Medal of Honor: Rising Sun (2003)

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Electronic Arts

08.15u, plotseling word je wakker en ineens probeer je de verwoestende aanval op Pearl Harbor te overleven... Na Pearl Harbor vecht je je weg door de jungle van Guandalcanal naar de straten van Singapore. Strijd samen tegen de Japanners in een teamspel voor twee spelers, of vecht zij aan zij met bikkelharde Geallieerde of Japanse soldaten in de online oorlogvoering.

avatar van HiLL
Dit was volgens mij de kortste Medal of Honor en zo'n beetje de makkelijkste.

avatar van Timmy757
Maar wel erg vermakelijk, 4*.

Inderdaad erg gemakkelijk. Volgens mij in een uurtje of 6 uitgespeeld in 2P mode.

feeder
Ik heb me wonder boven wonder uren geamuseerd met de multiplayer mode. Goeie game.

avatar van martinstegenga
Maar wel één van de vermakelijkste vond ik HiLL
Ik geef dit spel 4.5 Sterren omdat het mn eerste game op de Ps2 was. Heb me hier uren mee vermaakt, de sp stuk of 4/5 keer uitgespeeld, maar ook veel de multiplayer gespeeld en denk dat ik hem straks nog maar eens ga spelen
Echt goed spel, alleen mogen de graphics op de Ps2 wel wat beter....

avatar van oliver
zeer leuk inderdaad, de 2 speler mode is zeer leuk en cooperatief wat natuurlijk heel goed is, aleen jammer dat je niet te ver van elkaar weg man, dan wordt je manneke opeens 10 meter verschoven, zeer irritant

Ik heb hem zelf ook al een paar keer uitgespeeld.
Ik heb samen met een goeie vriend van mij de 2 spelermode uitgespeeld.
We hadden zoals je al zij last van het feit dat je niet te ver uit elkaar mag lopen.
Zelf vind ik het spionage level: Singapore het leukst.
Een 3.5

avatar van Bart Tönjann
Behoorlijk slap deel in de MOH reeks.

avatar van martinstegenga
Mmm, vind ik juist niet. Vergeleken bij Frontline vind ik deze juist beter, maar waarom vind jij deze dan zo slap?

avatar van Bart Tönjann
Behoorlijk kort, maar ook eigenlijk een beetje persoonlijk: Ik vind het leuker om in Europa tegen de duitsers te vechten. Daarom verhoog ik me cijfer naar 3.5, want 2,0 is idd wel erg weinig. Toch blijf ik deze het minst vinden, Frontline had ik meer plezier aan.

avatar van martinstegenga
Hehe dankje voor opkrikken van je stem
Tja het is inderdaad wel anders, in Europa. Ik vind het met die Jappen namelijk wel leuk, mooie gebieden zoals in de Jungle enz. maar ook dat ze gewoon echt anders zijn als de Duitsers.

avatar van A.V
A.V
Idd wel een vermakelijk spel hoewel ik niet goed weet of ik deze wel leuker vind dan Frontline.
Ik heb me in elk geval een breuk gezocht naar al die bonusdoelen en die filmrollen. Ook al heb ik dan niet alles gevonden en ik nog steeds niet weet hoe ik die filmrol te pakken moet krijgen in Pearl Harbor die je wel kan zien liggen maar je kan er gewoonweg niet bij Erg irritant. Maar de verhaallijn vond ik in elk geval wel leuk met Major Bromley die overal weer lijkt op te duiken.

avatar van Jorge-E
A.V schreef:

Is dat binnenin het schip waneer je juist de brandblusser hebt en je iemand om hulp hoort schreewen? Dan moet je gewoon het voor in de deuropening blussen, eventueel de marinier redden en dan kun je er bij.

Idd... Piece of cookies

avatar van A.V
A.V
Jorge-E schreef:

Nee die heb ik inderdaad wel gepakt ja Nee ik bedoel die andere. Die kun je ook zien liggen maar daar kan ik niet bij. Please Help

avatar van Jorge-E
A.V schreef:

Die andere heb ik ook nooit gevonden geloof ik. Zoek anders een walkthroug.

avatar van oliver
in een van de andere missies in de jungle, waar je gevangen soldaten moet bevrijden ligt er onder 1 van de gebouwen een mashette, pak die op, save game, en speel pearl harbor opnieuw

Relax
Leuke tijden aan beleefd met 2 spelers en 1 speler.
1 speler was bij de 3de level geloof ik nogal moeilijk.. je was eindelijk op land en moest allemaal mensen afknallen en toen was ik de weg kwijt...

Het ziet er wel allemaal scherp en goed uit, leuke game, weer is wat anders dan altijd in die grauwe werelden van Nederland en Duitsland.

avatar van VengefulSpartan
jammer dat het zo kort is

avatar van leroy*
De singleplayer vond ik zeer saai en kort, maar de multyplayer was super volgens mij heb ik nog nooit zoveel uren multyplayer gespeeld dan bij deze game, met vrienden 4 player mode ik vond het geweldig ik was ook nog niet zoveel andere games gewend maarja

VengefulSpartan schreef:
jammer dat het zo kort is

en zo simpel.

heb me goed geamuseerd (en nu soms nog) met de multiplayer mode echt goed dat je nog een team hebt en dat je tegen een ander team kunt vechten, jammer dat dat niet trugkwam in european assault

avatar van 7higer7
vond het een erg matige game
vond frontline beter en mooier
vond pearl harbor het leukste gedeelte van de game

In princiepe een complicatie van de grootste slagen in WOII Pearl Harbor, Bridge on the Rivier Kwai enz.

Dit is echt een zalig spel! Fijne missies, niet te moeilijk (ben namelijk niet zo'n ervaren gamer ) Maar het fijnste aan deze editie is toch wel de Multiplayer. Urenlang speel ik met mijn kameraad dit spel, wij 2 samen tegen max.6 jappaners, echt lachen! En ook het feit dat je de missies samen kunt spelen is erg goed gedaan! Een mooie 4!

Mooie muziek van Michael Giacchino als ik me niet vergis...

avatar van Barcel
Ik vind dat spel inderdaad ook zo kort.. maar heb me echt super vermaakt. Vooral zijn Japanners erg grappig als je ze schiet. Ik heb hem in één avond uitgespeeld met mijn broer. We vonden het allemaal geweldig en hij staat zeker in mijn top 10! Wat ik erg jammer vind is dat het spel erg kort is, wat jullie ook zeiden.

avatar van desteven007
De multi player vond ik zeer fijn, veel plaatsen om je te verstoppen leuke wapens.

Heb deze samen met Frontline en European Assault in een box gekocht. European Assault vind ik de beste van de drie, en heb ik inmiddels de meeste uurtjes in zitten (heb niet zo heel veel tijd om te gamen, dus het kan gerust een half jaar duren voordat ik een game uitgespeeld heb...), maar deze Rising Sun is ook erg ok.

Het duurt eventjes voordat ik echt in het spel zat, en momenteel ben ik nog bezig met de Fall of the Fillipines, maar het is best ok. Leuke omgeving, een goed sniper geweer om die Jappen van de daken te knallen.
Wat me tegenvalt, is dat je niet net als in European Assault verschillende medpacks kunt verzamelen en gebruiken wanneer je ze echt nodig hebt. Nu kom ik ze constant tegen behalve als je ze echt nodig hebt.
Het is slim on je spel te saven zodra je een 'save point' hebt gevonden. Dat scheelde mij in elk geval de nodige frustratie.

Al met al, net als European Assault, 4 sterren.
Frontline ben ik nog zo weg van, maar met de huidige MoH-verslavingsgraad sluit ik niet uit dat ook dat spel de nodige uren gaat draaien.

avatar van ps3me
Hier nog wel de allermeeste lol aan gehad.

Mooie graphics en lekkere missies, ook erg leuke wapens en voor de verandering is het erg leuk om tegen Jappen te vechten .

Heb dit spel dagen lang gespeeld en deden er ook lekker lang over omdat we ongeveer 8 á 9 waren en toch uitgespeeld gekregen.
De Multiplayer mode om samen missies te doen is helemaal toppie.