heb ingesteld.

AHWA
Iets te druk voor mij, maar best leuk. Bij mij in Firefox op Vista doet ie het best goed, soms loopt firefox even vast, maar die kun je dan nog gewoon afsluiten. Leuk om even te knallen.

avatar van N811
Dit zouden ze met warcraft 3 moeten doen