Ni No Kuni: Wrath of the White Witch (2010)

Alternatieve titels: Ni no Kuni | Ni no Kuni: Shikkoku no Madōshi | Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered

Nintendo DS / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Level-5 en Studio Ghibli
Uitgegeven door Level-5 en Bandai Namco

Je speelt als Oliver, een 13-jarige jongen, van wie de moeder plotseling overlijdt. Het knuffeldier dat zij ooit aan Oliver gaf, blijkt een soort fee te zijn die aan Oliver een boek geeft, waarmee hij kan reizen tussen de echte wereld en een alternatieve realiteit, genaamd Ninokuni. Daar zou hij misschien zijn moeder weer tot leven kunnen wekken.

Ik heb deze in huis gehaald voor de PS3. Er wordt mij verteld dat dit de beste JRPG is op dit moment.

Dat kan ik volledig beamen!

avatar van Onderhond
Lijkt me sterk als deze kan tippen aan Xenoblades! Al zou ik hem wel graag eens spelen.

Xenoblades is ook al een paar jaar ouder, dus niet direct van 'dit' moment, en trouwens ook niet op de PS3 te spelen. Desondanks zou je wel eens gelijk kunnen hebben, en zo staat Xenoblades al lang op mijn "te spelen"-lijst.

avatar van Onderhond
Komt uit hetzelfde jaar hoor
Maar uiteraard niet op de PS3.

kiriyama
Uit hetzelfde jaar, maar hij is hier wel veel later uitgekomen.

Ok, is maar mierengeneuk, het belangrijkste punt: welke is de beste JRPG van deze console generatie? Hebben we daar een topic van?

avatar van SilverGun
Persona 4 Golden voor de Vita, zonder twijfel.

Ok, nu zijn we erg off-topic, maar P4 is oorspronkelijk op de PS2 uitgekomen en al een beetje ouder dus.

avatar van SilverGun
Golden is een grondige remake en ondanks dat Ni No Kuni van dit jaar is, is Golden qua ambities en ideeën veel minder stoffig en traditioneel. Serieuze must-have voor een ieder die ook maar iets kan met een JRPG. Maar inderdaad off topic.

avatar van Marcellussss
Tijdelijk maar €7 op PSN!

Super deal! Iedereen die Ghibli en (J)RPG's kan smaken en dit spel nog niet heeft: TOEHAPPEN!

avatar van Marcellussss
Dit is tevens ook de perfecte instap voor mensen die ooit een JRPG willen uitproberen; helemaal i.c.m. deze prijs. Vriend van me heeft bijvoorbeeld een hekel aan de typische anime stijl, maar vond de visuals hier geweldig. Daarnaast word de game ook (ietwat overdreven) uitvoerig uitgelegd en is hij zodoende veel toegankelijker dan andere games uit het genre.

Ook liefhebbers van Pokémon moeten dit niet aan zich voorbij laten gaan. Vind deze zelfs véél beter dan de Pokémon games van de laatste jaren.

Wat die prijs betreft, de komende tijd is het spel 4,99 in de Playstation Store. Dat maakt de overweging nog een stuk gemakkelijker!

Ben je niet afgenegen van een van volgende dingen: RPG, Ghibli, Dragon Quest, Pokemon, sprookjes, Level 5 (en ook wel grinden). Dan zeg ik toehappen!!

avatar van Princess Piranha
Er is een deel 2 onthuld vandaag!!! Helaas voor mij Playstation exclusive.:P

O, super nieuws, nice! Gelukkig heb ik wel een PS4.

avatar van Marcellussss
Mooi dat het een nieuwe verhaallijn met nieuwe personages zal kennen. Niets tegen Oliver en Drippy, maar het einde sloot hun verhaal prima af imo.

Jammer dat Nintendo de game weer full priced op de markt zet.

Zit er nog een verschill tussen de PS4 en de Switch versie? Ik heb het idee dat de Switch gewoon het orgineel is en de PS4 een remaster

Rujar schreef:
Jammer dat Nintendo de game weer full priced op de markt zet.

Switch versie is een ps3 port (720p / 30 fps) maar draait soepel. Remaster heeft ook niet veel om het lijf behalve dat de resolutie en framerates zijn opgekrikt.

Alle DLC's zijn er wel aan toegevoegd, dus volgens mij ben je hier wel 140+ uur mee bezig. Hoop dat het de tand des stijd een beetje doorstaat.

Ik heb dit nog nooit gespeeld. Afgaande op wat ik gezien/gehoord heb is dit echt keihard iets voor mij. Toch binnenkort maar eens aanschaffen dan.

Ik ben zelf 3 uur onderweg en had even mijn twijfels over de gameplay, maar nu het palet van aanval/spells/familiars uitbreid zit ik er wel meer in.

Ik speel de game dus op de Switch in handheld mode en het ziet er echt nog goed uit. Switch kent geen remasterd versie en ik vraag mij af of dat ook nodig is (indien je deze op de TV speelt).

Rode Zomerzon schreef:
Zeker doen! Is een van de beste J-RPG's ooit in mijn ogen en nog een topje beter dan het vervolg.

Grovonion schreef:

Zullen we weer 'raad eens wie het in de kast heeft staan maar nog nooit heeft aangeraakt' spelen ?

Sinner schreef:

In dit geval moet ik je teleurstellen, hij heeft namelijk deze EN het vervolg helemaal platgespeeld. Bij de tweede zelfs bijna platinum.

Grovonion schreef:

Ik moet je teleurstellen ik had het ook hier over mezelf ?

right, tsik.

Grovonion schreef:

Komt in orde. De vraag is alleen: wanneer speel ik dit? Want ik heb de laatste maanden genoeg gekocht om me 2 jaar bezig te houden denk ik

Rode Zomerzon schreef:
Valt mee, de games die ik nog moet spelen komen samen op nog 32.000 uren. Of ook wel de komende 22 jaar als ik elke dag 4 uur kan spelen, wat niet het geval is.

Wat een beetje overwhelming is het aantal familiars die ja kan vangen. Waar moet je nou in gaan investeren? Worden ze steeds sterker naar mate je verder komt in de game of zijn diegne die je in het begin al vangt ook al goed genoeg.