God of War (2005)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony

De beruchte strijder in het Oude Griekenland staat op het punt zijn verstand te verliezen, waarbij hij wordt getergd door een overzadigbare zucht naar dood en verderf. Voor Kratos is er geen ontsnapping mogelijk: zijn ziel kan niet meer worden gered. Maar de zucht tot bloedvergieten zal ontaarden in één laatste confrontatie. Kratos moet het opnemen tegen zijn plaaggeest. Hij moet Ares, de Oorlogsgod verslaan.

avatar van Markies de Sade
Ik las wel vandaag dat Sony heeft bevestigd dat er een deel 3 komt. Dus moet ik deel 2 even snel uitspelen op moijn PS3. Zal dat werken?

avatar van Naomi Watts
Waar he bje dat gelezen noch Sony nog Jaffe heeft dat officieel aangekondigd.

Geen probleem. GoW 2 is compatible op de ps3.

avatar van Markies de Sade
Naomi Watts schreef:
Waar he bje dat gelezen noch Sony nog Jaffe heeft dat officieel aangekondigd.

Geen probleem. GoW 2 is compatible op de ps3.

Volgens mij loop jij wat achter,

God Of War 3 in ontwikkelin...

Sony bevestigd God Of War 3

God Of War 3 is in ontwikke...

God of War III officieel be...

Sony bevestigt God of War I...

God of War III komt officie...

God of War III Bevestigd

Genoeg bewijs lijkt mij...

avatar van Naomi Watts
Ik heb deze geluiden ook van verschillende kanten gehoord van verschillende third party sites die jij hier nu ook opsoms. Ik wil het van Sony horen, niet van third parties.

Bovendien is GoW totaal out of the question voor de echte GoW fans. Iedereen weet dat Jaffe God of War is! Zonder Jaffe, geen GoW 3 voor mij.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Officieel statement van Sony:

We can confirm that Cory Barlog, Game Director for God of War II, is leaving the SCEA Santa Monica Studio and we are grateful for his work and creative vision for the critically acclaimed God of War franchise. Moving forward, we are confident in the God of War team, as they are an extremely talented group of people that are passionate about the franchise and dedicated to creating even more epic content with God of War: Chains of Olympus for the PSP and God of War III for PS3.

Van GameSpy

avatar van Foetsj_NL
Oud nieuws dat het officieel is bekend gemaakt, al weer een paar weken geleden.

avatar van Tha)Sven
Ik zou deze game ontzettend graag willen spelen, samen met Okami en Shadow Of the Colussus. Ontzettend jammer dat ze alleen voor de PS zijn.

Foetsj_NL schreef:
Oud nieuws dat het officieel is bekend gemaakt, al weer een paar weken geleden.

Ik vroeg erom. Thanks BoordAppel.

Tha)Sven schreef:
Koop nu dan snel nog een PlayStation 2, die liggen nu in de winkels voor schandalig weinig geld.

Ik ben nog niet zo ver maar ik zit al vast.. Ik heb net die 2 watermonsters kunnen neerkrijgen die zo naast elkaar waren op da schip, maar die grotere daarboven hoe verslaat ge die? Want ik krijg die wel neer en duw dan rondje maar krijg die maar ni kapot.. Hoe moet da?

avatar van Tsjo-Wi
sudz schreef:

Hmm die is toch niet zo moeilijk? Je moet hem een paar keer meppen tot hij neervalt met zijn hoofd, en dan op rondje meppen zodat je hem tegen de mast aan knalt. Daarna herhaal je dit een paar keer (elke keer zie je de mast verder beschadigen) totdat de mast breekt. Daarna hoef je hem nog maar één keer neer te halen en op rondje te meppen om hem op gruwelijke wijze af te maken. Gewoon volhouden dus.

avatar van Tha)Sven
Iemand idee waar ik nog goedkoop deze game (s, dus ook Shadow Of The Colossus en Okami) plus PS 2 kan vinden?

avatar van Naomi Watts
Bij de MM is ie voor een prikje te krijgen.

avatar van My Addiction
Het spel der spellen. Het beste ooit gespeeld. De ongelooflijk goede verhaallijn, puzzels, bazen, monsters. Er is gewoon niets slecht aan dit spel. Daarom ook nummer één in mijn top 10. Enne is de cover niet fout? Is dat niet de cover van God Of War 2?

avatar van Naomi Watts
De poster is inderdaad die van deel twee.

avatar van Metalfist
Heb een correctie ingestuurd.

avatar van My Addiction
het is al opgelost ze

avatar van dvdfreak123
dit is zowat de zaligste gamereeks ooit gemaakt kratos is cool hoe hij mensen in elkaar hakt het verhaal is zalig coole tussenfilmpjes in 1 woord machtig

avatar van Ansem
Best goed spel.
Goede verhaallijn en bazen.
Jammer is dat je té veel gevochten word, zoals in Star Wars III.

superdross
een vet mega verlaafend spel

avatar van Tsjo-Wi

lol, dat vind ik wel een heel eind van het woord 'verslavend' staan. Let een beetje op je spelling aub...

superdross
ik weet het ben te vaak achter msn

Het is wel een leuk spel en het ziet er wel mooi uit maar voor het grootste deel is het gewoon heel veel button bashen.
De game moet het dus vooral hebben van z'n mooie lokaties en z'n spektakulaire aktie. echt tijd om het verhaal te vertellen neemt de game niet.
Maar wel gaaf genoeg voor 4 steren!

avatar van metaledje
Weer even uit de kast gehaald, omdat ik deel 2 wou gaan spelen..alleen me geheugen heeft me een beetje in de steek gelaten waar het nou allemaal over ging..

Hij bevalt me weer goed!! verhaal is niet hoogstaand,maar het grieks sfeertje en vooral die heerlijke bombastische muziek doet het hem!! ook omgeving en designs zijn een lust voor het oog!!! En de eindbattle is geniaal!!

Benieuwd wat deel 2 gaat brengen --4,5*-- !!!

avatar van Devoo
Wat de PS2 betrefd is dit mijn favoriete game. Geweldige omgevingen, toffe eindbazen, geweldige muziek. Audiovisueel is alles perfect. Soms kan de game wat ééntonig worden, maar voor dit echt begint door te wegen, gebeurt er wel weer iets boeinds, waardoor het nooit erg is.

De tussen scenes zijn echt geweldig, het verhaal is meeslepend en de moves die je uit je mouw moet schudden zijn echt geweldig. Dit is gewoon de top van de toppers, alleen vind ik de allerlaatste eindbaas een beetje een misser. Maargoed. Toch de volle 5*!

%%%%%%
Devoo schreef:

ik vind de laatste eindbaas net heel goed
niet zo voorspelbaar

avatar van wiehoe
Ik heb God of War gisteren uitgespeeld. Een erg tof spel die ik vast nog wel weer speel (maar dan een niveau moeilijk ).

De actie, puzzels en filmpjes zijn goed gebalanceerd waardoor het niet snel gaat vervelen. Daarnaast blijft het gewoon geweldig om kratos te zien vechten. Het einde vond ik absoluut geen tegenvaller.

Een erg vermakelijk spel. Deel 2 ga ik ook zeker spelen

avatar van Devoo
%%%%%% schreef:
ik vind de laatste eindbaas net heel goed
niet zo voorspelbaar

Ik vind het vechtsysteem tegen die baas niet zo goed uitgewerk, het waren precies twee lappenpoppen. XD

%%%%%%
Devoo schreef:

Jaa ok niet zo goed uitgewerkt daar heb je gelijk in
Maar het idee vind ik wel goed

avatar van Donkerwoud
Ik kon vooral de boze-man-wil-iedereen-dood-insteek wel waarderen. Geeft je zo'n heerlijk Death Wish-gevoel. Mooie omgevingen, sfeervolle cutscenes en een geslaagd RPGish systeem. Minpuntjes zijn de wat korte duur en de weinig diverse vijanden.