Medal of Honor: Rising Sun (2003)

Nintendo GameCube / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Electronic Arts

08.15u, plotseling word je wakker en ineens probeer je de verwoestende aanval op Pearl Harbor te overleven... Na Pearl Harbor vecht je je weg door de jungle van Guandalcanal naar de straten van Singapore. Strijd samen tegen de Japanners in een teamspel voor twee spelers, of vecht zij aan zij met bikkelharde Geallieerde of Japanse soldaten in de online oorlogvoering.

Deze wist mij op geen enkel vlak te overtuigen. In het vliegdekschip
dacht ik dat hij het heel goed zou doen bij mij. Maar zodra de val van de Fillipijnen begint verlies ik meteen mijn intresse voor deze medal of honor...(of het komt dat ik moest wennen dat het geen WOII shooter in europa is).
Dit spel heeft nadat ik hem voor drie kwart heb uitgespeeld, de hele tijd onderaan de shooterstapel gelegen.

avatar van Barcel
Ik heb Medal of Honor: Rising Sun nog een keer uitgespeeld en heb er meteen spijt van dat ik hem een 4,5 heb gegeven want ik zou hem wel tien maal tien cijfer willen geven. Deze geweldige spel heeft me het gevoel die je in een veldslag in een land staat dat je makkelijk kunt zien dat het een land met veel oerwouden is.

De graphics zijn wel mooi, zeker voor de XBOX. De Japanners zijn wel lekker agressief, dat vind ik zo heerlijk aan Medal of Honor: Rising Sun. De sfeer tussen mijn landgenoten heeft me echt overtuigd dat ze ook echt voor elkaar zijn. Perfect.

Er is wel een (superkleine) nadeel: korte speeltijd. Maar dat vind ik niet zo erg want de eerste keer die ik Medal of Honor: Rising Sun heb gespeeld was wel drie jaar geleden samen met mijn broer, we hebben de hele avond en een paar uurtjes in de volgende dag (ochtend) flink gegamed en uitgespeeld. Zo super hoe we met elkaar gingen praten hoe we het moeten aanpakken enz. Nooit te vergeten.

Medal of Honor: Rising Sun heeft van mij echt een dikke 5 verdiend, ik heb er echt super van genoten. Topspel, dikke respect en natuurlijk een superdikke 5. Ook heeft het geweldige spel een plekje in mijn top 10 verdiend.

avatar van ps3me
Barcel schreef:

Heb ik ook gedaan, maar dan met een vriend van mij, ook altijd tussen de middag en na school dit spel bijna opgespeeld zo lang hebben wij ons ermee vermaakt, echt 100x opnieuw de co-op mode gedaan en het bleef goed, 1 van ons ging vooruit e de andere dekking geven etc. prachtig gewoon. Echt een topper!

speelde vroeger dit spel met een vriend 5 keer uit ofso
toen was het nog wel leuk

0,5
.de sfeer is bij momenten nog zeer goed en dankzij de multiplayer wordt dit spel nog een beetje gered. Maar die graphics, de AI en de levelstructuren zijn echt huilen met de pet op

avatar van gamer for life
iets minder dan frontline , maar zeker niet slecht . de zelfde en zeer goede sfeer van frontline is hier echt terug te vinden . de missies zijn leuk maar wel kort , en dat is de game zelf ook , op 1 dag heb je het zeker uitgespeeld , en als je alle collectables wilt vinden , misschien op 2 dagen . de laaste missie was goed , maar eindigde ofwel 1 : heel raar , ofwel 2 : dat er een vervolg op zou moeten komen . en die hebben we tot nu toe nog altijd niet gezien , en dat vindt ik wel spijtig , want een vervolg hierop zou wel leuk zijn , maar zou nu voor teveel verschillen zorgen , kwa uiterlijk en gameplay . vondt hem leuk en fijn om te spelen , en kan maar 1 ding zeggen hier over , "they don't make 'm like this anymore"

avatar van Ruud007
Haha, ik en mijn broer kwamen (en misschien nog komen) nooit verder dan dat level in de jungle. We konden onmogelijk dat vliegveld vinden. Echt zo kut. Ik had graag verder willen komen, want toen hebben we er best veel plezier van gehad. We moesten altijd lachen om het figuur Spinelli.

avatar van JustinW
Minder als earopean assault maar nog steed een goede game, lekker knallen vooral de Co-op mode speelde ik veel.

avatar van van duijn
Vond het er een beetje lelijk uitzien. Frontline is al wat ouder en ziet er toch veel beter uit. Maar de multiplayer is in deze game ook erg leuk.

avatar van Griekse God.
Briljant openingslevel, rest was ehm, waardeloos. Multiplayer was wel leuk, offline met z'n 2en skirmishen is ondergewaardeerd.

avatar van COD_PRO88
Ik kocht deze game na dat ik frontlines grijs gespeeld had, maar deze game viel me heel erg tegen.

Vergeleken met frontlines (4*) vond ik deze game heel erg matig daarom een spijtige 2.5*

1,0
Nadat ik European Assault met plezier uitgespeeld hebt wou ik deze Rising Sun toch de kans geven. Ik kocht deze voor een tientje. Allereerst vind ik het wel leuk dat dit deeltje buiten Europa plaatsvind, dat is enigzins orgineel. Grafisch is hij heel verouderd (kan je de game niet helemaal kwalijk nemen, maar dit is ps1 kwaliteit) daarnaast stelde de ai heel erg teleur, zo waren er situatie dat ik vlak voor zo'n Japanner mijn wapens kon herladen, zonder dat er maar een kogel in de buurt kwam van mij. en dat vond ik ook zwak. Daarnaast vond ik hem totaal niet leuk om te spelen, en zitten er veels te veel bugs in het spel. Jammer dat deze zo erg teleursteld na een heel goed European assault game. Helaas de MOH reeks onwaardig:( zonde !

1,5
ik had medal of honor european assault met veel plezier uitgespeeld dus ik dacht laat ik medal of honor rising sun is in me ps2 doen, heb tot de dag van vandaag nog steeds trauma's van dit spel, wat is dit bagger, de ai is heel zwak, de graphics stellen helemaal niks voor, ik weet het, het spel is verouders, maar dit ligt zwaar onder het niveau van de ps2, het is totaal niet leuk om te spelen, ik ben ook nog een wat duisterder level tegen gekomen, het was zo donker dat ik niet eens zag waar ik heenliep, ook vind ik het storend dat het spel lange laad tijden kent, en je kan niet richten en lopen tergelijk, dit neem ik het spel niet kwalijk omdat het een oud spel is, al met al een dikke onvoldoende!

Ik vind het een leuke game alleen in het donker in de jungle vond ik niet goed. En ik kom niet verder in dit spel want op de een of andere manier gaat in het hotel de deur naar de keuken niet open. Vreemd

avatar van Mitchel
Mijn favoriete oorlog game. Heb dit spel aardig vaak uitgespeeld toen der tijd.

4 sterren!

avatar van Duke Nukem
Na Medal of Honor Frontline brengt Medal of Honor Rising Sun ons voor de verandering naar compleet nieuwe streken (Singapore, Burma, Thailand, de Philippijnen). De missies zijn nog steeds erg lineair en de levels zijn minder interessant dan in de voorganger MOH Frontline. Ook vind ik de graphics minder aantrekkelijk.

Maar het spel heeft een groot voordeel: een split-screen co-op mode, alsook een deathmatch mode en een online multi-player mode! Die laatste is nu weliswaar niet meer bruikbaar, maar toch wat een service die de gamers werd geboden.

Tijdens verschillende missies in de single player campagne kan je als een team spelen met je computerbestuurde squadmates, maar meestal staan ze her en der verspreid te wachten totdat jij het initiatief neemt. Ik zag hen zelfs meerdere keren ergens in vastzitten of tegen muren aanlopen.