Diablo II (2000)

Alternatieve titel: Diablo 2

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Hanbitsoft, Sierra en Blizzard

Diablo leeft weer, in dit spel probeer je als amazon, paladin, necromancer, barbarian of sorceress hem en zijn onderdanen te verslaan met vaardigheden die varieren per karakter en voorwerpen die je vindt. Je vecht je weg door vier acts met elk een andere omgeving en een eindbaas.

Jaaaa... hij staat erop.

Naar mijn mening de meest geweldige game die er is. Door de verscheidenheid aan items die te vinden is en de verscheidenheid aan mogelijke personages (in eerste instantie 5, maar elk van deze personages is op zo veel manieren te ontwikkelen, Paladin kan bijv. met Blessed Hammer vechten, of met Zeal, of met Smite, of puur met Aura's) enorm veel mogelijkheden en afwisseling... geen superboeiend verhaal, geen denderende graphics (hoewel ook allerminst hinderlijk), irritant repetitieve muziek, maar een gameplay om u tegen te zeggen. Lekker hoog tempo tegenstanders neermaaien (of je neer laten maaien).

Zeker sinds ik dit spel origineel heb gekocht en op battle-net kan spelen heb ik er vele tientallen// honderden/nog meer uren ingestoken om maar dat perfecte ventje te krijgen. Momenteel bezig met een Paladin met Blessed Hammer, in de laatste versies (waar skills elkaar versterken) een machtig figuurtje, heb alleen nog net even die paar extra items nodig om de schade van 11 naar 15k te krijgen. (Zodat veel monsters niet met 2, maar met 1 hamer dood zijn ).

Zo kan ik nog uren volpraten over dit spel, zal misschien (als er geinteresseerden zijn) nog wel eens een forumtopic openen om wat karakters toe te lichten

Wordt nummer 1 zodra ik een top10 maak.

avatar van Phoenix
Hak, hak, hak, hak, hak, hak, hak, hak...

Wat heb ik veel gehakt met dit spel! Helaas lijdt het een beetje onder hetzelfde euvel als alle andere RPG's. Je krijgt weliswaar betere wapens maar ook betere tegenstanders wat er in feite voor zorgt dat het schade-percentage gelijk blijft en alle bonuses weinig toevoegen.

Toch het eerste spel dat in me opkomt als ik aan "itemkoorts" of "hack 'n slash" denk, en dat zegt wat.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Ik moet vooral aan klik, klik, klik, klik, klik denken. Gegarandeerd een muisvinger. Ik vond het totaal niet boeiend dat eindeloze geklik op je vijanden en heb het spel dan ook na een uur of 2 weer weggelegd.

avatar van Berzerker
Goed spel, ik had 'm eerst gepindakaast, maar daarna vond ik het toch waard om 'm te kopen...

Phoenix schreef:
"itemkoorts"

Toch wel het magische woord ja

Fantastisch spel. Een van de 10 of zo spellen die ik heb uitgespeeld. Alhoewel dat natuurlijk niet de kunst was. Zeldzame items verzamelen en level 99 (of wat was het weer) halen was natuurlijk het doel, maar daar ben ik nooit aan geraakt.

avatar van Jelle
.. Ik ken het.. er nog steeds door bezeten, zit nu op lvl 91, maar gaat wel tergend langzaam nu

avatar van FrK.
Heerlijke game, lang mee vermaakt

avatar van Thomas83
Deel 1 heb ik nooit gespeeld, ben gelijk ingestapt bij deel 2 (en daarna de uitbreiding).
Dit is echt een van de meest verslavende spellen die ik ooit heb gespeeld. Die avonturen en vooral de upgrades en wapens etc maken het spel geweldig verslavend. Ook al die gevechtstechnieken en de sfeer zijn erg leuk. En dit is ook een spel met een echte grote eindbaas, en ook eentje die echt een uitdaging is. Heerlijk!
Vechten gaat ook met heel simpele besturing, je kunt er gewoon lekker op los hakken met de muis. Tenminste, als je met de Barbarian speelt, zoals ik deed. Met andere karakters heb ik nooit zo heel lang gespeeld.
Doordat het bij de gevechten lekker er op los hakken is is dit spel ook echt een afreageer-game. Als je je even ergens voor moet afreageren hak je er gewoon even op los met de Barbarian.
4.5*

avatar van Tommeh
BoordAppel schreef:
Ik ben het hier helemaal mee eens. Het enige wat je moet doen is klikken. Het sfeertje is best mooi hoor, maar ik vind dit toch een erg saaie game. Helaas.

avatar van Koert
Hier moet ik haast duizenden uren in gestoken hebben. Wat een geweldige game! Om de zoveel tijd installeer ik hem weer eens.

beste game ooit, punt.

Naar mijn mening de meeste overschatte hack & slash RPG ooit;

Kleine 3*

avatar van rpger
De moeder van alle hack&slash RPGs. Als RPG liefhebber vond ik het maar magertjes destijds. Heb er een muis mee versleten dat wel,

avatar van DoraRing
Diablo 1 staat niet eens op deze site.
en de expansion set ook niet.

avatar van Tha)Sven
Ik vind de character ontwikkeling anders erg sterk hoor. en natuurlijk duizenden items dat was ook erg leuk.
@ DoraRing.. je kan ook games toevoegen

avatar van Thomas83
Inderdaad, daar vond ik ook echt niks mis mee. Sterker nog, dat maakte het spel juist het meeste zo verslavend voor mij.
Die items ook inderdaad.

avatar van pkunk
Ondanks dat het eigenlijk niet meer is dan klik klik klik dood is het niet repetetief en heeft het een enorm meeslepend verhaal. De controle is van een zeldzaam hoog niveau en is een van de belangrijkste factoren dat het zo lekker speelt. Daarnaast is het natuurlijk erg uitgebreid en herspeelbaar. De graphics en geluid zijn perfect op de sfeer/ het verhaal afgestemt. Kan er gewoon niets slechts over verzinnen. 5*

avatar van Tha)Sven
Niet repitief? Ik heb het spel tientallen keren uitgespeeld .. In de Multiplayer dan wel

avatar van pkunk
Tha)Sven schreef:

Niet repetetief is goed Ik bedoel daarmee dat je niet de hele tijd hetzelfde moet doen. Je kan het wel makkelijk gooien op de hele tijd maar klik klik klik, maar op de een of andere manier is dat dus niet zo.. kan het ook niet helemaal goed verklaren.

avatar van Thomas83
Komt misschien omdat de spelwereld best groot en gevarieerd is, en de maps zijn niet steeds exact hetzelfde.
Ik heb zelf alleen echt veel met de Barbarian gespeeld, en heb dus het gevoel dat ik eigenlijk nog lang niet alles van het spel heb gezien.

avatar van Tha)Sven
Dat heb je ook niet , want scorceress is het coolst

Eens geweldig altijd geweldig das mijn stem ik vind het echt een 5 waard ik krijg gewoon geen genoeg van diablo 2 maar dan wel de expansion aleen dan... Maar ik heb hem ook en ik ben lvl 70... maar later als je hoog bent wordt het wel wat saaier dan normaal als je begrijpt wat ik bedoel.. kort gezegd 5 sterren.

avatar van Tha)Sven
Pvp Blijft anders altijd nog cool. En met een aantal mensen de game doorlopen blijft ook leuk, of je items showen is erg cool

Tha)Sven schreef:

Tja.. online gaat het gewoon veeeel sneller

De Grapichs konden in 200 wel beter dus daarom een 4,5.

Ben benieuwd hoe Diablo 3 is.

avatar van Thomas83
Ik lees net op internet dat Diablo 3 officieel is aangekondigd!
Misschien is het een hoax, maar ik denk van niet, want onderstaande link wordt gegeven, en de pagina is aan het laden (wel erg traag, door de grote belangstelling neem ik aan):

Las het net ook net op gamespot, confirmed met presentation, erg cool!
Geen hoax dus dit keer... Nooit gedacht dat 'ie nog zou komen!

Nieuwe Witch Doctor class .

Aankondiging:
28 Juni is de beste dag van 2008.

Wat een geweldig nieuws

avatar van Thomas83
Holy shit! Kijk die gameplaytrailer vooral! Bij die andere trailer zag je een soort Final Fantasy-achtige kop op het einde en toen vreesde ik eventjes dat ze het zouden verknallen, maar als je de gameplaytrailer ziet weet je dat dat niet zo is. Gewoon weer isometrisch perspectief, maar prachtige graphics en ook in 3D. En je ziet uit de diepte tegen de muren op van die monsters omhoog kruipen en de speler hakt er ouderwets op los. Ziet er schitterend uit, ook al dat rondspattende bloed. Hier wordt ik enorm enthousiast van.