No More Heroes: Heroes' Paradise (2010)

Alternatieve titel: No More Heroes: Red Zone Edition

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Grasshopper, Feelplus en AQ
Uitgegeven door Marvelous en Konami

No More Heroes: Heroes Paradise is een free roaming-actiespel waarin je de rol van Travis Touchdown aanneemt. Travis is een jongen die graag animé kijkt, lui op de bank zit en droomt over een heldenbestaan. Deze droom komt uit als hij een lichtzwaard wint via een prijsvraag. Hiermee trekt hij er op uit om de grootste moordenaar in Santa Destroy te worden. Om de top te bereiken zal hij zijn rivalen moeten uitschakelen. Je begint dus onderaan op de lijst van tien huurmoordenaars, en naarmate je verder komt in het spel werk je jezelf omhoog tot de nummer één. Naast de moordopdrachten moet je als Travis ook vele andere missies uitvoeren in de stad. Tussen je missies door kun je vrij door een stad rijden in verschillende voertuigen én Travis' geavanceerde motor.

Remake van no more heroes 1 ( wii ). Jammer. Anders had ik hem zeker gehaald, maar de kleine aanpassingen zijn me geen 60 euro waard, als je het orgineel al hebt doorspeeld!

avatar van fabblwaps
Ik heb de eerste niet gespeeld en dit lijkt me wel lachen. Denk dat ik 'm over een jaar ofzo ergens uit de budgetbak ga vissen.

Las net det deze game gebruik gaat maken van move ( PS3 ) en Kinect ( xbox360 )

Ford KAduuk
Las net det deze game gebruik gaat maken van move ( PS3 ) en Kinect ( xbox360 )

Ik hoop dat het spel ook zonder kinect of move speelbaar is. Dit was toch een van de Wii-games die me het meest interessant leek, dus erg leuk dat dit nu ook naar een console komt waar ik het spel wel op kan spelen.

avatar van fabblwaps
Ik heb net wat gameplay filmpjes bekeken en vond het er eigenlijk wel behoorlijk saai en eentonig uitzien.

avatar van yoshimitsu
iemand enig idee wanneer die uitkomt?

kiriyama
Voor Amerika staat hij voor zover ik weet gepland voor 5 mei, dus Europa zal niet al te lang daarna volgen.

360 gamers hebben pech. In het westen komt hij alleen uit voor de PS3.

Lijkt me wel leuk met Move.

No More Heroes is wel een 'odd beast' zeg. Duurde even voordat ik de smaak te pakken had, maar begin het ongepolijste stijltje wel te waarderen. Free-roaming gedeelte oogt wat eenvoudig, maar de combat is zeer geslaagd (speel 'm niet met de move, maar met de normale controller). De boss-fights zijn tot nu toe erg cool, en ook redelijk pittig. Zojuist de ranked fight met Shinobu erop zitten.

Hopelijk houdt het spel dit niveau vast en wordt het grinden voor cash (jobs en missions) niet al te eentonig.

avatar van threeohthree
Demotje is vrij eendimensionaal, althans als je naar het geheel kijkt. Want stiekem kan ik dit soort games wel waarderen, lekker luchtig met een eigen smoel. Het geheel mag dan behoorlijk repetitief zijn, maar het geniale sounddesign compenseert dit voor een groot deel. Zorgt tevens voor een fijn (luchtig) sfeertje.

Verwacht dus geen serious business hier, maar eerder een niet al te serieuze mockslasher met hier en daar wat hip splatter werk.

Heroes Paradise is een port van de eerste No More Heroes voor de Wii. Dit knotsgekke hersenspinsel van Suda 51 (regiseur Goichi Suda) heeft voor de next-gen consoles een grafische update gehad en bevat als bonus enkele van de boss-fights uit Desperate Struggle. Naast enkele minieme aanpassingen in de gameplay bevat het spel ook een 'Very Sweet' -modus, een fanservice waarin de vrouwelijke bosses nog schaarser gekleed gaan dan ze al waren.

Het spel speelt zich af in het stadje Santa Destroy, waar je in de schoenen stapt van manga-freak Travis Touchdown. Travis zit krap bij kas en besluit daarom een baantje als huurmoordenaar aan te nemen. Zijn doel: de nummer één huurmoordenaar worden op de UAA rankings. De UAA (United Assasins Association) staat onder leiding van de verleidelijke Sylvia, welke Travis helpt met het regelen van de ranking battles.

Om deel te nemen aan deze boss-battles dien je inschrijfgeld te betalen. Dit kan je verdienen door allerhande klusjes op je te nemen. Zo kun je kokosnoten gaan rapen, de straten van Santa Destroy schoon houden van zwerfafval, auto's bijtanken en deelnemen aan activiteiten in één van de andere talloze minigames. De minigames zijn redelijk monotoon, doordat ze steevast voortborduren op één concept: voer een simpele handeling uit en zorg dat je binnen de aangegeven tijd een zo hoog mogelijke score behaalt. Dit maakt de minigames leuk voor één of twee speelbeurten, waarna de nieuwigheid er af is.

Gelukkig zijn er naast de jobs ook nog andere manieren om geld te verdienen. Zo kun je bij de organisatie K-entertainment diverse 'side-missions' aannemen waar je je beam-katana skills ten gelde kan maken. De beam-katana (een soort lightsaber) is het wapen van Travis waarmee je het gespuis in Santa Destroy een kopje kleiner kan maken. De missies die je kan aannemen gelijken in zekere mate op de aanloop naar iedere boss-fight, waarbij je het tegen een groot aantal vijanden op moet nemen.

De actie berust voornamelijk op het op tijd uitvoeren van quick-time events. Iets wat waarschijnlijk erg saai klinkt, maar in No More Heroes uitstekend werkt. Zo worden quick-time events gebruikt om de genadeklap uit te delen aan een vijand, om één van je befaamde worstelmoves uit te voeren of om een 'weapon-clash' te 'winnen'. Het verslaan van een vijand resulteert steevast in een overweldigende finishing-move met bijbehorende bloedfontijnen.

De boss-battles maken het spel. Iedere boss-battle is een hoogtepunt an sich, met uitstekende en uitdagende dialoog, en een knotsgekke presentatie. Op de weg van plaats nummer elf naar de nummer één -plek is er werkelijk geen enkele boss-battle die teleur stelt. Wel zijn sommige van de eindbazen vrij gemakkelijk te verslaan door middel van circle-strafing (aanval ontwijken door rond te rennen, aanvallen op het juiste moment, en dit diverse malen herhalen). Trouwens wel een tease wanneer Bad Girl op d'r knieen gaat zitten jammeren om zichzelf zogenaamd kwetsbaar op te stellen, om vervolgens genadeloos toe te slaan met een paar klappen van d'r honkbalknuppel.

De dialoog in het spel is (hoewel soms wat plat) erg komisch. Vooral wanneer Travis na een missie voltooid te hebben zijn antwoordapparaat afluistert en er weer een berichtje op staat van de plaatselijke videotheek. Ook het herladen van je Beam Katana gebeurt op een nogal onorthodoxe manier.

Het cruisen door Santa Destroy heeft verder weinig om het lijf. Je kan in de stad een bezoekje brengen aan het lokale fitnesscentrum, waar je aan de hand van button-mashing oefeningen je kracht kan verbeteren. Daarnaast kan je in de kledingwinkel Travis in een nieuw jasje steken, en doorheen de stad op zoek naar glimmende ballen (Lovikov balls, whatever that means...), die je in de bar kan inruilen voor nieuwe technieken. Dit is echter pure trophy/achievement-bait, net als het verzamelen van t-shirtjes uit containers.

Om jezelf door Santa Destroy te verplaatsen heb je de beschikking over een logge motorfiets. De besturing van de motor is helaas vrij stroef. Mijn motor kwam zelfs enkele keren op onverklaarbare wijze vast te zitten aan een lantaarnpaal waardoor ik geen kant meer uit kon.

Afgezien van deze vreemde bug en de downtime die je doorbrengt in het stadje Santa Destroy is Heroes Paradise een prima spel. De boss-battles, ondeugende humor en het apartje stijltje maken het spelen van de game meer dan waard. Ieder die de Wii-versie heeft gespeeld raad ik echter aan deze rehash over te slaan. Het spel telt te weinig interessante nieuwigheden die het waard zijn om nog maals de volledige prijs voor te betalen.

Dit spel werkt blijkbaar niet met Sixaxis-controllers om de een of andere reden.

Hopelijk wordt dit toch snel opgelost, anders zit er niets anders op dan eindelijk eens een Dual Shock 3 te kopen

avatar van CarealotCarrot
Is dit spel te doen zonder Move? Of lever je dan teveel plezier in?