God of War (2005)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony

De beruchte strijder in het Oude Griekenland staat op het punt zijn verstand te verliezen, waarbij hij wordt getergd door een overzadigbare zucht naar dood en verderf. Voor Kratos is er geen ontsnapping mogelijk: zijn ziel kan niet meer worden gered. Maar de zucht tot bloedvergieten zal ontaarden in één laatste confrontatie. Kratos moet het opnemen tegen zijn plaaggeest. Hij moet Ares, de Oorlogsgod verslaan.

kiriyama
Geweldige beuk game met een heerlijke besturing. Kratos is een gaaf (lekker overdreven) character. De graphics zijn goed, niet te makkelijk of te moeilijk en er zitten een paar erg sterke levels in. Beetje weinig eindbazen helaas maar degene die er zijn mogen genoemd worden.

4.5*

avatar van Mojo Pin
Ik vond vooral het eerste level geweldig. De gameplay is simpelweg fantastisch en de graphics zijn om van te likkebaarden. Maar na verloop van tijd begonnen de minotaurussen en medusa's (waarom zijn dit vijanden en niet gewoon bazen?) me de keel uit te hangen. Een beetje meer afwisseling kan echt geen kwaad.

avatar van Status Seeker
Mojo Pin schreef:

Idem dito. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat er nog veel meer uit de mythen te halen is dan in God of War terug te vinden is. Als je kijkt naar wat Battle of Olympus al in de prehistorie van de games wist neer te zetten hoop ik dat met dit deel een opstap is gemaakt naar iets dat nog epischer en indrukwekkender is. Toch 4,5*, omdat ik me toch wel erg vermaakt heb en het geheel schitterend vormgegeven is.

avatar van Tsjo-Wi
Ik vind dit de beste action-adventure game die ik ken. Kratos is gewoon bruut, net als de vijanden. Al die blood&gore is ook echt geweldig. Verder is dit grafisch een van de beste games op PS2. Echt haarscherpe en prachtige Griekse omgevingen.

Ik ben nu bezig hem in God Mode uit te spelen, best wel lastig! En als ik daar mee klaar ben koop ik God of War II, ik kan niet wachten!

%%%%%%
Vind een van de beste avonturen en actie game die ik heb gespeelt.Lekker grof en een sterk verhaal.graphics zijn zeer sterk.Aleen toch vond ik sommige puzzels eritand.4 sterren vind deel 2 toch beter

avatar van Tsjo-Wi
En ja hoor heb hem eindelijk uitgespeeld op God Mode, wat een hel was dat! En de beloning is ook een beetje karig, paar vage filmpjes. Maar goed, nu kan ik eindelijk aan deel 2 beginnen.

avatar van waxs
Grafisch gezien werd er echt alles uit de PS2 geperst om dit mogelijk te maken, het resultaat mag er wezen. Ook de gameplay is uiterst uitdagend en speelbaar voor iedereen die van Actie spellen houdt.

Adventure games spreken mij ook wel aan naast mijn huidige voorliefde voor shooters en actie/stealth en survival horror. Adventure games weten vaak je helemaal op te slurpen in hun fantasie werelden, heerlijk. Dan moeten het wel goede zijn, en gelukkig voldoet God of War meer dan genoeg. God of war neemt je mee en laat je niet meer los, je gaat er echt in op. Ook de enorm goede graphics, sounds en de toevoeging van veel actie en een goede besturing daarvan maken deze game zo intens. Eentje om nooit meer te vergeten.... *****

Geweldig spel, maar toch niet zó geweldig om er ook nog een vervolg op te kopen.

Musicer schreef:

Dat is zonde, want ik speel nu het vervolg en vind hem nog iets vetter dan deel 1, dus als je hier al een 4,5 voor geeft...

Misschien dat ik 'm ooit nog eens koop, als de prijs wat lager ligt, want ik zit momenteel wat krap bij kas:p

Musicer schreef:
Dit spel ligt al een tijdje in de winkelrekken voor maar € 20!!!

^^Heb het over deel 2

Oeps!

avatar van AmazingPP
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: vijf sterren voor deze ongelooflijke game! Ik speel al vanaf mijn twaalfde computerspelen, wordt volgende maand 39 jaar (ja, ik had een Atari 2600 en een ZX Spectrum en een Commodore 64), maar dit is het beste spel wat ik ooit heb gespeeld. Wat een graphics, wat een gameplay en wat een mooie opdrachten en puzzels!! Ik verneem van de fans dat deel 2 nog beter is en kan niet wachten tot hij iets goedkoper in de winkels ligt, dan zal ik hem zeker kopen!!

avatar van Foetsj_NL
Ben het helemaal eens met AmazingPP, in een woord geweldig ! De vormgeving van Griekenland is echt heel mooi, de oude invloeden zijn bijzonder goed weergegeven. De eindbazen zijn ook heel erg cool !

4,5 *

avatar van TomFOrREal
Echt Vet spel vooral eindbazen eigelijk alles Voor mij 4.5 0.5 punt weg voor de soms irritante camera

avatar van VengefulSpartan
fantastisch spel prachtige graphics, leuke soundtrack
en Griekenland is zeer mooi weergegeven (vooral Athene)

avatar van Ravenstein
Erg goeie game die me op zekere manier deed denken aan het eveneens sublieme en met testosteron volgepompte Devil May Cry.

avatar van Tag
Tag
Toen dit spel uitkwam was ik nog niet zo into het gamen, maar sinds deel twee uit is heb ik steeds meer positieve reacties gehoord dus heb gisteren dit deel gehaald om eens te bekijken, en jaa hoor, het slaat werkelijk in als een bom! Prachtig beeld, prachtig verhaal al ben ik nog niet eens zo ver in het spel. Ik heb wel een bepaalde vraag erover, maar omdat het verboden is iets over het spel te verklappen kan ik dat zo niet vermelden, dus wil degene die bijvoorbeeld het spel al uitgespeeld heeft even een persoonlijk bericht sturen zodat ik de vraag kan stellen?

Alvast bedankt!

avatar van Tag
Tag
5.0 trouwens voor het spel

avatar van Metalfist
Tag schreef:

Alvast bedankt!

Gewoon tussen spoilers zetten dat doe je door alt + s in te drukken in je lege tekstvak en dan je vraag tussen de tekens die je krijgt zetten

Matthijs
Geweldig spel. Godmode is vandaag de dag nog steeds verschrikkelijk moeilijk

Dit spel boeide me van begin tot eind! Ik had het spel in de platinumreeks aangeschaft, want ik had er lovende kritieken over gelezen. Het spel is grafisch werkelijk verbluffend en zéér spectaculair gebracht. Je kunt echt waanzinnige kills uitvoeren met bepaalde knoppencombinaties, maar het effect dat je voorgeschoteld krijgt heb je nog nooit zo bruut en gewelddadig gezien als in dit spel! Het verhaal is ook wel een grote plus in deze game trouwens. Het vervolg is zelfs nog een tikkeltje beter, maar het is toch wel aangeraden eerst dit deel eventjes te spelen voordat je het vervolg speelt. Kortom: ben je een trotse PS2-bezitter en heb je nog nooit God of War gespeeld, dan heb je sowieso een pareltje gemist in je leven, dus dit is een verplichte aanschaf! Cijfer: 5*****!

avatar van rudiger
ik heb dit spel pas gekocht via MP , voor het luttelle bedrag van 5 euri .
ik moet er nog mee beginnen , dus ik kan er nog niet veel over vertellen .
maar ik kom hier nog op terug .

avatar van Crash Bandicoot
Mooie game mooie vecht trics etc

grote vijanden beeetje moeilyk

avatar van Markies de Sade
Samen met Shadow Of Rome de beste en mooiste spel die ik gespeeld op de PS2 tot nu toe (GOW 2 tel ik niet mee want die heb ik nog niet). Geen woorden voor.

avatar van Gaming 4 ever!
het zijn nog schoon grefieks en veel bloed en veel aksie

Markies de Sade schreef:

dan zou ik GOW2 zeker aanschaffen, aangezien het beter is als het eerste, mooie graphics e.d. je zou bijna zeggen dat het een PS3 spel is

avatar van Foetsj_NL
Dat laatste klopt niet .