Diablo II (2000)

Alternatieve titel: Diablo II: Resurrected

PC / Macintosh / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / RPG

Ontwikkeld door Blizzard en Vicarious Visions
Uitgegeven door Hanbitsoft, Sierra en Blizzard

Diablo leeft weer, in dit spel probeer je als amazon, paladin, necromancer, barbarian of sorceress hem en zijn onderdanen te verslaan met vaardigheden die varieren per karakter en voorwerpen die je vindt. Je vecht je weg door vier acts met elk een andere omgeving en een eindbaas.

jellecomicgek72 schreef:
jezus!! kan het nog langer? dit moet wel de grootste review ooit zijn op GM

inderdaad, nu wachten op de revieuw van diablo III

avatar van Thomas83
Ruim een week geleden is aangekondigd dat het nieuwe ladderseizoen op 28 september begint. Dat is wel erg snel, na een half jaar al. Vooral ook omdat er geen nieuwe patch komt. Nu speel ik non-ladder, maar toch raar.

Heb trouwens traden altijd vermeden, vanwege de zogeheten dupes en de vele idioten en oplichters op battlenet, maar sinds een week of 2/3 doe ik het toch zeer regelmatig. Om gezeik met dupes te voorkomen doe ik meestal niks anders dan gewoon iets waar ik anders niks mee zou doen aanbieden en kijken wat ik er voor kan krijgen. Heb intussen al wat waardes een beetje leren kennen en goede deals kunnen maken. Een goede deal kan echt net zo veel voldoening geven en verslavend werken als het vinden van goede items en high runes.

avatar van Samael
Volgens mij ben ik een van de weinigen die dit spel slechts in Singleplayer heb gespeeld. Overigens een van de beste games ooit. Ben de tel kwijt hoevaak ik dit spel opnieuw heb geinstalleerd en gespeeld.

avatar van Thomas83
Kan hem multiplayer absoluut aanraden. Speelde zelf vroeger ook alleen singeplayer, maar sinds ik het spel een krappe anderhalf jaar geleden opnieuw heb gekocht speel ik alleen maar multiplayer. Dat is nog een stuk leuker, want een hoop skills in het spelen zijn specifiek voor multiplayer of komen daarin beter tot zijn recht. En het leuke is dat je veel en veel sneller levelt en items ruilen is erg handig en leuk om te doen. Er is ook een enkele quest/event die alleen online gedaan kan worden. Vrij veel mensen speler duelleren ook graag onderling.

Op aanraden van Niels..ook weer begonnen aan Diablo II Saga..moet de uitbreiding nog steeds uitspelen en met deze mod komt dat wel goed.

Diablo High Res Mod

Krijg de game ineens nog meer glans en de game is met deze aplication meteen om van te watertanden..(moet je wel de expansion ook op de pc hebben staan.)
Maar je krijgt er wel iets voor terug.

Kan je ook de oude pictogrammen verwijderen en de nieuwe de naam wijzigen in Diablo II of Diablo II Saga..(de laatste heb ik er van gemaakt

avatar van Thomas83
Heb je ook een link met screenshots of zo van die mod? Zie dat dit echt een downloadlink is. Ga hem niet installeren denk ik, want ik speel het alleen online en externe programma's worden nog wel eens als cheatsoftware gezien, dus ik wil geen ban riskeren op Battlenet, maar ben wel benieuwd hoe het eruit ziet. Heb op Youtube wel eens een highres-mod gezien waarbij je een enorm stuk van het scherm zag. Dan werd het gewoon cheaten omdat je als je over afstand kan aanvallen je dat altijd ver kunt doen voordat de monsters je zagen. Maar het zag er wel komisch uit.

Dat is die mod die je op You Tube zag Thomas..stond gewoon in Google, klik je erop kom je bij You Tube uit waar de link in de beschrijving staat.
Wel jammer dat het als cheaten gezien wordt, want met die mod ziet het er op een HD monitor er ook nog eens vet uit..maar ga toch nooit met RPG's als deze niet online..vind ze in de singleplayer altijd iets persoonlijks hebben.
Kom al ver genoeg met de partymember die je kunt huren in het kamp, maar die mod is echt super, maar dan wel voor mensen die hem alleen offline spelen weet ik nu.

Ik had wel een account op Battle.net gehad...nooitr online geweest ermee en dan kom je erachter dat die gehackt is..krijg ik de email dat de account gedeleted is..maarja vind ik niet zo erg, deed er toch nooit wat mee

avatar van Thomas83
Je bedoelt het soort mod (of misschien is het dezelfde) als deze?

YouTube - Diablo 2 LOD 2560x1600

Dit vind ik echt cheaten om de reden die ik in mijn vorige bericht al noemde. Je ziet dat degene die hier speelt met een boog gewoon van grote afstand kan schieten op monsters die hem niet zien en daardoor keurig blijven stilstaan om neergeschoten te worden. Het spel is niet berekend op die resolutie en je hebt er dus een groot voordeel van.

Multiplayer vind ik in Diablo 2 wel erg tof, want je hebt allerlei skills die puur gericht zijn om het spelen in een party. Het écht persoonlijke tintje mis ik ook een beetje in Diablo 2. Je speelt het uiteindelijk niet echt om het verhaal of de karakterontwikkelingen of zo. Ik vind het vooral een spel om er even lekker op los te hakken of knallen en voor de lol te levelen en je karakter uit te bouwen met betere skills en gear. Je levelt online veel en veel sneller en je kunt betere gear krijgen door te ruilen.

Wat betreft je Battlenet-account, weet je zeker dat deze echt gehackt is? Als je hem nooit hebt gebruikt zie ik het nut van hacken niet echt, en ik denk ook niet dat ze je kunnen hacken zonder dat je een of ander spoor achterlaat. Was de boel niet gewoon verlopen? Misschien heb je het echt puur over je account zelf, maar je characters moet je vervelend genoeg actief houden door om de zoveel tijd in te loggen. Als je een nieuwe character hebt aangemaakt moet je er sowieso eerst 2 uur in 10 dagen mee spelen voordat hij echt actief is. Daarna moet je er elke 3 maanden op inloggen om hem actief te houden.

Hmm die regel van steeds om de zoveel tijd online zijn wist ik tot gisteren niet, maar kreeg om de maand een bericht van Blizzard..dat ik zou proberen mijn account te verkopen??..dus nu is ie weg.

Maar mij boeit het echt niet zo, SP met deze RPG is voor mij al fantastisch genoeg.
Wel tof dat jij online alles uit de kan haalt omtrent Diablo.

avatar van Thomas83
Hmm als je dat soort mailtjes heb gekregen zal je wel gehackt zijn inderdaad. Beetje raar als je nooit je account hebt gebruikt. Vraag me af hoe ze dat dan voor elkaar hebben gekregen.
Ken je trouwens het programma Hero Editor? Daarmee kun je alles aanpassen aan je characters etc. Als je bijvoorbeeld eens wilt zien hoe het is om op level 99 te zitten of een bepaalde build wilt testen is het leuk om een beetje mee aan te rommelen.

misterwhite
Ik had al zoveel goeds gehoord over deze game, bijna niks anders dan lof. En de vrijdag hadden ze mij dan overgehaald voor Diablo 2 eens te spelen. Ik begon er toen ook die avond mee en ik moet toegeven, het speelt wel erg leuk. Het mag er dan wel grafisch gedateerd uitzien maar dan doet mij opzich niets. Spellen zoals FF VII en BG II zien er grafisch ook niet erg mooi uit maar daar draait het net zoals Diablo 2 om de gameplay. Ook de sfeer bij Diablo 2 zat al meteen goed, de muziek is mooi bijpassend en dan de regen die vaak valt en ook nog de nacht, het geeft wel iets. Ik ben nog totaal niet ver maar wel helemaal al verkocht.

avatar van killer13
een van de weinige games die ik ooit op de pc heb gespeelt. ik haat games spelen op een pc, maar dit huzarenwerkje is gewoonweg fenomenaal. snel diablo 3 maar eens in huis halen

avatar van thoyouknow1980
Klik klik klik en het liefst een beetje quik
Helemaal eens met killer13
Super verslavend,actievol,en vooral ook sfeervol.
Neem die prachtige muziek in tristram die is betoverend mooi
Al met al heb ik zeer genoten van deze ultieme Dungeon Crawler

Is er eigenlijk iemand die de pas herwerkte versie in huis heeft gehaald en gespeeld? En dan bedoel ik niet een linkje naar een of ander nietszeggend gamespot artikel of IGN, maar hem ook echt vast gehad heeft en zelf getest?

avatar van Mithrandir
Ik ben de Remaster nu aan het gamen Sinner ben alleen nog niet zover, heb net Deckard Cain uit Tristram bevrijd. Maar de game speelt tof weg, doet niet onder aan het origineel, beter gezegd, het voelt en speelt als de authentieke Diablo II alleen in een grafisch en cosmetische geupgrade jasje. Alleen jammer is dat de Amazon een lelijk gedrocht is geworden...doet de originele Amazon geen eer aan. Maar zeer de moeite waard en als bonus worden vele oude klassieke Mods geupgrade voor deze Diablo II Remaster = win/win!!!

Ik moet inderdaad zeggen dat ondanks de leeftijd (23 jaar!) het spel nog best goed mee kan, zowel in grafische zin als qua gameplay. Ik heb er nu een paar uurtjes inzitten (ook weer hier - wat korte sessies tussendoor - want ook de Diablo reeks leent zich perfect voor zowel 'heel even' als voor 'een stuk langer') en dankzij een paar upgrades op visueel en gameplay gebied blijft het lekker weggamen. Er zijn dan wel modernere en betere dungeoncrawlers, maar toch blijft dit (en blijkt ook waarom) dit een klassiekertje is.

En dat (inclusief de DLC en Diablo III) voor maar 20 euro. Eigenlijk te gek voor woorden.

Overigens speel ik dit wel het liefst in handheld mode, hoewel het ook gewoon op 'groot scherm' het er best degelijk uitziet. (De Switch versie dus)