Ni No Kuni: Wrath of the White Witch (2010)
Alternatieve titels: Ni no Kuni | Ni no Kuni: Shikkoku no Madōshi | Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered
Nintendo DS / PlayStation 3 / PlayStation 4 / PC / Nintendo Switch
RPG
single player
Ontwikkeld door Level-5 en Studio Ghibli
Uitgegeven door Level-5 en Bandai Namco
Je speelt als Oliver, een 13-jarige jongen, van wie de moeder plotseling overlijdt. Het knuffeldier dat zij ooit aan Oliver gaf, blijkt een soort fee te zijn die aan Oliver een boek geeft, waarmee hij kan reizen tussen de echte wereld en een alternatieve realiteit, genaamd Ninokuni. Daar zou hij misschien zijn moeder weer tot leven kunnen wekken.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=Xsu5dRJjQF4
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Straks na de endgame nog even kijken wat je allemaal nog kan doen. Battlesyteem verveelt op zich nog niet heel erg, maar voor een realtime battle systeem vind ik het nog vrij traag allemaal. Je loopt elkaar nog wel eens in de weg. Het swappen naar verschillende classes zijn een mooie vondst maar ook niet nieuw.
Ik vraag mij af wie zo gek is om de familiair maximaal te leven. Wat een grindfest is dat zeg.
Maar alles daar gelaten moet ik zeggen dat de game mij verder zeker wel kan bekoren. Blij dta ik hem zeker heb gespeeld. De game moet het vooral hebben van de sfeer en characters. Het verhaal kan er mee door en heeft weinig echte verassingen in petto. Ook het zoetsappige sausje en tergende oprekken van teksten mag traditioneel in het genre niet ontbrekende. Het had beter uit de verf gekomen als er ook veel meer gebruik zou worden gemaakt van animatie. Maar Oliver en Drippy zijn wel characters die je nog lang bij zullen blijven.
Ik vraag mij af wie zo gek is om de familiair maximaal te leven. Wat een grindfest is dat zeg.
Ik had het spel na een uur of 70 uit, en daarna nog 40 uren gestoken in het behalen van platinum. De enige keer dat ik zo zot geweest ben .
Ik had het spel na een uur of 70 uit, en daarna nog 40 uren gestoken in het behalen van platinum. De enige keer dat ik zo zot geweest ben .
Respect. Afhankelijk van wat er nog te doen is in na het uitspelen hou ik het gewoon bij mijn huidige familiars. Indien nodig zal ik nog wel op internet zoeken naar een lijstje met de beste familiars en die nog levelen.
Ik kan maar moeilijk wennen aan het battle systeem van deze game.
Zit nu een paar uur in de game maar vind het allemaal verwarrend werken.
Je vecht met familiars een soort pokemon,maar kan er maar 1 tegelijk gebruiken.
Ondertussen staat jouw karakter wel gewoon in het speelveld en kan geraakt worden...?
Kortom beetje vaag systeem dit...
Maar het verhaal,sfeer en de mooie beelden is waar ik nu nog voor blijf spelen
Alleen vraag me af hoe lang ik het nog volhoud als dit vecht systeem niet verbeterd of duidelijker word.
Maar we zullen zien...
Zoekende...
Ik kan maar moeilijk wennen aan het battle systeem van deze game.
Zit nu een paar uur in de game maar vind het allemaal verwarrend werken.
Je vecht met familiars een soort pokemon,maar kan er maar 1 tegelijk gebruiken.
Ondertussen staat jouw karakter wel gewoon in het speelveld en kan geraakt worden...?
Kortom beetje vaag systeem dit...
Maar het verhaal,sfeer en de mooie beelden is waar ik nu nog voor blijf spelen
Alleen vraag me af hoe lang ik het nog volhoud als dit vecht systeem niet verbeterd of duidelijker word.
Maar we zullen zien...
Ook paar dagen terug aan begonnen. Vind systeem vrij helder eigenlijk. Familiars ontspruiten uit je hart, daarom werk je met 1 HP/MP voorraad, die van jezelf... Echter, alle vaardigheden en armor gelden dan weer per wie aan het vechten is.
Vind de game echt een toonbeeld van opgeruimde menu's en logische vondsten. Zoals slappe beesten die voor je wegrennen zodat je niet grindt voor niks een ook dingen als optimaliseren van je wapenrusting, stempelkaarten voor side Quest, je wizard companion.. superslim en intuïtief gedaan vind ik!
.. superslim en intuïtief gedaan vind ik!
Enige irritante is momenteel de vertaling van Drippy. Ik ken genoeg Japans om te horen dat hij met een dialect spreekt, om dat ook ik de subs te verwerken vind ik vooral storend.
Enige irritante is momenteel de vertaling van Drippy. Ik ken genoeg Japans om te horen dat hij met een dialect spreekt, om dat ook ik de subs te verwerken vind ik vooral storend.
Dat zijn de subs van de Engelse dub waarin Drippy schots-achtig ofzo praat Was met Japanse dub begonnen maar was zo met de subs lezen bezig dat het afbreuk deed aan de ervaring voor mij. Toen geswitcht naar Engelse dub, die ik sws inferieur vind, maar toch goed genoeg om te wennen en niet storend te zijn
Doen ze tegenwoordig wel goed, de games die ik speel hebben altijd de verschillende dub opties.
Ik was nogal negatief over het gevecht systeem,en ben nog steeds niet helemaal overtuigd.
Maar het begint wel te wennen,het is gewoon pittig alles te managen in een gevecht.
Gelukkig krijg je na een paar uur spelen een fijne optie genaamd tactieken.
Hierdoor heb je veel meer rust in je gevechten,je zet de cpu dan gewoon op helen.
Dit werkt best goed en je hebt daardoor meer tijd tijdens gevechten om goede keuzes te kunnen maken.
Ervaar je dezelfde problemen als mij in het begin,dan zou ik dus gewoon even doorbijten.
Want het is het waard,wat een prachtige wereld hebben ze geschapen zeg.
De liefelijke beelden,het meeslepende en prachtig vertelde verhaal
Hier is met zo veel liefde aan gewerkt,ik houd dus nog vol en krijg er steeds meer zin in.
Deze game kan nog wel eens heeel hoog gaan scoren bij mij,review volgt nog.
Al zal dat zijn tijd duren zoals ik hierboven ergens lees ongeveer 100 uur..wat een vooruitzicht
- Ik merk dat ik de combi van real time en turn based vechten niet echt meer fijn vind. Ik heb het idee dat ik betere beslissingen kan maken als ik niet ook ondertussen alle actie in de gaten moet houden (wat wel van belang is omdat mijn teamies niet altijd heel slim doen en ik bij bosses moet zien wanneer bepaalde special attacks eraan zitten te komen). Ik word nu beloond/gestraft voor het tempo waarop ik door menu's kan knallen en ondertussen actie kan bekijken.
- De side quests worden wat ééndimensionaal. Om op level te blijven om door te kunnen met de main story moet je wel e.e.a doen...Dan wel sidequests, dan wel een uurtje grinden af en toe. Met de beperkte gametijd die ik tegenwoordig heb, kan ik daar echt niet meer van genieten.
Ik laat deze game nu even liggen en denk dat ik tzt verder ga in easy-mode om het verhaal te kunnen doorlopen. Want dat er een prachtige wereld is neergezet die oozet van charme en fantasie staat als een paal boven water!
Weet ook niet of ik al die familiars erg leuk vind, zeker niet omdat je bij het upgraden alle experience verliest die je tot dan al opgebouwd hebt. Leuk voor de echte collector, maar omdat het zo'n groot deel van de core gameplay uitmaakt stoort het mij een beetje.
Maar verder nog steeds supersfeervol!
De mix van realtime met turnbased werkt niet echt lekker.
De sidequests met dat deel je hart gedoe begin ik nu ook wel saai te vinden.
Maar ik speel nog verder,het vehaal en de beelden zijn het waard
Ik zit neem ik aan over de helft 50 uur ongeveer.
Heb nergens ook maar een vasthanger gehad.
Sterker nog dit is een van de meest stabiele rpg's die ik ooit gespeelt heb
Speel op de ps4 dus mischien is dat het verschil.
Over het saven,ik kan overal saven...vaag dus
Review volgt nog.
Ondertussen ben ik een uur of 40 bezig en zit ik bij de Sky Pirates. Vind het alleen wel érg makkelijk allemaal. Battles missen tactiek omdat droog aanvallen toch altijd werkt, zelfs bij de boss fights. Het maakt dat het verzamelen van familiars ook wat nutteloos is.
Zelden zo'n mooi afgewerkte rpg gespeeld.
Het is idd net een tekenfilm met ook een boeiend verhaal vond ik.
De sidequests zijn ook wel leuk,op dat deel je hart gedoe na.
Waar ik minder over te spreken ben is het vechtsysteem,al wen je daar uiteindelijk ook wel aan.
Het is gewoon een kwestie van smaak denk ik
Vind wel dat het spel vrij abrubt eindigd had daar ook iets meer van verwacht.
Deze review begint nu negatief te klinken,maar wees gerust het blijft een brute rpg die ik niet had willen missen❤
Ook echt de eerste keer dat er wat taktiek aan te pas komt, wat het extra lastig maakt, want zo'n eindbaas is niet meteen het juiste moment om te gaan experimenteren. Na een keertje of 3 is het gelukt, nu de post-game content er ook nog even doorjagen, maar voor een volledige 100% ga ik niet gaan denk ik.
Gisteren de eindbaas gehaald beetje vervelend dat het een redelijk lang gevecht is en het uiteindelijk het laatste kwart van deel 3 is waar het lastig wordt.
Komt allicht ook omdat ik verder geen enkele battle tactisch aan heb moeten pakken en ook m'n familiars eigenlijk nog steeds dezelfde waren als in het begin, toch had ik niet het gevoel de volledige controle te hebben over de eindbattle. Met name de vertraging op spells en zelfs items maakte het soms tot een gokspel.
Vond het een mooi spel, maar toch wat te basic om een echte hoogvlieger te zijn. Het is wel erg makkelijk allemaal, side quests zijn iets te eenvoudig en repetitief en erg groot is de map jammer genoeg ook niet. Valt trouwens ook wel op dat de Ghibli animatie vooral in het begin zat, verder in het spel is het toch vooral de game engine zelf die het werk moet doen. Gelukkig is die ook wel érg efficient.
Vervelend was het zeker niet, erg charmant voorla, maar kan zich niet meten met de betere RPGs die ik de laatste jaren gespeeld heb.
Van 60 euro nu naar 10 euro (digitaal) dit is het moment om in te stappen voor mij.
Ik ben benieuwd of het iets voor mij is, na de zoveelste (J)rpg die ik al gespeeld heb.
Daar zijn de Nintendo consoles altijd wel ruim in voor zien trouwens nog een week is deze actie geldig.
Hebben jullie nog goede tips? Zijn er ook dingen die je best kan negeren bijvoorbeeld? En ben ook benieuwd of het loont om veel rond te lopen tijdens een battle om zo aanvallen te ontwijken?
3 tips: Toko, Tokotokos en Tokotocolds
Zit je weer je Harry Potter Dvd collectie te bekijken?
Zit je weer je Harry Potter Dvd collectie te bekijken?
Maar nee, ik vind dit gewoon niet echt een goede game. In het begin is de artstyle geweldig en de animatiefilmpjes zijn prachtig. Het verhaal begint vrij heftig en lijkt met allerlei ondertonen echt iets neer te gaan zetten, maar het verzand al snel in een soort kindersprookje. Niet dat daar per se iets mis mee is, maar ik heb toch het gevoel een kinderspelletje te spelen. Dan zie je ineens tussendoor de genialiteit die een Dragon Quest of Pokemon kan bieden en dan speel je toch door, maar nee. Het is gewoon te stom.
Ik vind het vechtsysteem niet handig werken. Het is semi real-time, maar het is een heel gegoochel om in de menu's te kiezen wat je nodig hebt en tegelijkertijd de gezamenlijke levensbalk tussen je mannetje en beesten op orde te houden. Dan gaan je party members ook maar doen waar ze zin in hebben, ook al kun je wel wat tactics in stellen. Het verschil tussen mobs en bazen is bizar, maar wel doable.
Het moet het hebben van zijn charme, maar het is niet houdbaar. De quests zijn niet echt boeiend, de personages pakken ook niet echt. Het ergste is echter het eindeloos herhalen van daadwerkelijk alles.
"Je hebt deze spell vrijgespeeld. Je kunt daarmee harten helen door enthousiasme te schenken aan deze vrouw. Denk je ook niet dat ze dat nodig heeft om haar hart te helen?
Waarom moeten we haar hart helen?
Zodat ze weer enthousiast wordt. De spell die je hebt gekregen kun je gebruiken om haar hart te helen.
Ik ga haar weer beter maken met mijn enthousiasme spell. Daar zal ze zich beter door voelen.
Goed zo en dan kunnen we daarna door naar het paleis.
Het paleis? Wat moeten we daar ook alweer doen.
Ben je dat alweer vergeten? De vrouw die we hebben nu helen met enthousiasme kan dan met haar geheelde hart weer verder gaan.
Nu weet ik weer waarom we haar hart helen."
Ik overdrijf een klein beetje, maar dit gaat continue zo. Om gek van te worden helaas. Ik zie echt wel wat het had kunnen zijn, maar het is gewoon niet echt een goede game op de old school vibes en Studio Ghibli atmosfeer na.