God of War (2005)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony

De beruchte strijder in het Oude Griekenland staat op het punt zijn verstand te verliezen, waarbij hij wordt getergd door een overzadigbare zucht naar dood en verderf. Voor Kratos is er geen ontsnapping mogelijk: zijn ziel kan niet meer worden gered. Maar de zucht tot bloedvergieten zal ontaarden in één laatste confrontatie. Kratos moet het opnemen tegen zijn plaaggeest. Hij moet Ares, de Oorlogsgod verslaan.

Natan85
Ehm, de God of War collection (I & II in HD op de PS3) is al lang en breed verkrijgbaar, via webshops en uit het buitenland, maar toch. De stemmen zijn wel degelijk mogelijk dus

Dr. Salvador
Maar dan nog 0,5! , en Dantes Inferno alle drie op NR een, verdachter kan gewoon niet!

Natan85
Okè, daar ben ik het met je eens. Ik heb zelf niks met GoW, maar om het een 0,5 te geven...

Nee. Speel het gewoon niet. Maar als je DI op 1 hebt en GoW 0,5 geeft is dat idd heel erg verdacht

Dr. Salvador
Ik ben benieuwd wat ze GOW 3 wel niet geven!

avatar van Martijn
En alle 3 maar 1 keer online geweest en alle accounts zijn in dezelfde tijd aangemaakt, 2 ervan op dezelfde dag, en de hun toplijsten hebben bijzonder veel overeenkomsten. Maakt het alleen nog maar meer verdachter

avatar van wiiplayer
Ik ben er net aan begonnen. Wat een bruut spel is dit zeg!
Keihard rossen met die Blades of Chaos. Ik ben alleen dat wapen aan het trainen trouwens. Ik ben nu bij Anthen en ik moet die Oricle vinden.

Heeft dit spel een lang speelduur?

wiiplayer schreef:
Ik ben er net aan begonnen. Wat een bruut spel is dit zeg!

Heeft dit spel een lang speelduur?

best wel,duurt langer dan deel 3 in ieder geval.

maar wel op HARD spele he

Ow, ik zit nu op Normal

Doen jullie allemaal altijd hard?

Ow, ik zit nu op Normal

Doen jullie allemaal altijd hard?

hahaha nee joh normal is al genoeg,HARD gaat iets te ver man,hard speel je later wel een keer.

TOP spel,zeker als je voor het eerst speelt.

ciao

avatar van wiiplayer
Ja, ik ben nu bij Poseidons Challenge. Ik moet veel van die driekoppige beesten verslaan terwijl die kleine kut beesten ook nog aanvallen. Focking onmogelijk ofzo xD

shadowmaster100
hahahaha ik weet wat je bedoel

daarom ging ik over naar EASY,ik haat het als ik in een VETTE game vastzit.

daarom is god of war zo goed,PINLIJK maar toch BEVREDIGEND en SEXYYYYYYY

avatar van wiiplayer
Ja, ik zit nu ook in Easy. Enkel de kracht van de vijanden neemt wat af, dus dat maakt voor mij echt niet uit!

Bij mij kwam het door zo'n stuk dat je iemand in een kooi omhoog moest duwen terwijl er oneindig veel van die lui aanvallen. Dat is echt onmogelijk op Normal.

shadowmaster100
het is zeker een Pittig game,easy speelt gewoon lekker en is gewoon hetzelfde ervaring.

na deel 1 ook deel 2 spelen he,het wordt allleen maar beter

Easy, wat is dat nou? Zijn jullie nou gamers of wat? Gewoon op Normal spelen, easy mode is voor je kleine zusje.

Dr. Salvador
Haha, en GOW is ook nog niet eens de moeilijkste spel in zijn genre.

Dan is DMC, en Vooral NG een heel stuk moeilijker.

Maar ik vind GOW de beste Hack&Slash reeks

avatar van wiiplayer
Wat een keiharde Game! Sowieso de beste game die ik in tijden gespeeld heb. Griekenland in zijn oude, mytische jaren... wat zag het er geweldig uit zeg. Je rent er natuurlijk in rotvaart doorheen, waardoor je niet eens zoveel op alle details let, maar ik vond het er allemaal echt prachtig uit zien. Ook als je na gaat hoe groot de wereld van deze God of War wel niet is. Het verhaal van het spel is ook gewoon prachtig. Altijd als ik iets vreemd vond in het spel werd het later wel uitgelegd. Zoals:
-Waarom is zijn huid wit?
-Waarom kunnen die blades alle kanten op zonder dat ze loslaten.

Ik vond Kratos ook een erg mooi personage. Erg veel emoties zul je niet bij hem zien maar zijn levensverhaal word goed verteld en hij ziet er gewoon vet uit. Het hoogtepunt van het spel is ongetwijfeld de epische gevechten. Keihard rossen met de Blades of Chaos. Dat zwaard wat je later krijgt is ook erg fijn en volgens mij ook wat sterker. De Magie aanvallen zijn ook wel leuk.

Kort samengevat is dit gewoon een ultiem avontuur voor op je Playstation. Waarom krijgt deze toch niet het maximum aantal sterren? Omdat er gewoon een paar stukjes inzaten waarbij ik me dood heb zitten ergeren. Bijvoorbeeld dat omhoog klimmen op die draaiende buis met al die messen eraan. Ik was weer eens bijna bovenaan of je donderd al weer helemaal naar beneden. Het ergst vond ik het stuk waarbij je zo'n aap in een kooi naar boven moest duwen terwijl er allemaal van die vijanden aanvielen en die kooi steeds terug donderde. Die vijanden stopten ook nooit met komen. Ik speel een spel om vermaakt te worden, niet om chagerijnig te worden.

Maar goed, ik ga snel op zoek naar Deel 2!

Ben nu bezig met God mode. Wat een gekut zeg! 2 slagen en je bent dood

Ben nu net op het plein in Anthen.

avatar van Fietsflip
Heeft ook iemand anders het probleem dat het niet lukt om een save file te maken?
Alle andere spellen saven normaal, met spel niks aan de hand en memory card evenmin. Ik heb op het internet gelezen dat meerdere mensen dit probleem ervaren met gow en gow 2. Weet iemand hier iets op?
Desnoods speel ik wel aan één stuk door, hoe lang is het spel eigenlijk?

avatar van kaholiic
Je kan toch gewoon het spel opslaan bij die lichtgevende dingen. Moet je even opzoeken. Spel is zo'n 9 uur lang.

avatar van wiiplayer
Als je begint op het schip kom je ongeveer halveweger het eerste schip bij een Save Point. Of geeft ie een bepaalde melding?

Het spel is wel aardig lang, je zal je Playstation gewoon aan moeten houden. Desalnietemin is deze oplossing niet ideaal wanneer je ook nog andere games zou willen spelen ondertussen.

avatar van Fietsflip
wiiplayer schreef:

Ik had het wat beter moeten toelichten; als ik zo'n licht in stap en ik probeer te saven dan geeft hij al na een seconde een error melding. Na drie errors zegt hij dat er niet eens een memory card in zit. Ik heb ook verder gespeeld, maar bij de drie volgende savepoints gebeurt precies hetzelfde.

waarschijnlijk zal ik de playstation gewoon aan moeten laten. Dat ik andere spellen niet kan spelen is niet zo erg, ik doe toch niet zo veel met de ps2.

avatar van wiiplayer
Ik had dat ook een keer, die melding. Ik haalde de memory card er even uit, blies er in, en daarna deed ie het gewoon.

avatar van Jer0en
Eindelijk heb ik God of War ook eens uitgespeeld. Een game die volgens de vele één van de beste op de PS2 is. Die mening deel ik niet helemaal, maar ik snap waarom mensen dit kunnen vinden.

Voor een hack n' slash ben ik altijd wel in en dus ook voor GoW. En net zoals in een game als Devil May Cry kun je de meest brute en vooral bloederige moves uitvoeren. De god powers die je krijgt om erbij te gebruiken zijn ook bijzonder vermakelijk. Tijdens dit vechten vliegen de ledematen je om de oren en gutst het bloed alle kanten op. Als je er dan soms nog even een uiterst gewelddadige finishing move achteraan kan gooien geeft dit toch wel veel voldoening.

Toch vond ik het vechten gek genoeg niet het meest interessante aan GoW. Het beste was toch wel het verhaal in combinatie met perfecte voice acting. De hele Griekse mythologie komt zowat voorbij en dat zorgt ervoor dat de game er echt uitspringt. Ook de levels dragen hier bijzonder goed aan bij en zijn van een uitzonderlijk hoog niveau. Ik stond echt versteld van de underworld met alle doden die eindeloos naar beneden donderen terwijl Kratos zich weer een weg naar boven baant. De game is bij tijden echt enorm episch. Dat is iets dat je toch niet vaak in games tegenkomt.

De game was vaak behoorlijk lineair. Ik snap dat dit soort games nou eenmaal lineair zijn, maar iets minder had ook wel gemogen. Volg een bepaald pad, versla x aantal vijanden, puzzeltje en weer verder. Het werkt wel, maar soms hing het me wel een beetje de keel uit.

De beste PS2 game is het niet voor mij, maar de game is wel erg leuk. Op naar deeltje 2!

avatar van wiiplayer
Dit zou gewoon echt verfilmd moeten worden. Een krijger die het moet opnemen tegen een god. Dit spel heeft sowieso een geniaal verhaal.

avatar van kaholiic
Met Clash of the Titans zag je ookal Zeus. Met ze jaren 80' pakje. Groovy!

avatar van DylanVR
wat een super spel is dit!!! ik denk dat ik ongeveer in de helft zit en ik heb eigelijk al vanalles tegengekomen! wat het ook goed maakt is de variatie van tegenstanders, in andere games heb je er een stuk of 5 die je de hele game constant tegenkomt! Puzzels zijn ni echt supermoeilijk en dat is misschien het enigste minpuntje! Soundtrack vind ik ook goed, je komt echt in de battle sfeer te zitten, heb niveau direct op hard gezet en dit valt nog goed mee!

Dr. Salvador
Nog een stem en de game heeft 200 dikke stemmen!

Oh, en de game wordt nog vetter, vooral het eindgevecht!.
Vond alleen het woestijn level met de Sirens niet zo heel erg leuk

Dr. Salvador schreef:
Nog een stem en de game heeft 200 dikke stemmen!

Oh, en de game wordt nog vetter, vooral het eindgevecht!.
Vond alleen het woestijn level met de Sirens niet zo heel erg leuk

Wel erg origineel.

Dr. Salvador
Dat zeker maar de andere stuken in de game vond ik nog velle, en velle malen vetter! . Maar zeker origineel, dit deel heeft ook het meeste van de 3 delen echt dat avonturen gevoel, dat miste ik een heel klein beetje in GOW2 en vooral GOW3. Dat vond ik in dit deel zo ontzettend goed gedaan, dat echte avonturen gevoel.

GOW2 en GOW3 hebben de graphichs, en gameplay iets meer geperfectsioneerd, en ook iets meer afwisseling in vijanden, en gameplay misschien, maar deze vind ik nog steeds dat beste GOW gevoel hebben, en je joeg de hele game achter slechts één god aan, in GOW3 slacht je er een stuk of 6 af, om de 3 kwartier lijkt het wel, niet echt heel geloofwaardig meer, maar zeer vet en spektaculiar .

Ook vind ik in dit deel de zwem stukken zo mooi, echt heel ontspannend. Vooral in Pandoras tempel is het echt heel vet.

De tussenfilpjes zijn heel erg mooi, en lekker bloederig. De graphichs op de PS2 waren echt heel mooi, en geen screentearing iets dat deel 2 wel eens had.
Ook de soundtrack vind ik de beste in dit deel, en het verhaal is geniaal.

Als ik zo terug denk aan de game, vind ik dit deel misschien wel het leukst. Het is echt heel moeilijk vind ik, om slechts 1 favoriet uit te kiezen, omdat ze alledrie echt heel erg goed zijn!.

Soms heb je met bepaalde series dat er een deel is die echt matig is, en afsteekt van de rest, en soms heb je een deel dat er gewoon boven uit schiet. Maar hier zijn alle 3 de games eigenlijk even goed. Niet perfect, maar echt onvergetelijke games zeker, die ik alledrie met heel veel plezier speelde.

Het is gewoon heel moeilijk om er maar één als favoriet te kiezen, ik wil er gewoon 1 deel van in mijn top10, maar kan echt niet kiezen tussen de 3 games!

Trouwes is de GOW Collection al te koop, en hoeveel kost ie?

Alvast bedankt, misschien dat ook iemand mij kan helpen kiezen met het uitzoeken van een deel voor mijn top10!

kiriyama
GOW collection is al even uit en kost zo'n 35-40 euro.