Ni No Kuni: Wrath of the White Witch (2010)

Alternatieve titels: Ni no Kuni | Ni no Kuni: Shikkoku no Madōshi | Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered

Nintendo DS / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Level-5 en Studio Ghibli
Uitgegeven door Level-5 en Bandai Namco

Je speelt als Oliver, een 13-jarige jongen, van wie de moeder plotseling overlijdt. Het knuffeldier dat zij ooit aan Oliver gaf, blijkt een soort fee te zijn die aan Oliver een boek geeft, waarmee hij kan reizen tussen de echte wereld en een alternatieve realiteit, genaamd Ninokuni. Daar zou hij misschien zijn moeder weer tot leven kunnen wekken.

Ik ben erg benieuwd naar dit spel. Trailer ziet er goed uit. De animatie wordt verzorgd door Studio Ghibli. Het spel komt overigens op nog een platform uit. Het laat zich raden dat dit waarschijnlijk de PSP zal zijn.

avatar van LimeLou
Ik heb veel hoge verwachtingen voor dit spel. Het is een jongensdroom waargekomen dat Level 5 (een van mijn favo underground-rpg ontwikkelaars) gaat samenwerken met Studio Ghibli, die mij al meer dan gemiddeld filmplezier hebben geleverd!
Het enige waar ik mee moet oppassen is hoe ik de DS van mijn broertje ga afpersen van hem, haha

... en het tweede platform is dus de Playstation 3: announcement trailer.

avatar van rpger
Ziet er goed uit, de cutscenes loopt vrijwel naadloos over in cell shaded gameplay. Maarja looks ain't everything de combat ziet er daarentegen weer erg inspiratieloos uit.

avatar van LimeLou
Moet de datum niet verschoven worden naar 2011? Volgens mij komt de game dit jaar niet meer uit

Als het goed is komt de DS versie in December in Japan uit. Voor ons zal het nog wel een jaartje duren, ja.

avatar van LimeLou
Kom op, jongens. Dit kan toch niet meer misgaan? Wat een fantastische stijl. Prachtige muziek, japanse games op hun best. Het ziet er uit als een Dragon Quest VIII van deze generatie

avatar van LimeLou
Ja, Level 5+Ghibli. Dit kan toch niet meer misgaan. Ik hoop dat deze game zo snel mogelijk naar Europa komt.

avatar van wo2-freak
Cool, een nintendo game die er ook voor de PS3 is. Eerste keer volgens mij? Ik zie het iig voor de eerste keer

De DS versie is van Nintendo en die van de PS3 is van Sony

kiriyama
Moeten ze niet apart worden toegevoegd? Enkel het verhaal schijnt hetzelfde te zijn.

Kijk hier verder wel erg naar uit. Level 5 is sterk en studio Ghibli gewoonweg geweldig! Vooral op de PS3 lijkt me dit een ervaring.

avatar van LimeLou
Ja ik vind het ook. Ze hebben zelfs aparte titels voor de PS3 én DS versie. PS3 ervaring lijkt me ook het beste, maar aangezien ik geen PS3 hebt en op de DS geanimeerde cutscenes in zitten van Studio Ghibli ga ik toch daarvoor.

kiriyama
Die cutscenes zitten volgens mij ook in de PS3 versie. Volgens mij hebben ze juist dankzij die cutscenes ervoor gezorgd dat hij ook naar de PS3 kwam.

kiriyama
Iemand hier nog iets over gehoord? Release datum?

avatar van LimeLou
Die is nog onbekend in het westen, in Japan is al een tijdje de DS versie uit.

kiriyama
Eindelijk! Had de hoop al bijna opgegeven.

avatar van LimeLou
Mooi zo Nu alleen een europese release. Anders importeer ik 'm gewoon.

avatar van Princess Piranha
Nog geen nieuws over de DS versie...?

Pastichio Rocker
Die trailer!

YouTube - ?PV????? ?????????LEVEL5 WORLD 2011 Ver.?

Ghibli + Joe Hisaishi = INSTA-WIN!

Joe Hisaishi

Gameplay ziet er wat oudbollig uit, maar toch blijf ik hier erg naar uit kijken. Cutscenes zien er weer heerlijk uit. Dat wezentje met die neuslantaarn ook.

avatar van LimeLou
Ik wist al dat Hisaishi er aan zou werken Ik kan m'n geluk niet op.

Edit: VERDOMME IK KAN NIET WACHTEN

avatar van jirachi04
Ik ken het gevoel met Uncharted 3 en Dead Space 3.

OT: Dit spel lijkt me ook wel leuk (hoop wel niet dat ik zit te huilen ; daar kan mijn ps3-controllor/DS niet tegen , denk ik) .En apart leuk wezentjes vooral die met de lantaarn door de kop.

avatar van LimeLou
Ja, en dan ook nog gemaakt met de hulp van een van de beste animatiestudio's ooit: Ghibli Fantastisch, fantastisch

avatar van jirachi04
En welke versie koop je dan nu? PS3(als je 'm eens gaat afstoffen; hij zit al 5 dagen stof aan het verzamelen ) of DS?
Ps3 lijkt me eerlijk gezegd mooier. Die stijl in groot beeld op je HD tv zien. Top.

avatar van LimeLou
PS3 ja, ik heb ook geen DS. De cutscenes geanimeerd door Ghibli (voor de DS versie) zoek ik later wel zelf op En tja, mijn PS3 gebruik ik niet echt veel, eerlijk gezegd

kiriyama
Van de DS versie is het toch ook nog niet zeker of hij in het Westen komt? Maar ik ga hoe dan ook voor de PS3. Ghibli in HD!

avatar van Princess Piranha
Nee helaas nog niet. Maar lieve lieve Namco Bandai, brengt u a.u.b. Ni No Kuni ook in Europa op DS uit!