The Void (2008)

Ontwikkeld door Ice-Pick Lodge
Uitgegeven door Techland, Lace Mamba en Atari

Het verhaal speelt zich af in The Void, een surrealistisch vagevuur tussen leven en dood. Er is een kleine kans om terug te keren naar het rijk van de levenden, maar daarvoor heb je kleur nodig, het enige wat een stervende ziel in leven kan houden. Je dient diverse abstracte puzzels op te lossen door met kleuren te schilderen. Dit betekend dat je letterlijk een uitweg moet tekenen met je eigen bloed. Het spel telt elf verschillende eindes welke afhankelijk zijn van je acties.

Leuke puzzel-adventure, ook een game die tegelijkertijd sfeervol, creepy en hartverwarmend is en die drie sferen gebruikt de game optimaal. De game speelt weg met flair en durf, alsof je een of andere ontspanningoefening bent een doen...met een heftige ambient sfeer erin.

Om met die verschillende harten en kleuren bezig te zijn is supertof, ook een colorgarden verbouwen is leuk, waarna je aanhet begin van een nieuwe cicle de kleurenoogst kan binnen halen.
Voor mij een game met een uniek concept en uitgevoerd met durf.

4,0* sterren voor de eerste 3 uur. ( Stem kan alleen nog maar hoger uitvallen)