Ni No Kuni: Wrath of the White Witch (2010)

Alternatieve titels: Ni no Kuni | Ni no Kuni: Shikkoku no Madōshi | Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered

Nintendo DS / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Level-5 en Studio Ghibli
Uitgegeven door Level-5 en Bandai Namco

Je speelt als Oliver, een 13-jarige jongen, van wie de moeder plotseling overlijdt. Het knuffeldier dat zij ooit aan Oliver gaf, blijkt een soort fee te zijn die aan Oliver een boek geeft, waarmee hij kan reizen tussen de echte wereld en een alternatieve realiteit, genaamd Ninokuni. Daar zou hij misschien zijn moeder weer tot leven kunnen wekken.

avatar van jirachi04
Zou misschien wel de Ko: Soundtrack kunnen winnen. Een van de betere die ik gehoord heb.

avatar van LimeLou
Goed te horen dat je 't ook mooi vind

avatar van nfl8tble
Studio Ghibli, zot zot zot. Ik ga het sowieso direct kopen.

avatar van LimeLou
Mooie nieuwe poster ook...

PAL versie komt in Q1 2013. Dat gaat nog even duren...

avatar van LimeLou
Jammer, ja. Maarja, er zijn nog genoeg andere goede games at the moment

avatar van nfl8tble
Kut das wel erg lang. Maar ja idd zoals LimeLou zegt, nog andere goede games dit moment en om naar uit te kijken.

avatar van Princess Piranha
Ai... dus de DS versie is compleet van de baan? Jammer...
(Ook niet stiekem 3DS? )

kiriyama
Ben wel blij met de delay. Heb nog erg veel spellen liggen, dus een RPG komt er dan wat moeilijk tussen.

avatar van Tsjo-Wi
Ben allang blij dat hij uberhaupt naar Europa komt..

Engelse trailer. Dit ziet er prachtig uit, het wachten wordt er zo niet makkelijker op.

Inderdaad een fantastische trailer

avatar van Onderhond
Ik mag hopen dat de originele dub er in ieder geval nog bijzit ... in deze vorm lijkt het mij amper te spelen. Nu is dat bij een 3DS spel niet zo belangrijk (Tales of Earthsea), daar staat het geluid toch vaak af, maar voor een echt console game vind ik het onaanvaardbaar.

kiriyama
Ik kan me niet voorstellen dat er geen optie is om de originele dub te spelen. In veel andere RPG's die hier uitkomen (Lost Odyssey, Valkyria Chronicles) gewoon in en uit te schakelen in het menu. Zou wel een domper zijn mocht het inderdaad enkel Engelse stemmen hebben.

avatar van Onderhond
Vond het erg jammer bij Tales of Earthsea, want zelfs als het kan laat ik de muziek volledig afstaan. Vind het niet om aan te horen (is ook nog wel een extreem slechte dub, maar toch). Bij Xenoblades (Wii) stond de Japanse dub er gelukkig wel op.

Namco heeft al aangegeven dat de Japanse stemmen als extra optie naast de dub aanwezig zullen zijn. Het is ook eerder vanzelfsprekend bij PS3 en 360 RPG's dat de originele track aanwezig is, dan dat deze niet aanwezig is.

Al is Tales of Graces f voor de PS3 dan wel weer een uitzondering, die is ook uitgegeven door Namco...

25 januari nu bevestigd als releasedatum.

avatar van LimeLou
Net na mijn verjaardag Booyah!

Een complete flop in Japan aan de kassa ondanks de goede reviews van de media.

avatar van LimeLou
Vreemd! Je zou denken met een combinatie als Studio Ghibli en Level 5 (de ontwikkelaar van de mega-geliefde Dragon Quest games in Japan) je heel wat kan verkopen.

avatar van Princess Piranha
Een flop? Dat had ik ook niet verwacht. (DS release hier nog altijd niet denk ik?)

Zo lang het spel maar in Europa uitkomt, dan kunnen wij er alsnog een hit van maken!

Europa krijgt de Wizard's Edition met het Spellbook welke ook bij de Japanse DS versie zat, pluche 'Drippy' en DLC spul. Ziet er wel stijlvol uit, maar een CD met de soundtrack had er best bij gemogen.

kiriyama
Sinds Woensdag is de demo uit op PSN. Ik weet nu wel zeker dat ik hem niet ga kopen. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar de gevechten zijn echt te saai om er 40 uur of langer in te steken. Enkel voor de echte diehards denk ik. Ik hoop maar gewoon dat Ghibli er een animatie film van maakt.

avatar van Vincentvalentine
Nog ong 6 weken voordat hij uitkomt. Wachten duurt altijd lang. Ik wil em nu al!

Ik heb nog wel genoeg andere spellen om de tijd te vullen, maar dit spel zou wel goed bij de kerst-periode passen...

SvV_Ying
Vandaag binnengekregen om een review te schrijven, geleverd met een soort van bijbel waar alles over de game instaat. Volgens mij ook te krijgen bij de speciale editie. Ben benieuwd!

avatar van threeohthree
Ben zeer benieuwd naar je bevindingen. De (gameplay) trailers zien er in ieder geval erg frivool uit.

avatar van ancientTom
Een eerste impressie SvV_Ying?

SvV_Ying
Vanwege de feestdagen nog niet veel kunnen spelen, kan nog niet veel over de gameplay zeggen, maar de stijl is fantastisch. Elke scene lijkt wel een schilderij, een decor waar Oliver zich verplaatst. Ook is er best wel wat scherpe en snelle humor in de dialogen. Kan vanaf vandaag meer spelen, dus kan ik snel wat zeggen over de gameplay.