God of War (2005)

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita

Ontwikkeld door Sony
Uitgegeven door Sony

De beruchte strijder in het Oude Griekenland staat op het punt zijn verstand te verliezen, waarbij hij wordt getergd door een overzadigbare zucht naar dood en verderf. Voor Kratos is er geen ontsnapping mogelijk: zijn ziel kan niet meer worden gered. Maar de zucht tot bloedvergieten zal ontaarden in één laatste confrontatie. Kratos moet het opnemen tegen zijn plaaggeest. Hij moet Ares, de Oorlogsgod verslaan.

avatar van Niinoke
Ik heb vandaag de God of war collection gekocht voor de ps3 inclusief GOW 3.
Vandaag ben ik met GOW 1 begonnen en ik heb hem gelijk inneens uitgespeeld. Ik vind het een zeer leuke game. Puzzels zijn af en toe was irritant, maar dat komt omdat ik niet zo van puzzels houd
Verhaal is leuk gevonden, en de gameplay is zeer verslavend. Ik heb eerder alle GOW games al eens uitgespeeld, maar ik heb ze nu op de PS3 gekocht puur voor te trophies

Cool spel

avatar van tommycool
een enorm goed spel waaraan alles gewoon goed is, en het zeker waard voor je geld is...

avatar van Dutch-J3ff
Wat een toffe Hack & Slash game zeg!!

avatar van Mitakcor
"I was trying to make you a great warrior..." - Ares

Wat een meesterwerk. Toen al op de PS2 uitgespeeld, maar vorige week samen met God of War II in een pakket in HD kwaliteit voor de Playstation 3 gekocht en mijn mening blijft hetzelfde. Wat een meesterwerk. Helaas zijn er toch wel een paar kleine minpuntjes. Maar eerst de fantastische pluspunten van dit fantastische spel.

Kratos is een van de meeste meeslepende personages die ik ooit heb gespeeld. Echt een brute, keiharde vechter die totaal geen angst kent maar wel een verschrikkelijk verleden heeft gehad. Als je goed naar de cultfilmpjes kijkt dan is het duidelijk te zien dat God of War de zeer goede verhaallijn mooi en duidelijk uitlegt. Verder ziet Kratos er echt gaaf uit!

De gameplay zelf speelt hartstikke lekker op een paar momenten na. Ongelofelijk veel heerlijke gevechten, ondanks een paar ervan die wel super irritant waren. Vooral de gorgonen, ik mag ze helemaal niet. Maar het blijft een heerlijke hack & slash game. Misschien is het een goed idee om erbij te zetten hoeveel overgebleven enemies er nog zijn, bijvoorbeeld als je een kamer binnenkomt en tegen een groot aantal enemies moet vechten. Want soms lijkt het veel te lang en het is ook wel fijn om rekening te kunnen houden met het aantal blauwe orbs dat je nog over hebt.

De Challenge of the Gods vond ik helemaal niet leuk, wat een rotopdrachtjes allemaal. Misschien ligt het zelf aan mij, maar ze waren kapot irritant. Helemaal blij dat ik de platinum trofee van God of War alsnog binnen heb gehaald. Helaas na het uitspelen van deze fantastische hack & slash game heb ik gekeken dat God of War II ook zo'n challenge heeft, namelijk: Challenge of the Titans. Ik ben benieuwd...

Een fantastisch spel, dat wat mijn vrienden betreft ook fantastische vervolgen heeft, met een prachtig maar bruut hoofdpersonage dat heerlijk te spelen is. Aangezien het spel helaas niet altijd soepel speelt, verdient deze hack & slash game net geen tien. Kijk er zeker naar het vervolg uit.